• 34 704 online
  • 1 153 107 medlemmar
  • 59 656 332 inlägg
2018-02-18, 20:46
Medlem
Jag tror på historian delvis för att om det är hans egna grejer och har åkt på noja så hade han likväl kunnat spola ner allt med mindre risker än att lämna in det med en påhittad historia.

Sen är det skitsamma vad alla här ger för en gubbe kola man är inte mer street smart om man ger 800 eller 1000, köper man kola så blåser man sig själv oavsett. Skryt drog och helt överskattad.
Citera
2018-02-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Va är det för maffia ni snackar om? Ett gäng somalier? Den enda maffian jag kan komma och tänka på är juggarna.
De som har importerat/exporterat kokainet till Sverige antagligen.
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-02-18 kl. 21:19.
Citera
2018-02-19, 07:11
Medlem
doodelss avatar
Kan det vara för att straffet för ett innehav på 5 kilo kokain generellt ger över 2 års fängelse
Citera
2018-02-19, 12:28
Medlem
Det är farligt det där med att gå till polisen med knark. Jag hittade en påse hasch, kanske ett halvt kilo i brun/gröna kakor. Tog med mig haschet, gick till polishuset, tog en nummerlapp, väntade tills min tur och sa som det var till receptionen, hon hämtade en polis som jag informerade om att jag har hittat en påse hasch. Varsågod.

Polisen upplyste mig om att han skulle kunna ta mig för innehav, och att jag skall ringa polisen och inte flytta på grejerna. Det blev en jäkla procedur där de ställde en massa frågor, ville veta om jag röker hasch (nej. Hade jag då lämnat in haschet...knappast?), skulle ha mitt id, telefonnummer till jobbet osv. Han skulle även kunna drogtesta mig sa han, och även för steroider. Högst otrevligt bemötande, och det kändes som om jag gjort något fel som kom in med det.
Citera
Igår, 09:40
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Med det resonemanget så ifall de skulle fått de i gåva för gammal god vänskap (ett exempel) så har de inte blivit av med ngt värde alls då de inte betalat ngt för det. Du är smart du.

Du verkar vara en hejare på syllogism. Någon har förstås förlorat pengar, men bara så mycket pengar som dom kan sälja sina varor för, i det här fallet runt 250-300k per kilo. Dom har inte förlorat vad någon annan långt senare kan sälja sina gram för... Hur detta inte är uppenbart för alla ligger bortom mitt förstånd. Men det är också väldigt OT antar jag.
Citera
Igår, 09:41
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag tror på historian delvis för att om det är hans egna grejer och har åkt på noja så hade han likväl kunnat spola ner allt med mindre risker än att lämna in det med en påhittad historia.

Sen är det skitsamma vad alla här ger för en gubbe kola man är inte mer street smart om man ger 800 eller 1000, köper man kola så blåser man sig själv oavsett. Skryt drog och helt överskattad.

Du har uppenbarligen inte testat bra kokain än.
Citera
Igår, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Du verkar vara en hejare på syllogism. Någon har förstås förlorat pengar, men bara så mycket pengar som dom kan sälja sina varor för, i det här fallet runt 250-300k per kilo. Dom har inte förlorat vad någon annan långt senare kan sälja sina gram för... Hur detta inte är uppenbart för alla ligger bortom mitt förstånd. Men det är också väldigt OT antar jag.
De har förlorat värdet på det de blev med. Inte nödvändigtvis grampriset utan det de skulle sälja det för.
Om detta bara vore värt det du säger så har de köpt nåt som de sälja utan vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Du har uppenbarligen inte testat bra kokain än.
Alla gillar inte alla droger.
Citera