Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 01:20
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Jag har inte blivit övertygad om att denna våldtäkt inte skett eller att detta ska vara ett påhitt.

Ska vi vara ärliga så finns det förnärvarande ingenting som styrker eller kan ”övertyga” om motsatsen heller . . .
__________________
Senast redigerad av VaderIsOurFather 2018-02-21 kl. 01:36.
Citera
2018-02-21, 08:18
  #266
Medlem
Marre måste verkligen vara en närstående, herregud vad du försvarar henne.

Varför?
För att hon blivit ”våldtagen”?

Man måste vara hjärndöd om man inte inser att allt Bull.

Varför har hon varit knäppt tyst sen den 5:e februari?

Hur länge kan vi behöva vänta på att det läggs ner?
Citera
2018-02-21, 08:50
  #267
Medlem
Personligen så hoppas jag att hon inte hittar på, det skulle vara sju steg tillbaka för att kvinnor ska våga höras vid den här typen av brott.

Det jag har uttryckt tidigare, är att hon inte har någon vidare moralkompass och när insamlingar blir ett slags "modus" för att sätta guldkant på livet, så känner jag äckel.
Hon som gjort insamlingen håller förresten på att ställa till med en stor fest för att fira pojkvännen. Behöver inte betyda något, såklart. Men det ligger väl i farans riktning att det är swisherierna som möjliggjort den.

Jag vill inte att någon ska bli utsatt för våldtäkt eller andra fördjävliga brott, det finns inga "men" för det. Och personer som är benägna att utsätta sig för större risker ska inte de heller behöva utstå sånt för att de inte är topp notch på riskanalys.

Ändå behöver man vara ganska naiv, för att inte se att det inte talar till någons fördel att ha som vana att ljuga och lura folk på pengar om något händer.
För alla offers skull i alla avskumsbrott så hoppas jag att hon inte hittat på.
Citera
2018-02-21, 09:13
  #268
Medlem
"B.O" är inne och läser den här tråden varje dag har jag hört, så vi får hoppas på svar från henne personligen snart.

Sen så har hela familjen tydligen fått nån semester-resa betald från nån stiftelse som hade hört om allt det hemska som hon blivit utsatt för...
Citera
2018-02-21, 10:14
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemnet
"B.O" är inne och läser den här tråden varje dag har jag hört, så vi får hoppas på svar från henne personligen snart.

Det märks tydligt, att något svar däremot erbjuds är högst otroligt.
__________________
Senast redigerad av VaderIsOurFather 2018-02-21 kl. 10:57.
Citera
2018-02-21, 11:04
  #270
Medlem
sveker18s avatar
Ja nu blir det fest. Stor jävla brakfest för insamlingspengarna. Swish på mer än 20 papp. Fan, man kanske skulle bli bedragade. Dra en jävla snyfthistoria.. kan dock blir svårt för mig som man, men man kanske kan alliera sig med något fruntimmer och göra sig en hacka. Man kanske ska snacka med herr Rosenpärla om man kan få vara med på ett hörn.?
Citera
2018-02-21, 13:32
  #271
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemnet
Sen så har hela familjen tydligen fått nån semester-resa betald från nån stiftelse som hade hört om allt det hemska som hon blivit utsatt för...

Vilken stiftelse skulle det vara? Jag känner inte till någon stiftelse som delar ut pengar till brottsoffer vars fall inte avgjorts i domstol.
Citera
2018-02-21, 14:46
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilken stiftelse skulle det vara? Jag känner inte till någon stiftelse som delar ut pengar till brottsoffer vars fall inte avgjorts i domstol.

http://www.gmis.se
Citera
2018-02-21, 18:44
  #273
Medlem
Flus avatar
När Joakim Lamotte skrev om fallet fick inlägget 10000 delningar och 1000 kommentarer, många med en smygrasistisk underton.
https://www.facebook.com/joakim.lamo...type=3&theater

Några gärningsmän kommer polisen inte hitta. Det är ett som är säkert.
Frågan är om polisen kommer gå ut med att det var en bluff eller om de kör den vanliga "förundersökningen läggs ner – spaningsuppslag saknas".
Schablonersättningen för våldtäktsoffer är numera 115 000 kr och det är nog en stor anledning till att så många falska våldtäkter anmäls. Relativt lättförtjänta pengar.
Citera
2018-02-21, 20:21
  #274
Medlem
Polisen ifrågasätter det mesta som hon säger när hon varit på förhör, och hon kommer på nya saker hela tiden, sånt som hon plötsligt börja minnas. Hon kommer åka dit så det bara stänker om det!
Citera
2018-02-21, 20:27
  #275
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
När Joakim Lamotte skrev om fallet fick inlägget 10000 delningar och 1000 kommentarer, många med en smygrasistisk underton.
https://www.facebook.com/joakim.lamo...type=3&theater

Några gärningsmän kommer polisen inte hitta. Det är ett som är säkert.
Frågan är om polisen kommer gå ut med att det var en bluff eller om de kör den vanliga "förundersökningen läggs ner – spaningsuppslag saknas".
Schablonersättningen för våldtäktsoffer är numera 115 000 kr och det är nog en stor anledning till att så många falska våldtäkter anmäls. Relativt lättförtjänta pengar.

Om det nu inte kommer upp några GM och förundersökningen läggs ner så undrar jag vem du menar ska betala schablonersättningen på 115000 kr???
Citera
2018-02-21, 22:12
  #276
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har inte skrivit eller ens följt tråden då jag inte tyckt det känns rätt att kritisera en våldtagen kvinna. Dock så verkar ju utvecklingen ta en annan riktning, så då känns det ok att skriva ut den gissning jag hade när jag såg namnen på de inblandade.

Hennes kille heter ju Rosenpärla, ett hyffsat ovanligt namn. Jag har bara suttit och väntat på att den där snuten som fick kicken för rattfylla och olaga hot skulle rycka in och hjältemodigt lösa fallet.
Vet någon om det är typ brorsa till hennes kille eller något?

https://minfil.org/Cd3185d0bf/Sundsv...7_Aktbil_4.pdf
http://www.st.nu/vasternorrland/poli...forlora-jobbet

Som sagt, bara en gissning.

Edit: Kollade själv, bröder födda med namnet "Hartikainen"

Tips, försök läsa det du själv länkar till så behöver du inte framstå som idiot. Det står att polismannen kommer att förlora sin anställning om han blir fälld enligt åtalet...osv osv.

Varför skulle han " rycka in och lösa fallet", för att han gillar att leka privatdetektiv på sin fritid? Skärp dig.

Vad gäller kvinnan så förefaller hennes historia vara uppdiktad. Det är så många omständigheter som inte stämmer och med tanke på hennes historik så blir hon ju inte trovärdigare. Finns det dessutom ett motiv som stavas " pengar"...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback