Citat:
Okej, precis som jag skriver i trådstarten så handlar det inte om at jag inte kan betala, jag tänker inte betala. Jag har aldrig gått med på dessa regler. Varför ska jag behöva betala skadestånd för att jag har en sjukdom? Inte fan behöver personer med ett ben betala skadestånd om de syns med en protes ute mitt på ljusa dan.
Citat:
Kanon! Gäller detta även i närliggande länder såsom Finland? Jag kommer dessutom, med min utbildning som jag tacksamt tar emot gratis av svenska staten innan jag sticker, vara väldigt attraktiv på arbetsmarknaden. Jag studerar till civilingenjör och har toppbetyg, är detta något som tas med i beräkningarna hos andra länders migrationsverk (?). Alltså, om de ser att jag som civilingenjör vill flytta in till deras land måste det väl vara positivt för dem? Eftersom marknaden skriker efter folk med matematik och datakunskaper menar jag.
EDIT:
Citat:
Usch då, alltså, jag tänker inte betala. Kan låta hur fjantigt som helst, men jag är väldigt principfast. Hur skall jag gå tillväga? Helst av allt vill jag flytta till Finland. (Har dessutom mina rötter i Finland)