Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 23:09
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
När argumenten tar slut, tar lögnerna vid.

Menar du med det att mord endast sker med pistol? för det var ju ditt argument.

Att argumentera dumheter med dig är som att prata med en iq vägglus.
Citera
2018-02-20, 06:40
  #770
Medlem
Sorgligt detta. Undrar bara varför han profileras som vit?
Citera
2018-02-20, 09:13
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorRemmer
Men han är supporter till OBAMA det såg jag i en tweet

Tror bilder på honom i Trump-keps är starkare bevis för hans ståndpunkt än en tweet... Kan du länka tweeten btw?
Citera
2018-02-20, 20:15
  #772
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpticks
Sorgligt detta. Undrar bara varför han profileras som vit?

Intressant att du tror att det bara är gangsta niggers som ligger bakom alla våldsdåd!
Citera
2018-02-20, 21:10
  #773
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpticks
Sorgligt detta. Undrar bara varför han profileras som vit?

Finns ingenting som är fastslaget om hans riktiga bakgrund ännu. Hans adoptivföräldrar var Lynda och Roger Cruz.

https://heavyeditorial.files.wordpre...y=65&strip=all

Han ser rätt vit ut på den bilden.

Starinformer som har information om mer eller mindre kända och ökända personer skriver följande

Citat:
Ethnicity/Race White American

https://starsinformer.com/nikolas-cruz/

Har du någon information om hans ursprung och riktiga källor på att han inte är vit? Om han profileras som vit så är det mest logiska att han faktiskt är vit och inte att det är en konspiration som involverar judar, Soros, Deep state och Hillary Clinton.
Citera
2018-02-20, 22:22
  #774
Medlem
Tittade (tyvärr) på en videosnutt som cirkulerat på twitter där man ser ett barn ligga livlöst på ett klassrumsgolv. Enligt mig såg flickan svart ut men inget av barnen som dog hade mörk hy. Vet inte om det är min hjärna som spelar mig ett spratt, eller mitt samvete som försöker göra situationen lite mindre hemsk (genom att intala mig själv att barnet överlevde), så jag ställer frågan till er. Om du sett videon, kan du urskilja något om barnets hudfärg? Kan inte hitta den längre men videon hade miljontals visningar så jag antar att åtminstone någon vet vilken video jag talar om.
Citera
2018-02-21, 12:52
  #775
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
https://www.atf.gov/firearms/qa/does...ition-licensee

Pistol(och revolver) ammunition måste du vara över 21 för att få köpa.

5.56x45 räknas däremot som gevärsammunition och det får du köpa i obegränsade mängder när du är 18.

Räcker det gott och väl för slagfältet så är den typen av lagstiftning ganska tandlös.

Såhär ser det ut när man blivit träffad en gång i låret med en sådan.
Länk i spoiler.
Ja jag menade naturligtvis inte att Kalle 5 år kan knata in på närmaste affär och köpa ammunition. Tillgängligheten är dock sådan att det finns på vissa närbutiker/bensinstationer, på de flesta walmart vilket är den kanske vanligaste mat/alltiallo-affären.

Jag har utan att uppvisa leg, utan att ens ha uppehållstillstånd eller medborgarskap, köpt extramagasin och 9mm ammunition på den största sport/fiske-kedjan utan problem. Iof ser jag väl ut att vara närmare 30.

Jag menar att det är en så pass öppen vapenkultur att om man verkligen vill och är lite kreativ, så tror jag att man ganska lätt kommer över vapen.
Citera
2018-02-21, 12:57
  #776
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Finns ingenting som är fastslaget om hans riktiga bakgrund ännu. Hans adoptivföräldrar var Lynda och Roger Cruz.

https://heavyeditorial.files.wordpre...y=65&strip=all

Han ser rätt vit ut på den bilden.

Starinformer som har information om mer eller mindre kända och ökända personer skriver följande



https://starsinformer.com/nikolas-cruz/

Har du någon information om hans ursprung och riktiga källor på att han inte är vit? Om han profileras som vit så är det mest logiska att han faktiskt är vit och inte att det är en konspiration som involverar judar, Soros, Deep state och Hillary Clinton.
Cruz är ett Hispanic efternamn, och du ser på honom att han inte är White american. Det ska tilläggas att parkland är ett ganska dyrt område att bo i, men också att även i sådana områden är andelen vita närmast obefintlig.

Hela södra Florida är i princip uteslutande latinamerikaner och negrer. I ett finare, dyrt område mot fort Lauderdale kanske du hittar en handfull vita familjer. Samt att oftast räknas judar och vita latinamerikaner som vita, vilket givetvis är absurt.
Citera
2018-02-21, 13:59
  #777
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Cruz är ett Hispanic efternamn, och du ser på honom att han inte är White american. Det ska tilläggas att parkland är ett ganska dyrt område att bo i, men också att även i sådana områden är andelen vita närmast obefintlig.

Hela södra Florida är i princip uteslutande latinamerikaner och negrer. I ett finare, dyrt område mot fort Lauderdale kanske du hittar en handfull vita familjer. Samt att oftast räknas judar och vita latinamerikaner som vita, vilket givetvis är absurt.

När Nikolas föddes adopterades han av Lynda och Roger Cruz. Det är inte relevant om Cruz är ett "hispanic" namn eftersom det inte har någonting att göra med hans biologiska föräldrar.
Citera
2018-02-21, 14:06
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Finns ingenting som är fastslaget om hans riktiga bakgrund ännu. Hans adoptivföräldrar var Lynda och Roger Cruz.

https://heavyeditorial.files.wordpre...y=65&strip=all

Han ser rätt vit ut på den bilden.

Nej, det gör han inte. Sluta fjanta dig nu, för helvete. Vit är = europeiskt ursprung, inte färgen vit i sig. Perser och araber och judar och alla möjliga kan ha en mer eller mindre ljus eller vit hudfärg, det gör dem inte till vita. Rastillhörighet handlar om väldigt mycket mer än bara hudfärg. Han har för övrigt själv uppgett att den biologiska modern var judinna.
Citera
2018-02-21, 15:05
  #779
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nej, det gör han inte. Sluta fjanta dig nu, för helvete. Vit är = europeiskt ursprung, inte färgen vit i sig. Perser och araber och judar och alla möjliga kan ha en mer eller mindre ljus eller vit hudfärg, det gör dem inte till vita. Rastillhörighet handlar om väldigt mycket mer än bara hudfärg. Han har för övrigt själv uppgett att den biologiska modern var judinna.

Härligt med en nazist som kommer och försöker styra upp upp frågan om hans ursprung och etnicitet. Tyvärr blev det mest osammanhängande svammel från din sida och inte några trovärdiga källor. Nåja, det kanske kommer fram mer information så småningom.
Citera
2018-02-21, 15:22
  #780
Medlem
godhetsapostelns avatar
*fel plats*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback