Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 21:03
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Va är det för maffia ni snackar om? Ett gäng somalier? Den enda maffian jag kan komma och tänka på är juggarna.
De som har importerat/exporterat kokainet till Sverige antagligen.
__________________
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-02-18 kl. 21:19.
Citera
2018-02-19, 07:11
  #146
Medlem
Kan det vara för att straffet för ett innehav på 5 kilo kokain generellt ger över 2 års fängelse
Citera
2018-02-19, 12:28
  #147
Medlem
Det är farligt det där med att gå till polisen med knark. Jag hittade en påse hasch, kanske ett halvt kilo i brun/gröna kakor. Tog med mig haschet, gick till polishuset, tog en nummerlapp, väntade tills min tur och sa som det var till receptionen, hon hämtade en polis som jag informerade om att jag har hittat en påse hasch. Varsågod.

Polisen upplyste mig om att han skulle kunna ta mig för innehav, och att jag skall ringa polisen och inte flytta på grejerna. Det blev en jäkla procedur där de ställde en massa frågor, ville veta om jag röker hasch (nej. Hade jag då lämnat in haschet...knappast?), skulle ha mitt id, telefonnummer till jobbet osv. Han skulle även kunna drogtesta mig sa han, och även för steroider. Högst otrevligt bemötande, och det kändes som om jag gjort något fel som kom in med det.
Citera
2018-02-21, 09:40
  #148
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Med det resonemanget så ifall de skulle fått de i gåva för gammal god vänskap (ett exempel) så har de inte blivit av med ngt värde alls då de inte betalat ngt för det. Du är smart du.


Du verkar vara en hejare på syllogism. Någon har förstås förlorat pengar, men bara så mycket pengar som dom kan sälja sina varor för, i det här fallet runt 250-300k per kilo. Dom har inte förlorat vad någon annan långt senare kan sälja sina gram för... Hur detta inte är uppenbart för alla ligger bortom mitt förstånd. Men det är också väldigt OT antar jag.
Citera
2018-02-21, 09:41
  #149
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag tror på historian delvis för att om det är hans egna grejer och har åkt på noja så hade han likväl kunnat spola ner allt med mindre risker än att lämna in det med en påhittad historia.

Sen är det skitsamma vad alla här ger för en gubbe kola man är inte mer street smart om man ger 800 eller 1000, köper man kola så blåser man sig själv oavsett. Skryt drog och helt överskattad.


Du har uppenbarligen inte testat bra kokain än.
Citera
2018-02-21, 09:51
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Du verkar vara en hejare på syllogism. Någon har förstås förlorat pengar, men bara så mycket pengar som dom kan sälja sina varor för, i det här fallet runt 250-300k per kilo. Dom har inte förlorat vad någon annan långt senare kan sälja sina gram för... Hur detta inte är uppenbart för alla ligger bortom mitt förstånd. Men det är också väldigt OT antar jag.
De har förlorat värdet på det de blev med. Inte nödvändigtvis grampriset utan det de skulle sälja det för.
Om detta bara vore värt det du säger så har de köpt nåt som de sälja utan vinst.


Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Du har uppenbarligen inte testat bra kokain än.
Alla gillar inte alla droger.
Citera
2018-03-12, 18:32
  #151
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/lä...alas-1.5367041
Någon som kan lösa FUP hade varit trevligt kram Dakri
Citera
2018-03-12, 21:24
  #152
Medlem
Rebelxs avatar
Om man har en stor mängd av en värdefull drog, eller en guldtacka på 10kg, som man vill att någon transporterar från A till B eller ska gömma så måste det väl ändå kännas tryggare att erbjuda någon en slant för besväret som går med på det?
Att hota/tvinga någon på ett säkert sätt transportera något som är såpass värdefullt och hoppas denne löser uppgiften på ett bra sätt känns som fel väg att gå..

Men vad vet jag.
Citera
2018-03-12, 22:21
  #153
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är farligt det där med att gå till polisen med knark. Jag hittade en påse hasch, kanske ett halvt kilo i brun/gröna kakor. Tog med mig haschet, gick till polishuset, tog en nummerlapp, väntade tills min tur och sa som det var till receptionen, hon hämtade en polis som jag informerade om att jag har hittat en påse hasch. Varsågod.

Polisen upplyste mig om att han skulle kunna ta mig för innehav, och att jag skall ringa polisen och inte flytta på grejerna. Det blev en jäkla procedur där de ställde en massa frågor, ville veta om jag röker hasch (nej. Hade jag då lämnat in haschet...knappast?), skulle ha mitt id, telefonnummer till jobbet osv. Han skulle även kunna drogtesta mig sa han, och även för steroider. Högst otrevligt bemötande, och det kändes som om jag gjort något fel som kom in med det.
Man skall ALDRIG lämna in knark som man hittat. Inte ens röra det. Bara titta och gå där ifrån och glömma.

Med vapen så är snutarna inte lika nojjiga (men nästan) om man kommer in med en 9 mm man hittat i en skogsdunge. Det vimlar av vapen i skogarna (Men mer knark).

Men även där gäller tumregeln: Rör inte. Gå därifrån. Glöm.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2018-03-12 kl. 22:25.
Citera
2018-03-13, 03:10
  #154
Medlem
Psykosams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Undrar hur maffian kommer ta död på honom nu?

Hade faktiskt en "vän" som gjorde något liknande. Han sköts (överlevde). Man tjallar inte till polisen. Den här killen satt nog i skiten redan av andra anledningar.

I Sverige blir dessa stackars satar skjutna, det är nästan uteslutande tillvägagångssättet. Skulle vi varit i Brasilien eller Mexiko så skulle han tagits till någon öde plats och amputerats levande först.

Sen är det så att många sett för många filmer där protagonisten stjäl knark och sedan är hela maffian efter personen. Det funkar inte så, det är snarare handlingen att man stjäl som kanske skulle göra att man sätts på en dödslista. Värdet på dessa droger sätts av andra faktorer, inte svårigheten att producera. Skulle man tappa bort 5 kilo koks, så får man kanske ta lite skit och åka och hämta nytt, men nytt finns det i mängder.

Filmer som True Romance är bara så skrattretande när man tänker på det. Snacka om att filmskaparna har noll inblick i den kriminella världen.
__________________
Senast redigerad av Psykosam 2018-03-13 kl. 03:19.
Citera
2018-03-13, 08:37
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Man skall ALDRIG lämna in knark som man hittat. Inte ens röra det. Bara titta och gå där ifrån och glömma.

Med vapen så är snutarna inte lika nojjiga (men nästan) om man kommer in med en 9 mm man hittat i en skogsdunge. Det vimlar av vapen i skogarna (Men mer knark).

Men även där gäller tumregeln: Rör inte. Gå därifrån. Glöm.

Jo jag har fattat det nu efter denna incidenten. Men jag har inte fattat varför? Om jag hittar något jag vet är olagligt, och vill vara en god medborgare vart skulle jag annars vända mig än polisen?

...Polisen var dessutom helt humorlös. När han frågade hur jag visste att det var hasch så sa jag att jag inte visste, utan antog det, men för att vara på den säkra sidan så kunde han och hans kollegor testa att röka det, vem vet det kanske hjälper med humöret? Uppviglar du poliser i tjänst till att använda droger? (eller något sådant) det var liksom ingen pardon nånstans. Allt jag sa verkade ha vart kriminellt.
__________________
Senast redigerad av mr.gegge 2018-03-13 kl. 08:47.
Citera
2018-03-13, 09:11
  #156
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kolan är i regel betydligt dyrare ja eller den är jävligt mycket sämre så det blir samma sak.

Horset är nog den enda drogen som är billigare och det pga den stora tillgången.


Nu vet man ju inte om det ens är ngn maffia som jagar honom men det är väl inte helt otroligt, iaf är det säkert ngn stark spelare på marknaden som han kanske upplever som en maffia. Men om det ex hade varit maffian så har de ofta kontakter inom polis och annat och det finns ett otal ex på när de kommit åt folk med skydd.

Vid en smuggling så är worst case att torska och hamna där han är nu med den skillnaden att han inte varit skyldig några massa kola. Han hade alltså mer att vinna på att smuggla det mot vad han gjort, det får mig att tro att det är ngt annat bakom.

Han vill ju komma undan från dem, det är ju uppenbart och med tanke på den otroligt korkade lösningen som han valde som utväg så är det inte helt otroligt att han ställt till det för sig innan.

Så jag tror mer på att han var tvungen pga sitt eget agerande typ som nu, men detta kommer han aldrig kunna kvitta eller lösa gentemot dem. Även om han skulle dega dem skulle han tas bort.



Fan vad ni snackar om hur det ev ska bakas. Så du tror det är på ca 50% i sista ledet? Möjligt men knappast sannolikt.

Han skulle kunna lura dem innan han gick till snuten, nu är han under lupp och att han skulle lämna in detta utbakat och sen med snutkoll/snutskydd kränga de kg vissa tror han gömt är ju bara att glömma.

1. Snuten skulle inte tro honom om han lämnade in sönderbankad kola, det är ingen som smugglar sönderbakat, man bakar det efter man smugglat och inte innan.

Haha, ja eller hur. Det går inte att hitta 50% kokain i slutled. Analyser från DK visar att det renaste är runt 20-30% och genomsnittet 10% med variation från 3-38% typ. 50%igt är DUNDERkola.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback