Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 17:52
  #93025
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Ett lite äldre inlägg, vilka kan de fem ha varit?

Om den ene polismannen är DK kan den andre vara SJ

På youtube finns intervjun med Alf Enerström slafsande i sig glass på McDonalds från 2012.

Angående poliserna som besökte honom säger han att han ser en av dom då och då. Har för mig att Affe vid denna tidpunkt bodde i norrort så där kan vara ett ställe att börja leta.

Här stämmer Dan Klöverskjöld in dåligt då han utvandrade till Australien något pr efter MOP.

Contra-Stig Johansson är en av de SÄPO män som illegalt övervakat Olof Palme. Men osäker på hur pigg han var 2011-13. Även om han kallas in till SÄPOs sambandcentral mordnatten har jag lite svårt att se honom som en mordkonspiratör.

Milan Heidenreich var SÄPO informatör samtidigt som han finns med på StBs lista över uppgiftslämnare. Han jobbar nära Rikskrim och Tommy Lindström med att återfå stulen konst. I samma ärende får han också en sexsiffrig dusör av Skandia och dess säkerhetschef Per Häggström.

Affe nämner också besök av polacker. Här passar MH in ganska bra men det finns fler alternativ på vilka som i själva verket besökte AE.
Citera
2018-02-22, 18:22
  #93026
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
På youtube finns intervjun med Alf Enerström slafsande i sig glass på McDonalds från 2012.

Angående poliserna som besökte honom säger han att han ser en av dom då och då. Har för mig att Affe vid denna tidpunkt bodde i norrort så där kan vara ett ställe att börja leta.

Här stämmer Dan Klöverskjöld in dåligt då han utvandrade till Australien något pr efter MOP.

Contra-Stig Johansson är en av de SÄPO män som illegalt övervakat Olof Palme. Men osäker på hur pigg han var 2011-13. Även om han kallas in till SÄPOs sambandcentral mordnatten har jag lite svårt att se honom som en mordkonspiratör.

Milan Heidenreich var SÄPO informatör samtidigt som han finns med på StBs lista över uppgiftslämnare. Han jobbar nära Rikskrim och Tommy Lindström med att återfå stulen konst. I samma ärende får han också en sexsiffrig dusör av Skandia och dess säkerhetschef Per Häggström.

Affe nämner också besök av polacker. Här passar MH in ganska bra men det finns fler alternativ på vilka som i själva verket besökte AE.

Bor inte TU numera TL i norrort, eller sviker minnet mig? Hans förhör omfattas ju fortfarande av förundersökningssekretess...
__________________
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-02-22 kl. 18:44.
Citera
2018-02-22, 18:31
  #93027
Medlem
Frågan är vilken sanning som skulle vara för hemsk, som skulle skaka Sverige i dess grundvalar?

Att Svensk polis eller SÄPO mördade Palme?
Att partiet ville göra sig av med Palme som var för extrem på ett sätt som kunde skada Sverige?
Att CIA låg bakom eller var inblandat, USA och NATO är ju vårt främsta och egentligen enda skydd mot Jätten österut?
Citera
2018-02-22, 18:35
  #93028
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Efter att ha sett uppdrag gransknings första avsnitt, så slår det mig att ”karma är en bitch”.
Socialdemokratin har politiserat ”allt”. Nu gjorde man likadant genom att tillsätta Holmer att leda jakten på mördaren. Under hans ledning förstördes polisarbetet. Och mördaren kommer aldrig att hittas. Åklagaren KP sa efteråt att inom 10 år, skulle det vara löst!. Fan trot! Det blir bara en massa spekulationer. Ska givetvis se UG, nästa avsnitt, om CP.
På SVT play är de två delarna uppdelade på sex avsnitt. Avsnitt fyra som sänds nästa gång finns upplagt och innehöll en hel del intressanta intervjuer.

Mest sensationella var det Hinsehäxans märkning av polisen som försökte snärja CP med vittnesmål baserade på belöningen. Den nu 80-årige polisen mår nog inte så bra nu. Man kan ju undra på vems uppdrag han gjorde sig det åmaket att fälla CP.

Förklaringen kanske står att finna i de intervjuer som gjordes med parasiten Aschberg som sökt mjölka CP för egen vinnings skull. CP tog judaspengarna från Strix men Aschberg blev utan sitt scoop. Rätt frapperande att sen judarna Silbersky och Adelsohn står och svär på att CP var den ende tänkbara skyldige gärningsmannen.

Den pompösa fjollan Jan Gilliou får sedan äran att begrava sig själv när han helt avfärdar UG-reporterns scoop. Jag bara log när jag såg det. Hoppas CP ler i sin himmel nu. Cred till Hinsehäxan.
Citera
2018-02-22, 18:44
  #93029
Medlem
Haddos avatar
Kanske att politikerna inte styrs av folket som det är menat i en demokrati utan att politikerna alltid styrts av bankmännen.

Ett enkelt exempel jag kom att tänka på idag. Där jag bor fanns det en post. Jag gjorde alla bankärdenden på posten och jag hade mitt postgirokonto.

Kanske någon politiker blev "övertygad" nu finns inte posten längre och alla måste använda bankerna. Det är inte bara tråkigt i ett historiskt perspektiv utan för alltid. Det är en del av den svenska kulturen som blivit utraderad.

Det svenska postverket skapades 1636 och det är djupt saknat.
Citera
2018-02-22, 18:49
  #93030
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Kanske att politikerna inte styrs av folket som det är menat i en demokrati utan att politikerna alltid styrts av bankmännen.

Ett enkelt exempel jag kom att tänka på idag. Där jag bor fanns det en post. Jag gjorde alla bankärdenden på posten och jag hade mitt postgirokonto.

Kanske någon politiker blev "övertygad" nu finns inte posten längre och alla måste använda bankerna. Det är inte bara tråkigt i ett historiskt perspektiv utan för alltid. Det är en del av den svenska kulturen som blivit utraderad.

Det svenska postverket skapades 1636 och det är djupt saknat.
Kommer osökt att tänka på Maud Olofsson som med hjälp av Rothschilds Vvd, volvomördaren, Pehr G Gyllenhammar, dränerade Vattenfall med köpet av Noun och mergern med posten där den konkursmässiga danska posten blev svenska skattebetalares bekymmer.

>Haddo, jag kan tyvärr inte svara på pm.
__________________
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-02-22 kl. 19:18.
Citera
2018-02-22, 18:51
  #93031
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Frågan är vilken sanning som skulle vara för hemsk, som skulle skaka Sverige i dess grundvalar?

Att Svensk polis eller SÄPO mördade Palme?
Att partiet ville göra sig av med Palme som var för extrem på ett sätt som kunde skada Sverige?
Att CIA låg bakom eller var inblandat, USA och NATO är ju vårt främsta och egentligen enda skydd mot Jätten österut?
Jallai säger sig ha uppgifter om att Palme var vid dålig hälsa innan mordet (psykisk) men ingen har sagt rakt ut vad det handlat om.
Citera
2018-02-22, 18:53
  #93032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Som Holmer sa, om sanningen kommer fram kommer det skaka Sverige och förändra samhället i grunden eller något liknande. Jag tror inte Holmer blev tillsatt för att leda någon mördarjakt. De styrande har av någon anledning bestämt att vi aldrig kommer att få reda på vem som mördade vår statsminister. Antagligen av en god orsak.
Det värsta jobbet i Sverige idag måste vara att leda spaningarna efter Palmes mördare, eftersom personen inte får lyckas och antagligen vet om det. Gör han det inte är det väl ännu jobbigare

Det är ju en teori så god som någon.
Känns lite med detta mord som STASI-arkiven.
Locket på bästa odemokratiska totalitära stil.

Frågan är då VILKA som sitter på denna hemlighet....
Citera
2018-02-22, 19:13
  #93033
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Kommer osökt att tänka på Maud Olofsson som med hjälp av Rothschilds Vvd, volvomördaren, Pehr G Gyllenhammar, dränerade Vattenfall med köpet av Noun och mergern med posten där den konkursmässiga danska posten blev svenska skattebetalares bekymmer.
Jaaa å alla var kontrollerade av reptilfolket.
Lol
Citera
2018-02-22, 19:32
  #93034
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Jaaa å alla var kontrollerade av reptilfolket.
Lol

Vilket betyder att Den som propagerar för reptiler är anställd av? Ja vem.
Citera
2018-02-22, 19:37
  #93035
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Vilket betyder att Den som propagerar för reptiler är anställd av? Ja vem.
Vem? Har jag en fet lön att hämta som jag inte visste om? Nice behöver renovera så alla pengar är välkomna...
Citera
2018-02-22, 19:47
  #93036
Medlem
Haddos avatar
Alla vet väl att han som (namn onämnbart) propagerar för reptiler gör det för att han får betalt. Det trodde jag var allmän kunskap. Tror du på reptiler? Då är det du som är konstig inte det normala demokratiska folket.

ps. förövrigt vet jag att det spammas här. så fort något av intresse yttras kommer det en diskussion om helt andra saker. Något ni som har äran att skriva här är mycket medvetna om. Men vem är vem?
__________________
Senast redigerad av Haddo 2018-02-22 kl. 19:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback