Citat:
Ursprungligen postat av
BenitoPolymem
Det otroliga är ju att vi pratar om att en snart 37-årig kille "lätt" kan vinna ytterligare 12 titlar om han vill. Att vinna 12 titlar, vilka som helst, under en karriär är en mycket bra karriär. Som jämförelse vann Robin Söderling tio titlar. Ingen dussinspelare direkt.
Jag tycker det är så sorgligt varje gång Söderling kommer på tal. Han hade lätt kunnat ta ett par slams om han inte hade stressat sönder sig själv. Det var mycket synd det som hände. Jag tycker han var en helt klart större talang än t.ex Cilic.
Det var bra att du faktiskt skrev det rakt ut i siffror, alltså "12". Det är inte mycket med Federers mått mätt. Han klarar detta enkelt tror jag, bara han inte skadar sig allvarligt. Nu vill jag inte jinxa. Fast egentligen så spelar det nog ingen roll, det går nog inte ens att jinxa fenomenet Roger Federer
Jag tycker dock att han varit aningen sämre de senaste månaderna än vad han varit för exakt ett år sedan, så jag tror han behöver höja sig för att behålla förstaplatsen. Såg dock inte Rotterdam, han kanske har spelat upp sig?