Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 18:16
  #2257
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hela grejen med överklass är att man ska utskilja sig, alla kan skådespela en roll men alla har inte ett gods och tjänstefolk.

1) Inte gods nu igen. Var har ni fått det här ifrån?

2) Ja man ska utskilja sig genom saker som man gör: att man är bra på nånting som är svårt, att man är en gentleman, att man hjälper andra, såna saker.

3) Att försöka utskilja sig genom saker är inte legit. Om vi inte talar om att du använder de sakerna för att hjälpa andra till exempel.
Citera
2018-02-24, 18:25
  #2258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Inte gods nu igen. Var har ni fått det här ifrån?

2) Ja man ska utskilja sig genom saker som man gör: att man är bra på nånting som är svårt, att man är en gentleman, att man hjälper andra, såna saker.

3) Att försöka utskilja sig genom saker är inte legit. Om vi inte talar om att du använder de sakerna för att hjälpa andra till exempel.

Man uppför sig bara korrekt vid tillställningar, som ett litet skådespel, där man intar sin position i sällskapet och agerar därefter, det kan vara allt från lismande till en aning snorkighet. I sällskapet vet man sin plats och allt styrs efter position i samhället, anor samt förmögenhet.
Citera
2018-02-24, 18:33
  #2259
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Man uppför sig bara korrekt vid tillställningar, som ett litet skådespel, där man intar sin position i sällskapet och agerar därefter, det kan vara allt från lismande till en aning snorkighet. I sällskapet vet man sin plats och allt styrs efter position i samhället, anor samt förmögenhet.

1) Nej absolut inte. Det viktiga är att en person har en bra karaktär inte att de uppför sig på ett visst sätt. Lismande och snorkighet kan du glömma. Sånt är aldrig okay.

2) På formals avgörs din rang av typ ålder och om du har nån speciell jobb titel typ ambassadör.

3) Att förmögenhet skulle avgöra din rang är unspeakable.
Citera
2018-02-24, 18:40
  #2260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej absolut inte. Det viktiga är att en person har en bra karaktär inte att de uppför sig på ett visst sätt. Lismande och snorkighet kan du glömma. Sånt är aldrig okay.

2) På formals avgörs din rang av typ ålder och om du har nån speciell jobb titel typ ambassadör.

3) Att förmögenhet skulle avgöra din rang är unspeakable.

Alla har stenkoll på varandras förmögenhet samt ställning i samhället. Lismande och snorkeri är en del av attityden för att befästa sin position och lismeri är en del i att försöka komma upp sig i hierarkin. Ingen är intresserad av att möta en platt attityd som är indränkt i floskler, alla är för upptagna med sig själva och vad övriga i sällskapet kan skapa för fördelar gent emot en.
Citera
2018-02-24, 18:47
  #2261
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Alla har stenkoll på varandras förmögenhet samt ställning i samhället.

1) Lololololol wut? Många har inte ens koll på sin egen förmögenhet.

2) Vad är ställning i samhället? Menar du jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Lismande och snorkeri är en del av attityden för att befästa sin position och lismeri är en del i att försöka komma upp sig i hierarkin.

Sluta vara pinsam nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ingen är intresserad av att möta en platt attityd som är indränkt i floskler, alla är för upptagna med sig själva och vad övriga i sällskapet kan skapa för fördelar gent emot en.

1) Jag tror att du projicerar ditt eget underklass beteende.

2) De flesta kommer du antingen att umgås med privat eller träffa på regelbundet i resten av ditt liv typ. Så vilka fördelar talar du om?
Citera
2018-02-24, 19:33
  #2262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Lololololol wut? Många har inte ens koll på sin egen förmögenhet.

2) Vad är ställning i samhället? Menar du jobb?



Sluta vara pinsam nu.



1) Jag tror att du projicerar ditt eget underklass beteende.

2) De flesta kommer du antingen att umgås med privat eller träffa på regelbundet i resten av ditt liv typ. Så vilka fördelar talar du om?

Varför skulle de inte ha koll på sin förmögenhet?

Ställning i samhället är maktposition, allt från ledande företag, politisk ställning, kultur eller andra uppdrag med maktpåverkan.
Citera
2018-02-24, 20:03
  #2263
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Varför skulle de inte ha koll på sin förmögenhet?

Det är tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ställning i samhället är maktposition, allt från ledande företag, politisk ställning, kultur eller andra uppdrag med maktpåverkan.

1) Nej sånt spelar ingen roll. Det är bara jobb där du har en viss formell titel.

2) Det här är bara en formell grej det spelar ingen roll egentligen.
Citera
2018-02-24, 20:19
  #2264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är tråkigt.



1) Nej sånt spelar ingen roll. Det är bara jobb där du har en viss formell titel.

2) Det här är bara en formell grej det spelar ingen roll egentligen.

Vad har du för formell titel?
Citera
2018-02-24, 20:26
  #2265
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad har du för formell titel?

1) Jag är kvinna. Om min man hade ett sånt jobb skulle jag implicit ha hans titel.

2) En kvinna får samma rang som sin man.
Citera
2018-05-05, 21:50
  #2266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag är kvinna. Om min man hade ett sånt jobb skulle jag implicit ha hans titel.

2) En kvinna får samma rang som sin man.

Så ni är herr man och fru kvinna? Det lät ju väldigt överklass.
Citera
2018-05-06, 11:50
  #2267
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Så ni är herr man och fru kvinna? Det lät ju väldigt överklass.

Vad var Donald Trump före han blev president till exempel? Herr Trump.
Citera
2018-05-06, 21:04
  #2268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad var Donald Trump före han blev president till exempel? Herr Trump.

Ska du också bli president?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback