Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-14, 09:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkis22
Det är bara att skriva av dig, jag gör likadant så får den som orkar och vill läsa det haha

Härligt att du känner dig ångestfri och piggare, konstigaste är att jag också har gjort det idag, har till och med kunnat ta bilen och åkt in till stan?! Vad hände? Kunde inte ta mig från sängen för några timmar sen ens, antingen så beror de på dessa dimor tabletter som på något magiskt sätt funkar eller så är det någon slags placeboeffekt.
De som sett mig idag har också sagt att jag äntligen börjar få min energi och mitt glada humör tillbaka, som jag annars alltid har.
Fast fick även höra att jag såg riktigt trött ut, inte konstigt då jag sovit max 10 timmar på 5 dygn.

Har dock gått mer än 24 timmar sedan jag tog dimor tabletterna så effekten lär väll inte hålla längre, så alltså har jag klarat mig förbi de värsta symptomen på avtändningen nu, är bara lite ryck i benen och sömnen som är förstörd, men så länge jag inte ligger och vrider mig i smärtor så är jag mer än nöjd.

Det är ganska sjukt men samtidigt intressant hur hjärnan fungerar egentligen, går jag in för och tänker att något kommer att bli ett helvete att ta sig igenom, ja då lär det ju bli så, men å andra sidan som jag försökt tänka denna avtändningen så har jag försökt bygga upp i mitt huvud att ”nä nu när jag har trappat av i någon vecka och ska sluta helt så kommer jag inte att få det lika jobbigt som sist”

Och det känns helt sjukt att säga det men jag tror att helvetet är över för min del, iallafall har jag kommit en bra bit, nu tar jag för snabba slutsatser säkert och får äta upp mina ord sen men jag försöker ändå intala hjärnan att nu är det över, så kanske jag är smart nog att lura mig själv till det!

Shit vilken förändring idag dock, när man varit sängliggande i mer än 2 veckor och plötsligt får energin tillbaka, ja då ska man försöka hinna med allt på samma dag, så jag har haft hjärtklappning och nära till att svimma flertal gånger idag, men jag lever ju ännu så det gick ju bra, men att kroppen kan ställa om sig så fort, nä jag är imponerad!

Fast ska nog ta det lite saktare framöver, vet inte men det känns bara som att något kan gå snett då jag blir som en bipolär person som är uppe i sitt maniska tillstånd då jag väl får energi, och nu på samma gång började en tanke snurra att jag faktiskt kanske är bipolär, har ju faktiskt haft flertal i min omgivning som påpekat det.

Xanor har jag ingen aning om vad det är, hört talas om men inget mer, låter som en halstablett typ haha.

Känner också igen mig i det med grannarna, speciellt om man ligger halvdöd på avtändning, och de ska flyttas in och levas om på andra sidan av den tunna väggen, öronproppar har varit min räddare dock!

Nä ja tackar för all hjälp jag fått, och vill helt ärligt aldrig se någon form av tabletter igen.
Ska dessutom flytta hem imorgon och där finns inte ett spår av några piller alls, så de blir ännu enklare att glömma bort att de ens har varit en del av mitt liv.

Fan vad skönt att det även känns bättre för dig idag. Jag har inte kunnat sova så mycket inatt iheller men det är inte hela välden för det går att sova ikapp sen igen. Dessutom tror jag huvudet somnar när det väl e tid o vila såvida man inte har något uppåt i skallen.

Xanor är en hyfsat stark ångestdämpande och lugnande (Mycket beroendeframkallande om man använder det länge eller höga doser) Så det är ingen halstablett direkt.. Fast vissa äter dom som om det vore halstabletter.

Jag har försökt länge (månader) att få tag i min äldsta son, utan någon framgång. Nu på morgonen hörde han av sig tillbaka och det var otroligt skönt på ett sätt men otroligt jobbigt på ett annat då han är mycket arg på mig.

Han bor hos sin mamma och har alltid gjort o för ungefär 5-6år sedan lämnade jag dom för en annan kvinna och narkotika.

Vill inte gå djupare in på det just nu men det blev ett otroligt ångestpåslag just nu o jag e glad att jag har något för jag hade sugit i mig Cannabis annars rakt upp o ner nu.. Men jag är här för att vara en pappa o jag måste komma ur denna skiten som jag hållt på med i nu i många månader.

Usch vad ledsen jag blev nu.. Önskar det fanns något som jag kunde göra förutom att förklara och lyssna.

Hoppas att du kommit över det värsta som du säger och att du kommer få fortsatt förbättring. För det låter onekligen som om att du märkt av en förbättring iaf.

Mvh.
Citera
2018-02-19, 01:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Fan vad skönt att det även känns bättre för dig idag. Jag har inte kunnat sova så mycket inatt iheller men det är inte hela välden för det går att sova ikapp sen igen. Dessutom tror jag huvudet somnar när det väl e tid o vila såvida man inte har något uppåt i skallen.

Xanor är en hyfsat stark ångestdämpande och lugnande (Mycket beroendeframkallande om man använder det länge eller höga doser) Så det är ingen halstablett direkt.. Fast vissa äter dom som om det vore halstabletter.

Jag har försökt länge (månader) att få tag i min äldsta son, utan någon framgång. Nu på morgonen hörde han av sig tillbaka och det var otroligt skönt på ett sätt men otroligt jobbigt på ett annat då han är mycket arg på mig.

Han bor hos sin mamma och har alltid gjort o för ungefär 5-6år sedan lämnade jag dom för en annan kvinna och narkotika.

Vill inte gå djupare in på det just nu men det blev ett otroligt ångestpåslag just nu o jag e glad att jag har något för jag hade sugit i mig Cannabis annars rakt upp o ner nu.. Men jag är här för att vara en pappa o jag måste komma ur denna skiten som jag hållt på med i nu i många månader.

Usch vad ledsen jag blev nu.. Önskar det fanns något som jag kunde göra förutom att förklara och lyssna.

Hoppas att du kommit över det värsta som du säger och att du kommer få fortsatt förbättring. För det låter onekligen som om att du märkt av en förbättring iaf.

Mvh.





Har helt missat att du svarat då jag har haft några tuffa dagar då jag fick spy massor i flera dagar.

Jo det är sant, men jag har fortfarande inte kunnat sova mer än någon timme i sträck, och det gör mig så trött! Vill bara sova i en månad helst!

Förstår lite din sits med sonen, min pappa har varit och är både missbrukare och alkolist på hög nivå. Och har varit sedan jag varit liten.
Dessutom väldigt aggressiv.
Men världens bästa person med gott hjärta när han väl har varit nykter någon timme eller sådär.

Jag flyttade in till honom för att försöka hjälpa honom, men de slutade med att jag själv började dricka varje dag istället, för att jag inte klarade av att ta hand om en fullvuxen aggressiv man, som inte ens kunde laga enklare mat till oss två, eller något alls för den delen.
Bara bråkade, knarkade och söp.
Detta var alltså då jag var kring 14 år.
Men jag var tvungen att flytta till mamma igen efter ca ett år, då jag märkte att jag skulle bli likadan som honom om jag bodde kvar, och nu idag dricker jag nästan aldrig alkohol, eller tar droger, förutom tramadol då som du redan vet.

Apropå det så har jag varit utan tram nu i 10 dagar, det värsta avtog vid dag 6 men då fick jag hög feber och magsjuka, så har varit sängliggande i 10 dagar totalt, förutom den dagen då jag fick energi och mådde bättre.

Men nu börjar det gå över också, det som är kvar är dessa jäkla myrkryp i benen som infinner sig konstant, jag har ju som sagt restlest legs vanligtvis och har medicin mot det (som jag aldrig tar).
Men jag blir galen och vill bara kunna sova, men de är omöjligt då man har 45.000 myror i benen som krigar, hojja!

Ja jag ska egentligen inte klaga, jag har ju klarat av den värsta avtändningen nu iallafall, så vad är myrkryp i benen jämfört med det?

Du kan också fixa att bli kvitt skiten, speciellt om du har din son som mål!
Han kommer aldrig att sluta älska dig, eller kämpa för dig, även fast det kan se ut så!
Så försök att göra samma sak för honom!

Du bryr dig ju iallafall om din son och hör av dig, det är mer än vad min pappa gör till mig, jag vet att han älskar mig,
men hans kvinnor (som också är missbrukare) och drogerna gör att han tar mig i 2a hand, och han hör sällan av sig, och ringer han så är det för att han behöver hjälp med något.

Jag har slutat att vara arg på min pappa för längesen, jag har bara lärt mig att det är så han är, och att vi aldrig kommer att kunna få någon nära relation, jag har accepterat det, däremot kommer jag nog aldrig att sluta önska att han en dag ska bli nykter och bry sig om mig.

Jag hade verkligen behövt min pappa, jag har aldrig haft någon som helst manlig förebild i mitt liv, vilket ha gjort att jag har jättesvårt att lita på män överlag, är någon snäll mot mig så tänker jag bara att det är tillfälligt och att hans rätta sida snart kommer att visa sig och han blir elak mot mig.
Vilket så har varit också med alla mina styvpappor och andra män omkring mig.
Som sen slutade i att jag hamnade i ett förhållande med en överkontrollerande kille, som hotade och var elak mot mig.
Vilket ofta händer de tjejer som inte har haft en manlig förebild.

Jaja nu försvann jag iväg i mina ord igen.

Vilket som så ska du veta att det din son gör när han inte hör av sig eller svarar, är en sak som jag också gjort med min pappa, man tänker att om man håller de på avstånd och visar att man inte vill vara med en som håller på med droger osv, så kommer den personen kanske ändra på sig för att den bryr sig om en så mycket.
Gjorde detta flera gånger med min pappa, och sa åt han flera gånger att han fick välja mellan mig och drogerna/spriten.
Och han har aldrig valt, eller skulle aldrig välja mig, men man fortsätter ändå att kämpa, för jag slutar aldrig älska honom ändå, han är ju min pappa.

Även fast han har slagit mig och sagt flertal gånger då han varit berusad att han inte älskar mig, så fortsätter jag ändå hoppas att han ska bli nykter en vacker dag.
Därför kommer jag nog heller aldrig att tappa hoppet om honom,
för de är väll det sista som lämnar kroppen?
Vad jag har hört.
Citera
2018-02-19, 14:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkis22
Text

Vill du gå av Tramadol utan AT behöver du först förstå hur den fungerar.
Tramadol har en SNRI verkan samt en svag förbindelse till opiat receptorerna i hjärnan.

Att få SNRI AT på Opiat AT är inte kul.

Mitt råd är att gå av på en annan svag naturlig ''riktig'' opiat dvs Kodein!

Tramadol är en riktig jävla skit drog!

Men inom medicinen är den viktig då den biter på annan smärta som ''traditionell'' smärtlindring ej gör!
Tex: Nervsmärta.
Max dos är 100mg per tillfälle och max 400mg utspritt över 24h.
Det vill säga allt över 100mg per tillfälle är en överdos..

Hoppas det här är din kille: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ras-tillgangar

edit: Glömde en grej.

Har du svårt att hitta kodein och endast har tramadol så kan du använda dig av detta schema.
Du går in på den vecka i nedtrappningsschemat som stämmer överens med den lägsta möjliga dosen du kräver för att ''må bra''.

Skulle rekommendera att du gör det på svenska tramadol (eller annan europeiskt land) och inget Indiskt skit då dessa kan vara ojämna i fördelningen verksamtämne. (speciellt när du ska dela dem i 4 delar)

Här är schemat: http://www1.psykiatristod.se/Global/...0_Tramadol.pdf

Tacka Stockholms landsting och inte mig
__________________
Senast redigerad av PHfrillan 2018-02-19 kl. 14:14.
Citera
2018-02-19, 16:43
  #28
Medlem
Joint brukar funka för mig, iaf mot aptiten, sömn och så..
Citera
2018-02-19, 18:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floridafest
Joint brukar funka för mig, iaf mot aptiten, sömn och så..
Fast nu handla det ändå om att sluta med en svag syntetisk opioid..

Ska vi då tillsätta en fettlöslig hallucien drog då?
Man bör väga för och nackdelar ordentligt.
Citera
2018-03-13, 20:34
  #30
Medlem
Varit utan tram nu i mer än 1 månad, måendet är väll på botten, men antar att det blir bättre efter några månader!
Tackar för all hjälp som jag fått!
Citera
2019-01-28, 00:41
  #31
Medlem
Utspillds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Ontopic: Vem kommer på att ta 400 mg tramadol? Jag känner av 50 mg och väger mer än vad du gör.

Hur mycket man väger är inte relevant öht när det kommer till tramadol-tolerans. Det handlar om ens receptorer i hjärnan. Finns människor (som jag själv) som behöver komma upp till åtminstone 600mg, utan tolerans, för att känna något som öht skulle kunna beskrivas som ett rus. Jag väger mer än TS då jag är man, men ingen tungviktare.

Har förövrigt alltid lyckats hålla mig ifrån att bli beroende av droger som tramadol då jag aldrig skulle få för mig att ta det dagligen under någon längre period. Det finns helt enkelt för mycket vittnesmål om hur jävligt det är att gå av för att jag skulle få för mig att ta risken.
Citera
2019-02-09, 20:23
  #32
Medlem
Hej

Gick av i torsdags cold turkey körde 800mg om dagen 400mg på morgonen och 400 när jag kom från jobbet sen somras hade ett uppehåll på semestern.

Jag är kass i buken och kan inte sova men psyket är de inte så mycket fel på nu. asså jag har en karta 50mg i mitt skåp men inte tagit nån än, tänkte kanske spara till jobbet på måndag.

Jag suktar inte så mycket för dom än tänkte bara om de kommer bli värre för mig? Har man kvar något i kroppen så de jobbiga börjar efter 10 dagar tex eller det är olika för alla?

Mådde jävligt risigt i torsdags och fredags men nu känner jag mig pigg och kan sitta vid datorn. Det enda är väl att man kan nästan skita på sig vilken sekund som helst.
Men har lite aptit och har börjat äta lite också vore skönt om kunde gå till jobbet utan skiten.
Kostar för mycket pengar det här har andra planer på en jakthund

Läste lite i tråden om vitaminer köpte b och c tänkte ta magnesium också till sömnen om de kommer hjälpa. vore skönt med lite mer än ett par timmar sömn.

Sorry för risigt skrivet.
Peace
Citera
2020-05-25, 02:57
  #33
Medlem
stevielads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtlandsPost
Ut och spring. Motion är det absolut bästa mot avtändning.
Är du helt hjärndöd? Har gått igenom liknande och motion är det ABSOLUT sista man klarar av vid en sådan avtändning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback