Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 09:55
  #5833
Medlem
Thalles avatar
Så hur tror folk att Luffys fight mot Dogtooth slutar? Min chansning är;

Citera
2018-02-19, 22:22
  #5834
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalle
Så hur tror folk att Luffys fight mot Dogtooth slutar? Min chansning är;


Sätter inte emot det.

Någon annan som är besviken på "Snakeman"?... Han nämner att han nu ska vara snabbare men ser ju ingen direkt skillnad i attacker eller liknande jämfört med den andra Gear 4'an..
Citera
2018-02-20, 11:37
  #5835
Medlem
DangerDooms avatar
Nya upgraden sög.
Bounceman gjorde exakt samma attack mot Doflamingo.

Tror nästan att den här 4th gear måste man nästan se anime för att få uppfattning om snabbheten, förvisso möter han fortfarande den som har officiellt högst bounty i serien så var väl snarare ett sätt att jämna ut det lite.
Citera
2018-02-23, 10:57
  #5836
Medlem
Maravillas avatar
Nja, samma är det ju inte riktigt. Jag menar, Katakuri kan ju se när han avfyrar slaget och med lätthet ducka undan, men som Luffy nämner ökar ju snabbheten för varje avvikelse, tänk då att Katakuri, trots sin haki, inte kan se smällen komma från sidan. Tycker ändå det är lite talande för hur snabbt det faktiskt går, när en man som kan se in lite i framtiden, inte ens kan se det.

Tycker också hela detta med att Luffy känner av folks känslor var väldigt snyggt av Oda. KIllen är ju "korkad" men förstår ofta saker på ett djupare plan. Exempelvis när Robin säger att hon vill dö under Enies Lobby så kände ju Luffy direkt att hon ljög. "Your feelings betray you"-star wars liknande skit.
Det förklarar också hans förmåga "hear the voices of all things".
Citera
2018-03-23, 16:17
  #5837
Medlem
Domyojis avatar
899

Bra skit. Skrattade lite. Men venne hur nara de varit o do HUR MANGA GGR NU... kaos. Ser fram emot o se vad 900 har o erbjuda. Detta arcet blir lite langre an vad man trodde, heh, men narmar sig sitt slut. Kanns bra nu.
Citera
2018-03-27, 19:30
  #5838
Medlem
Kroegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
899

Bra skit. Skrattade lite. Men venne hur nara de varit o do HUR MANGA GGR NU... kaos. Ser fram emot o se vad 900 har o erbjuda. Detta arcet blir lite langre an vad man trodde, heh, men narmar sig sitt slut. Kanns bra nu.


ändå är det väl runt 70 kapitel hittills, Vilket är kortare än water7+Eines Lobby

Ja nä, Jag är rätt mätt på Whole Cake nu. Får gärna ta slut nästa kapitel, men jag är tveksam för att det skulle vara en realitet. Det har varit en del bra fighter, ett par besvikelser, några "dumma" grejer jag inte gillade. Men som helhet får man väl säga att det är ett av de bättre arcs OP har haft.

Hype för Wano! Inte långt bort förhoppningsvis!
Citera
2018-03-27, 23:22
  #5839
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
ändå är det väl runt 70 kapitel hittills, Vilket är kortare än water7+Eines Lobby

Ja nä, Jag är rätt mätt på Whole Cake nu. Får gärna ta slut nästa kapitel, men jag är tveksam för att det skulle vara en realitet. Det har varit en del bra fighter, ett par besvikelser, några "dumma" grejer jag inte gillade. Men som helhet får man väl säga att det är ett av de bättre arcs OP har haft.

Hype för Wano! Inte långt bort förhoppningsvis!

Ja, tillslut måste Oda sluta slå på den döda hästen :P Det har dragit ut på tiden länge nu, även om det mesta varit underhållande den senare tiden.

Det jag egentligen saknar mest av detta arc är att Sanji inte fått visa upp sig på det sätt jag hoppats... Oda snackade ju om att 2017 skulle vara Sanji's år och visst har vi fått grym backstory och fått se att han är en grym kock (återstår väl att se dock). Men han har väl inte visat någonting fight-mässigt? Endast fått stryk av sina syskon typ och visat att han fortfarande är svagast i familjen...
Citera
2018-03-29, 15:29
  #5840
Medlem
DangerDooms avatar
Håller med dig starkt SheiiZu!
Rätt fånigt hur Zorro alltid ska ses som den övre herren före Sanji, hade varit mer spännande att se båda göra väldigt gott ifrån sig. Ändå lite det som gör det kul att de båda ser varandra som översittaren gentemot den andre. Men blir lite pissed på hur Oda hela tiden ska få Sanji att framstås som ett offer.

Zorro gjorde galant av sig mot Fujitora te x medans Sanji får superpisk av Doflamingo.
Citera
2018-03-30, 15:56
  #5841
Medlem
900 ute!

Citera
2018-03-30, 19:22
  #5842
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanesra.
900 ute!



Ahh jag hade hoppats på att arcet skulle vara slut på 900

Citera
2018-03-31, 16:40
  #5843
Medlem
Kroegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Ahh jag hade hoppats på att arcet skulle vara slut på 900


Eftersom de gjorde en flashback till Charlotte Linlin som 6åring när hon fick en semletårta och käkade upp de andra barnen och Mother Caramel så tippar jag på att hon hallucinerar och gått bärsärk. Hon har sönder sitt eget imperium. Skeppet som exploderade var inte Sunny Go, utan skeppet som Smoothicc och Daifuku var på

De känns som det enda resonabla i sammanhanget. Detta är en enorm cliffhanger där vi ska hållas på halstret bara för att se hur det egentligen var tror jag
Citera
2018-04-14, 00:45
  #5844
Medlem
Domyojis avatar
901

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback