Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 09:54
  #289
Medlem
Jaha, nu har provsvaret från sjukhuset kommit om hon skulle fått nån sjukdom från "sopråttorna" och resultatet lyder (trumvirvel) nej det har hon inte.
__________________
Senast redigerad av Hemnet 2018-02-23 kl. 10:50. Anledning: Stavfel
Citera
2018-02-23, 13:44
  #290
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Brottsoffermyndigheten betalar bara ut pengar om gärningsmannen döms och denne inte kan betala. De betalar inte ut pengar till målsägande i förundersökningar som inte leder nånstans.

Men läs sidan som jag länkar till. "Du kan ha rätt till ersättning trots att polis eller åklagare har beslutat att lägga ned förundersökningen. Så här fungerar det."

https://www.brottsoffermyndigheten.s...C3%B6kning.pdf
Citera
2018-02-23, 18:11
  #291
Medlem
sveker18s avatar
Skulle vara spännande om polisen fick reda på allt som skrivs här. Hörde att hennes väninna skulle "polisanmäla" oss som skrivit på flashback för förtal (garvar ihjäl mig). Det skulle vara bingo om polisen fick veta vilka as Blomberg/Rosenpärla är. Troligen Medelspads största "privatbedragare". Listan verkar lång på människor de blåst på pengar...

Fick precis höra att stackars Blomberg är på skoterresa i fjällen. Party natten lång. Det gick snabbt att "komma ur depressionen som våldtäktsoffer"...
__________________
Senast redigerad av sveker18 2018-02-23 kl. 18:17.
Citera
2018-02-23, 18:21
  #292
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveker18
Skulle vara spännande om polisen fick reda på allt som skrivs här. Hörde att hennes väninna skulle "polisanmäla" oss som skrivit på flashback för förtal (garvar ihjäl mig). Det skulle vara bingo om polisen fick veta vilka as Blomberg/Rosenpärla är. Troligen Medelspads största "privatbedragare". Listan verkar lång på människor de blåst på pengar...

Fick precis höra att stackars Blomberg är på skoterresa i fjällen. Party natten lång. Det gick snabbt att "komma ur depressionen som våldtäktsoffer"...

Lugn du, polisen sitter och läser allt du skriver lille vän. Var inte orolig!
Citera
2018-02-23, 18:36
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Lugn du, polisen sitter och läser allt du skriver lille vän. Var inte orolig!


Och vad tänkte du att polisen ska göra? 😂😂

Komma och nypa oss i näsan? 😂😂

Kom med nåt mer matnyttigt du som tydligen vet så mycket om denna händelse?
__________________
Senast redigerad av swesubmovie 2018-02-23 kl. 18:44.
Citera
2018-02-23, 18:45
  #294
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Och vad tänkte du att polisen ska göra? 😂😂

Komma och nypa oss i näsan? 😂😂

Kom med nåt mer matnyttigt du som tydligen vet då mycket om denna händelse?

Meeen lilla gubben, jag svarade på sverker18 s inlägg, ville inte provocera dig.
Om du läser hans inlägg kanske du inser hur korkat ditt inlägg är

Jag kan inte och vill inte gå i försvarsinställning ang detta.
Jag tycker bara att om en kvinna säger sig ha blivit våldtagen så ska man tro på henne tills annat bevisats. Inte smutskasta henne om hon bor med en Polis (han var snygg) eller har stora skulder till karlar som gillar snygga tjejer....
Citera
2018-02-23, 18:46
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Meeen lilla gubben, jag svarade på sverker18 s inlägg, ville inte provocera dig.
Om du läser hans inlägg kanske du inser hur korkat ditt inlägg är

Jag kan inte och vill inte gå i försvarsinställning ang detta.
Jag tycker bara att om en kvinna säger sig ha blivit våldtagen så ska man tro på henne tills annat bevisats. Inte smutskasta henne om hon bor med en Polis (han var snygg) eller har stora skulder till karlar som gillar snygga tjejer....

Gör hon?

Läs. Förstå. Innan du kommenterar.
Citera
2018-02-23, 19:18
  #296
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Inte smutskasta henne om hon bor med en Polis (han var snygg) eller har stora skulder till karlar som gillar snygga tjejer....

Det var så mycket fel där så jag vet inte var jag ska börja...
Citera
2018-02-23, 19:20
  #297
Medlem
Fjantors avatar
Dröjer nog inte länge innan hon stänger ner sin FB....
Citera
2018-02-23, 20:00
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Meeen lilla gubben, jag svarade på sverker18 s inlägg, ville inte provocera dig.
Om du läser hans inlägg kanske du inser hur korkat ditt inlägg är

Jag kan inte och vill inte gå i försvarsinställning ang detta.
Jag tycker bara att om en kvinna säger sig ha blivit våldtagen så ska man tro på henne tills annat bevisats. Inte smutskasta henne om hon bor med en Polis (han var snygg) eller har stora skulder till karlar som gillar snygga tjejer....

Du verkar tycka om att vara allmänt nedvärderande mot andra användare. Sedan kan du läsa på innan du kommenterar ang polisen, du framstår inte som särskilt klok i ditt senaste uttalande.
__________________
Senast redigerad av VaderIsOurFather 2018-02-23 kl. 20:58.
Citera
2018-02-24, 10:50
  #299
Medlem
sveker18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Lugn du, polisen sitter och läser allt du skriver lille vän. Var inte orolig!

Ja det låter ju oerhört rimligt att polisen sitter och läser trådar på flashback eftersom det påstådda brottet är extremt svårt och stort. Måste vara bland det grövsta i Sverige. Mordet på Palme kan slänga sig i väggen. Ett billigt luder från timrå måste vara högsta prion.
Citera
2018-02-24, 15:18
  #300
Medlem
Sundsvalls tidning skriver att utredningen fortsätter, men ingen misstänkt.

http://www.st.nu/vasternorrland/sund...ngen-misstankt

Lite citat:

Citat:
För snart en månad sedan anmälde en kvinna i Sundsvall att hon hade blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt i Sundsvall. Men ännu är ingen person gripen misstänkt för brottet.
– Vi fortsätter bedriva utredningen, säger Veronica Andersson på polisen.

Citat:
Enligt anmälan ska händelsen ha inträffat mellan klockan 03.00 och 03.30-tiden under natten mellan fredagen 26 januari och lördag 27 januari. Våldtäkten ska ha skett bakom Sundsvalls teater vid Esplanaden – då krogarna precis hade stängt och mycket folk var i rörelse.

Kvinnan har uppgett att hon har blivit överfallen och våldtagen av två okända män. Hon ska även ha lämnat ganska vaga signalement på de två männen.

Efter att anmälan kom in har polisen hållit mängder av förhör med flera olika personer, men än så länge har man inte hittat någon person som är misstänkt för brottet.

– Det finns uppslag att jobba vidare med och vi har en del utredningsåtgärder som görs, säger Veronica Andersson, gruppchef för avdelningen för grova brott vid polisen i Västernorrland.

Citat:
Den polispatrull som var på plats gjorde en övergripande bedömning av brottsplatsen och det fattades beslut om att man inte behövde kalla in kriminaltekniker. Den drabbade kvinnan fick undersökas på sjukhus, men vad undersökningar som har gjorts hittills har visat på eller vad man har kommit fram till kan Veronica Andersson inte kommentera med hänsyn till så väl den drabbade kvinnan som den pågående brottsutredningen.

Citat:
Vad händer nu?

– Vi fortsätter utredningen. Vi har fortsatt inplanerade förhör med folk runtomkring som kan lämna information, säger hon.

Hur ser utsikterna ut för att lösa det här?

– Det är svårt att säga. Vi väntar fortfarande på analyssvar och vi har som sagt flera förhör kvar som vi ska hålla, säger Veronica Andersson.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback