• 28 053 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 632 969 inlägg
2018-02-14, 08:30
Medlem
Jag odlar enbart i eget bruk. Då jag och min flickvän röker på heltid i princip. Utom när vi kör bil eller liknande. Så jag bestämde mig för att slippa betala för 40G röka per månad så kan man odla den själv istället. Kommer ej gå till försäljning. Har ett extremt bra utrymme som mina polare körde på förut. Ja större utrymme blir det när jag bytt bostad, så för tiden nu får det enbart vara mindre mängder jag odlar. Funderar starkt på att bygga en Spacebucket, då jag nästan har allt jag behöver förutom grenkontakt och fläktar till den. Så kan man ställa in den i en ytterligare garderob. Men de är bara en fundering.

Okej okej, ska sänka ner lampan idag bara jag tagit mitt feta arsle till affären för att köpa buntband.
Kommer nog köra på ca 15cm tror jag.

Alrighty mighty, kanske börjar med feminised då, om du insisterar. Möjligtvis att jag kanske sätter auto i spacebucket då senare. Eller ja vi får se.

Måste super-tacka också för alla tips och tricks du ger! Ska spara sidorna för framtida inköp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
En Esl (eller cfl) räcker alldeles bra till det skåp du har, med mer watt kommer mer värme och mer lukt etc. Möjligen hade jag satsat på en LED eller en större CFL. HPS/MH genererar en massa värme och med det kommer oväsen från fläktar och filter och hela köret, en mindre, typ 250 kanske. Har du ett helt jävla stort tält som kan stå fritt i ett utrymme som inte är för varmt kan 1000w vara aktuellt. Man skall ju inte odla mer än man hinner röka liksom, och helst inte sälja medan man odlar. Det är att be om problem.

En 125 w lär inte bli varm så du kan nog ha den typ 10 cm från topparna, 30 är typ max. Du får också tänka på att en 125w lågenergi inte är så jävla effektiv en bit ned, det gäller att maxa det ljus man har.

"Påsfrö" skall man se upp lite med då det kan hända att de lätt är avkomma från en hermis, det behöver inte vara ett problem om man är vaksam och har koll och nyper bort alla "ballar" som dyker upp....

Jag tycker det kunde vara smart av dig att inte börja med Auto (speciellt inte om du låter dina första stå i samma rum), de blir visserligen klara lite fortare men de förlåter inga missar i början, du kan inte odla en bra grund som nyttjar maximal yta innan blom, typ toppa och binda etc, så du får betydligt mindre skörd från autos inne, speciellt som nybörjare. Det är också lättare att planera utrymmet om du har feminiserade frön när varannan planta inte försvinner när det skall blommas.

Här är lite om ämnet maxa utrymmet på en av de mer lättfattliga growguiderna:
http://www.growweedeasy.com/cannabis-plant-training

Northern light är för övrigt en stabil och tålig sort som passar bra inne för nybörjare med låg budget eller liten lampa.

Cannaseeds.dk brukar ha billiga utefröer som passar lite varstans, de säljer också förstagenerations-korsningar som kan vara lite olika fenotyper, men då är det också lättast att hitta en typ som passar just där du odlar.
Citera
Igår, 18:12
Medlem
DirtyNorths avatar
Köpte detta paket med ställbar ballast för ungefär 1,5 år sedan.
Kolfiltret har legat nere i en källare ungefär 1 år och på vintern blir det minusgrader där, kan det påverka hur det funkar?

Odlar mest annat i det men testade nyligen att köra med 9st AK47 Auto och testade att koppla kolfiltret så det var i tältet och drog luften genom filtret och ut. Testade även att ha det utanför och luften fick tryckas genom filtret då det skulle ut.

Det luktade otroligt mycket i lägenheten medans dom var i blom, det ska väl inte lukta alls utanför tältet?

Kan jag ha kopplat fel eller kan filtret vara dåligt? Har inga planer just nu på att odla inne igen inom en snar framtid men kan vara bra att ha kolfilter till andra växter som luktar också.

http://www.hydrogarden.se/fardiga-pa...100x200cm.html
Mvh
Citera
Idag, 10:46
Medlem
Jo om det luktade funkade inte filtret som tänkt iaf, bäst effekt ska du få om du suger luft genom filtret, sedan gäller det att täta ordentligt mellan slang och filter samt se till att det ej är något hål på ventilationsslangen. Måste antingen ha läckt luft någonstans eller så funkade inte filtret som tänkt, funkar allt som det ska ska du inte känna någon lukt öht.
Citera