2018-02-19, 20:46
Medlem
Det blir en svår öppningsmatch för första-seedade Sock i Delray beach. Han kommer nämligen att möta Milos Raonic.

Samtidigt som jag skriver spelar Chung mot en ung Brit (född i Sydafrika, bor i staterna). Cameron Norrie vann första set 6-3 efter att ha räddat breakbollar vid 5-3.
Citera
2018-02-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Bimponerande spel i finalen av Federer. Missade inget, och fick tillbaka allt. Dimitrov (småskadad?) började matchen bra, men stod sedan för många misstag.

Nu har Federer 97 titlar, och om han försvarar de två kommande i USA, blir summan 99. Den hundrade titeln skulle kunna komma på gräs... och jag hoppas så klart på Wimbledon. =)

Hade ju varit magiskt om titel #100 hade blivit RG eller Wimbledon. RG inte så troligt så länge Nadal är skadefri. Men en halvskadad Nadal kan han nog slå till och med i RG. Men det återstår att se om han spelar där eller inte. Jag hoppas att han ställer upp i RG, han kan ju skippa alla turneringar innan.
Citera
2018-02-22, 19:07
Medlem
Har Federer inga planer på att lägga av? Eller försöker han bli den störste någonsin inom sporten?
Citera
2018-02-23, 15:13
Medlem
Snacka om att framtiden är i kvartsfinal i Delray Beach. Chung, Shapovalov, Tiafoe, Fritz och Opelka. Tiafoe skickade hem Del Potro, Opelka slog Sock. Raonic fortsätter också gå uselt, torsk mot Johnson.
Citera
2018-02-23, 17:13
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Snacka om att framtiden är i kvartsfinal i Delray Beach. Chung, Shapovalov, Tiafoe, Fritz och Opelka..

Ja, det där gänget går inte av för hackor.
Citera
2018-02-24, 14:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Snacka om att framtiden är i kvartsfinal i Delray Beach. Chung, Shapovalov, Tiafoe, Fritz och Opelka. Tiafoe skickade hem Del Potro, Opelka slog Sock. Raonic fortsätter också gå uselt, torsk mot Johnson.

Det ser bra ut och åtminstone en av de når finalen på söndag, Chung, Tiafoe eller Shapovalov. Förhopningsvis blir det en av desssa snubbar som tar hem titeln. Chung räddade tre matchbollar mot Tiafoe innan matchen bröts pga regn. Fortfarande fördel Tiafoe, 5-3 avgörande set.

Har sagt det förut men det tåls att säga igen....Helvete, sicken jävla vacker backhand Shapovalov har.
Citera
2018-02-25, 10:13
Medlem
Jag är imponerad av Tiafoe. Han spelar bra tennis, men framför allt spelar han för att vinna. Har en grym glöd och vilja som jag tror kommer föra honom långt. Hoppas han vinner idag.
Citera
2018-02-25, 10:14
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han har inte sagt någon specifik ålder. Men en liten hint kan ju vara att Jimmy Connors har rekordet på 109 titlar och Federer ligger just nu på 97 st.

Kan tänka mig att han är jävligt sugen på Connors rekord. Når han 110 får han äntligen ro i själen. Ingen omöjlighet faktiskt, bara att mata på 250-turneringar ett par år så lär han nå sitt mål.
Citera
2018-02-26, 07:53
Medlem
Någon som vet vad Ymers har för planerat spelschema?
Citera
2018-02-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kan tänka mig att han är jävligt sugen på Connors rekord. Når han 110 får han äntligen ro i själen. Ingen omöjlighet faktiskt, bara att mata på 250-turneringar ett par år så lär han nå sitt mål.

Det som är så otroligt med Federer är att han troligtvis inte kommer att behöva göra det för att gå om. Utan han kommer nog att kunna fortsätta att vinna Masters åtminstone ett bra tag framöver. Han har ju redan passerat Connors med råge om man räknar stora titlar, han kan nog dryga ut det ännu mer tror jag.
Citera
2018-02-26, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det som är så otroligt med Federer är att han troligtvis inte kommer att behöva göra det för att gå om. Utan han kommer nog att kunna fortsätta att vinna Masters åtminstone ett bra tag framöver. Han har ju redan passerat Connors med råge om man räknar stora titlar, han kan nog dryga ut det ännu mer tror jag.

Det otroliga är ju att vi pratar om att en snart 37-årig kille "lätt" kan vinna ytterligare 12 titlar om han vill. Att vinna 12 titlar, vilka som helst, under en karriär är en mycket bra karriär. Som jämförelse vann Robin Söderling tio titlar. Ingen dussinspelare direkt.
Citera
2018-02-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det otroliga är ju att vi pratar om att en snart 37-årig kille "lätt" kan vinna ytterligare 12 titlar om han vill. Att vinna 12 titlar, vilka som helst, under en karriär är en mycket bra karriär. Som jämförelse vann Robin Söderling tio titlar. Ingen dussinspelare direkt.

Jag tycker det är så sorgligt varje gång Söderling kommer på tal. Han hade lätt kunnat ta ett par slams om han inte hade stressat sönder sig själv. Det var mycket synd det som hände. Jag tycker han var en helt klart större talang än t.ex Cilic.

Det var bra att du faktiskt skrev det rakt ut i siffror, alltså "12". Det är inte mycket med Federers mått mätt. Han klarar detta enkelt tror jag, bara han inte skadar sig allvarligt. Nu vill jag inte jinxa. Fast egentligen så spelar det nog ingen roll, det går nog inte ens att jinxa fenomenet Roger Federer

Jag tycker dock att han varit aningen sämre de senaste månaderna än vad han varit för exakt ett år sedan, så jag tror han behöver höja sig för att behålla förstaplatsen. Såg dock inte Rotterdam, han kanske har spelat upp sig?
Senast redigerad av terribilis 2018-02-26 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in