Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 10:46
  #17953
Medlem
Greenwhites avatar
Jo om det luktade funkade inte filtret som tänkt iaf, bäst effekt ska du få om du suger luft genom filtret, sedan gäller det att täta ordentligt mellan slang och filter samt se till att det ej är något hål på ventilationsslangen. Måste antingen ha läckt luft någonstans eller så funkade inte filtret som tänkt, funkar allt som det ska ska du inte känna någon lukt öht.
Citera
2018-02-23, 07:52
  #17954
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Mina tankar kring en intressant teori: När man klipper en planta vid rot dör den inte utan skickar hormoner att börja bilda nya rötter, under tiden lever växten på vattnet och näringen som finns ackumulerad i bladen för att blommorna ska överleva och föra av sig. Antingen kommer det fungera enligt som du tänker och du har tagit oss ett steg i rätt riktning ang flushing eller så blir resultatet att den drar näring från bladen till blommorna och det blev mer än vad det borde vara men den risken är liten. Kan vara så att det inte gör någon skillnad. Kul projekt, posta resultat.
Ett diagonalt snitt över stammen ökar upptagningsområdet, kan suga mer vatten och leva någon dag extra, använder upp den sista näringen bättre kanske

Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Jag har inte upplevt problem med mögel i jorden för att den blir för blöt vid flushning, jag brukar köra genom typ vatten motsvarande 3 ggr krukornas volym vid två separata tillfällen innan skörd och har aldrig fått problem med mögel. Ifall det sedan funkar att göra som du skrev har jag faktiskt ingen aning om, du kanske borde pröva nån slags side-by-side experiment och sedan jämföra och se ifall det blev skillnad på smaken när man gör sådär.
En liten uppdatering angående detta.
Jag hade ett antal plantor som alla kom från olika frön, och eftersom det var plantor från olika frön och inte från en och samma moderplanta så tyckte jag att det var bäst att göra ett "side by side experiment" av en enda planta då min erfarenhet är att olika frön kan generera lite olika plantor, även om det är från samma sort.
Jag tog alltså en planta och kapade ett antal sidogrenar och satta dessa i en PET-flaska med vanligt vatten (som en lite blombukett) och lät resten av plantan stå kvar i jorden och fortsatte att vattna även den med endast vanligt vatten.
"Blombuketten" fick stå i vatten i ca 1 vecka, och innan dess hade jag som sagt var hållit på att vattna hela plantan endast med vatten under några veckors tid.

Testade igår att röka för första gången på ca 2 månader, och blev extremt svängd kan jag säga, på en extremt liten mängd.
Testade först att röka av gräset som hela tiden fick stå i jord ända till skörd, och 2 timmar senare när jag började känna mig redo för ytterligare ett bloss så testade jag att röka av gräset från "blombuketten".
Vet inte om jag inbillar mig, men jag tyckte faktiskt att "blombuketten" gav en betydligt lenare rök och bättre smak.
Det var i alla fall inget som skadade gräset kan jag säga.

Kommer att fortsätta med detta nästa runda, och jag kommer då att göra som jag gjorde denna gång, d.v.s klippa av alla grenar och sätta dom i PET-flaska istället för att ta hela plantan då stammen är allt för grov för att få ned i en PET-flaska och dessutom så kändes det som att det hade blivit aningen krångligt att stabilisera en hel planta i en "vas" då inte rotsystemet kan hjälpa plantan att hålla sig stående. Orkar inte hålla på att krångla med att behöva binda upp plantan med snören för att den inte skall välta över.
Bättre då att göra som jag beskrivit med att klippa alla sidogrenar och sen ta och klippa top-buden ett par decimeter ner på stammen så att även den kan placeras i en PET.

För övrigt var sorten Cookies Kush från Barneys, om det är av intresse, och det var inget fel på det kan jag meddela.
Citera
2018-02-23, 10:46
  #17955
Medlem
Greenwhites avatar
Hehe jo barneys grejer brukar det vara bra nivå på Helt klart min favorit seedbank. När du rökt lite av rökat bör du be någon hjälpa dig med ett par blindtester för att se om du verkligen märker någon skillnad eller om det är placebo. Intressant metod dock kanske något man får testa!
Citera
2018-02-24, 05:17
  #17956
Medlem
nosferatuzens avatar
När jag lägger fröet i en 15l kruka med hål i för vattnet, hur länge ska jag ha den under ljus?
Har ett reflekt tält 120x120x180 och placerar 9st i det med 600w HPS lampa + 600w Ballast med cooltube. bio bizz näring och white widow.


Jag MÅSTE få ut 200g. Det låter rimligt?

All jävla hjälp uppskattas göbbar. Detta är för eget bruk... Akut =/
Citera
2018-02-25, 09:19
  #17957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
När jag lägger fröet i en 15l kruka med hål i för vattnet, hur länge ska jag ha den under ljus?
Har ett reflekt tält 120x120x180 och placerar 9st i det med 600w HPS lampa + 600w Ballast med cooltube. bio bizz näring och white widow.


Jag MÅSTE få ut 200g. Det låter rimligt?

All jävla hjälp uppskattas göbbar. Detta är för eget bruk... Akut =/

Känns inge bra o vara så stressad när du odlar.. Man måste ha tålamod, kommer bara bli skit annars.

Du behöver inte ha lampan igång om de inte grott än. Vänta tills de kommit upp från jordytan, då kan du sätta igång lampan. Se till att ha det varmt när du sår, alternativt lägger fröna i ett glas vatten innan du planterar dom, de sparar du tid på. Får du in 9 st 15liters i ditt tält? Ha helre några stora krukor än många små.

Köp hellre ditt weed än att skörda för tidigt, så kan du vänta tills du får klart ditt.
__________________
Senast redigerad av Lillegro 2018-02-25 kl. 09:22.
Citera
2018-02-25, 10:45
  #17958
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
När jag lägger fröet i en 15l kruka med hål i för vattnet, hur länge ska jag ha den under ljus?
Har ett reflekt tält 120x120x180 och placerar 9st i det med 600w HPS lampa + 600w Ballast med cooltube. bio bizz näring och white widow.


Jag MÅSTE få ut 200g. Det låter rimligt?

All jävla hjälp uppskattas göbbar. Detta är för eget bruk... Akut =/


Ja med en 600w ska du lätt kunna få ut 200g, antagligen mer. Jag får ut mer än så med 400w i mindre tält.
Citera
2018-02-25, 13:45
  #17959
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Känns inge bra o vara så stressad när du odlar.. Man måste ha tålamod, kommer bara bli skit annars.

Du behöver inte ha lampan igång om de inte grott än. Vänta tills de kommit upp från jordytan, då kan du sätta igång lampan. Se till att ha det varmt när du sår, alternativt lägger fröna i ett glas vatten innan du planterar dom, de sparar du tid på. Får du in 9 st 15liters i ditt tält? Ha helre några stora krukor än många små.

Köp hellre ditt weed än att skörda för tidigt, så kan du vänta tills du får klart ditt.


Nej är absolut inte stressad. Har läst på om att odla nu i en månad och ju mer jag närmar mig starten så hittar jag nya sätt som olika breeders tipsar om så jag blir lätt förvirrad.

Jag får plats med 9st 15liters. Är det bättre att köpa 20liters?

Sen luftfuktare, tror du denna är perfekt?
https://www.clasohlson.com/se/Luftfu...813-10/36-6698
Citera
2018-02-25, 13:47
  #17960
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Ja med en 600w ska du lätt kunna få ut 200g, antagligen mer. Jag får ut mer än så med 400w i mindre tält.

Det låter ju suveränt. Hur nära golvet har du lampan då? Har du en cooltube?
Citera
2018-02-25, 14:11
  #17961
Medlem
nosferatuzens avatar
Kommer byta mina 5 liters mot 18liters istället.
Citera
2018-02-25, 14:15
  #17962
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Ja med en 600w ska du lätt kunna få ut 200g, antagligen mer. Jag får ut mer än så med 400w i mindre tält.

Glömde säga att jag menar styck, varje planta vill jag ska ge minst 200g torkat.
På stället fröerna beställs från står det ju oftast hur mycket man kan förvänta sig inomhus. Minsta brukar vara 400g för inomhus. Antar dom menar per kvm2? Arean avgör till största del hur stor plantan kommer bli, eller krukan rättare sagt?
Citera
2018-02-25, 15:43
  #17963
Medlem
nosferatuzens avatar
Ursäkta mitt spammande. Uppskattar om ni la ner jointen och hjälpte mig lite

Denna jorden, gynnar den blomman?
https://www.granngarden.se/r-dress-h...utik/p/1179945

Vilken av dessa ska jag kolla på om vi leker att jag odlar en feminiserad White Widow?
https://www.blomsterlandet.se/E-buti...h-naring/Jord/
Citera
2018-02-25, 16:02
  #17964
Medlem
tomatkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Glömde säga att jag menar styck, varje planta vill jag ska ge minst 200g torkat.
På stället fröerna beställs från står det ju oftast hur mycket man kan förvänta sig inomhus. Minsta brukar vara 400g för inomhus. Antar dom menar per kvm2? Arean avgör till största del hur stor plantan kommer bli, eller krukan rättare sagt?
Så det är första gången du odlar och du förväntar dig att skörda 1,8kg,och det under 600w -lampa.
Tror att du gör bäst i att justera ner förväntningarna lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback