Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-13, 21:58
  #13
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Du borde flytta utomlands till Dubai, Malta, Slovenien, Schweitz, Italien eller annat land som inte har nån vinstskatt på crypto.

Eller köpa växla till bitcoins och sedan köpa guldtackor dessa bitcoins.

Om du har USD:t på en exchange så borde du växla dem till ether och bitcoins och ha på en adress tills du vet vad du ska göra med dem. USDT är inte säkert. Det är heller inte säkert att ha så mycket pengar på en exchange.

Börja köpa guldtackor.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-02-13 kl. 22:11.
Citera
2018-02-22, 10:37
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sojapojke
Först och främst så grattis, men måste jag påpeka att jag blir jävligt mörkrädd utav att du sitter med 16 miljoner kronor på en exchange sida och att de dessutom har suttit där två månader.

När det handlar om så stora mängder så kommer du aldrig kunna få över pengarna utan att Skatteverket höjer ögonbrynen. Om det var mindre summor så visst, men de kommer fråga direkt vad det handlar om.

Du kan gå offshore-bankvägen men det är aldrig 100% garanti att det går som du har tänkt dig.

Personligen skulle jag bita i det sura äpplet och betala 30% skatt på hela skiten. Då har du i vilket fall tjänat jävligt mycket pengar och slipper tänka på Skatteverket.

I vilket fall ska pengarna fan inte ligga på en kryptoexchange...

Kanske en orelaterad fråga, men vart skulle du ha placerat pengarna innan för att det skulle gå lättare att smita undan?
Citera
2018-02-26, 05:23
  #15
Medlem
ser ut en reklam för verge coin
Citera
2018-03-28, 09:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
ser ut en reklam för verge coin

Word!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback