Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 19:11
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Jag har en webbsida där bilderna är extremt sökoptimerade. På google bildsök finns jag med. På Bing finns jag inte med. Jag har indexerat webbsidan på båda ställerna. Varför är det så?

Vad är dom stora skillnaderna mellan Google och Bing tycker ni?
Citera
2018-02-21, 22:09
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Jag har en webbsida där bilderna är extremt sökoptimerade. På google bildsök finns jag med. På Bing finns jag inte med. Jag har indexerat webbsidan på båda ställerna. Varför är det så?

Vad är dom stora skillnaderna mellan Google och Bing tycker ni?

Hur många använder Bing? Är det ens värt besväret att optimera för Bing?
Citera
2018-02-22, 11:25
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur många använder Bing? Är det ens värt besväret att optimera för Bing?

Säkert så att inte så många använder Bing. Likväl, varför fungerar sökoptimeringen så olika?
Citera
2018-02-22, 22:21
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Säkert så att inte så många använder Bing. Likväl, varför fungerar sökoptimeringen så olika?

Det är inte samma algoritm som styr sökträffarna, samt att Microsoft inte har crawlat lika stor del av internet.
Citera
2018-02-23, 23:16
  #5
Medlem
Eller så har du blivit bannad för att de tror att du spammar. Även bing har system för att mota fula länkar.

Vad menar du när du säger att bilderna är extremt sökordspotimerade?
Citera
2022-08-18, 17:17
  #6
Medlem
Hallsakaefts avatar
google har HELT förstört googlesök ... wow det är fan imponerande. och sista spiken var häromdan när de slakta bildsökningen totalt.

Bing seglar upp brevid Bravesearch överst på prispallen ... Bing lyckas med detta, efter åratal av hånskratt...numera är googlesök lika bisarrt dålig som bing varit tidigare
Citera
2022-08-19, 19:03
  #7
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
google har HELT förstört googlesök ... wow det är fan imponerande. och sista spiken var häromdan när de slakta bildsökningen totalt.

Bing seglar upp brevid Bravesearch överst på prispallen ... Bing lyckas med detta, efter åratal av hånskratt...numera är googlesök lika bisarrt dålig som bing varit tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur många använder Bing? Är det ens värt besväret att optimera för Bing?

Självklart är det många som använder Bing, det är därför som den finns kvar.

Själv ser jG, utifrån egna erfarenheter, att nybörjare på datorer och interner oftast använder Google.

VI som är utbildade på datorer, internet, nätverk och it-säkerhet använder oftast Edge och Bing.
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2022-08-19 kl. 19:06.
Citera
2022-08-19, 19:05
  #8
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
google har HELT förstört googlesök ... wow det är fan imponerande. och sista spiken var häromdan när de slakta bildsökningen totalt.

Bing seglar upp brevid Bravesearch överst på prispallen ... Bing lyckas med detta, efter åratal av hånskratt...numera är googlesök lika bisarrt dålig som bing varit tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur många använder Bing? Är det ens värt besväret att optimera för Bing?

Självklart är det många som använder Bing, det är därför som den finns kvar.

Själv ser jG, utifrån egna erfarenheter, att nybörjare på datorer och interner oftast använder Google.

VI som är utbildade på datorer, internet, nätverk och it-säkerhet använder oftast Edge och Bing.
Citera
2022-08-19, 23:29
  #9
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Själv ser jG, utifrån egna erfarenheter, att nybörjare på datorer och interner oftast använder Google.

VI som är utbildade på datorer, internet, nätverk och it-säkerhet använder oftast Edge och Bing.
Hmmm.. måste vara något nytt. Eftersom Bing var notoriskt mycket sämre än Google för några år sedan. Den som sa någonting annat vid den tidpunkten var en MS fanboy, IMO. Möjligt att det ändrats, jag använder själv främst Duckduckgo som väl får (typ) samma resultat som Bing om jag inte misstar mig.
Citera
2022-08-19, 23:41
  #10
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Själv ser jG[sic], utifrån egna erfarenheter, att nybörjare på datorer och interner[sic] oftast använder Google.

VI som är utbildade på datorer, internet, nätverk och it-säkerhet använder oftast Edge och Bing.

...och sedan upprepades samma sak i en dubbelpost med _två minuters_ mellanrum.

Får jag föreslå en utbildning i konsten att skilja på a-tangenten och caps lock, samt rättstavning och möjligheten att redigera sina inlägg?
__________________
Senast redigerad av webslave 2022-08-19 kl. 23:44.
Citera
2022-08-20, 01:36
  #11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Självklart är det många som använder Bing, det är därför som den finns kvar.

Själv ser jG, utifrån egna erfarenheter, att nybörjare på datorer och interner oftast använder Google.

VI som är utbildade på datorer, internet, nätverk och it-säkerhet använder oftast Edge och Bing.

Sist jag kollade hade Bing 7% i marknadsandel.

Alla jag känner som är utbildade inom området, inklusive mig själv, skrattar åt Bing.
Citera
2022-08-21, 22:41
  #12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sist jag kollade hade Bing 7% i marknadsandel.

Alla jag känner som är utbildade inom området, inklusive mig själv, skrattar åt Bing.

Nu är ju inte 100% av världens befolkning utbildade på Windows. Vilket kan förklara siffrorna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback