Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 10:34
  #133
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Alltså. Du gissar och kallar det för statistik.

Var det MC relaterat eller annat?
Citera
2018-02-15, 12:03
  #134
Medlem
Pantheraduss avatar
Varför, vill inte polisen gå ut med det?
Är det för att det finns fler ute som är med i gänget...? ( Som kan komma att gripas) Att de hade insatsstyrka med skottsäker väst, tyder ju på att gänget har vapen...
Verkar som en uppgörelse, troligen mellan MC-gäng, men det vill inte polisen gå ut med. Bara en gissning...
Citera
2018-02-15, 13:10
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Varför, vill inte polisen gå ut med det?
Är det för att det finns fler ute som är med i gänget...? ( Som kan komma att gripas) Att de hade insatsstyrka med skottsäker väst, tyder ju på att gänget har vapen...
Verkar som en uppgörelse, troligen mellan MC-gäng, men det vill inte polisen gå ut med. Bara en gissning...
Det är INTE MC relaterat, det handlar om en hand full vanliga pundar, loser kåkfarare som är väl kända i staden, så nu kan vi sluta spekulera i det.
Anledningen till att insats styrkan kom var pga. att en av gärningsmännen hade en pistol.

BO hade förövrigt gjort inbrott hos en av förövarna ett par dagar innan, varför vet vi inte.
Citera
2018-02-15, 21:53
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Varför, vill inte polisen gå ut med det?
Är det för att det finns fler ute som är med i gänget...? ( Som kan komma att gripas) Att de hade insatsstyrka med skottsäker väst, tyder ju på att gänget har vapen...
Verkar som en uppgörelse, troligen mellan MC-gäng, men det vill inte polisen gå ut med. Bara en gissning...
vilka mc-gäng? Outbreak å jössemc.? finns det fler gäng i staden läs hela tråden som alla andra så fattar DU MED
Citera
2018-02-15, 22:24
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardtokill
vilka mc-gäng? Outbreak å jössemc.? finns det fler gäng i staden läs hela tråden som alla andra så fattar DU MED

Du har rätt, men tillåt mig att tillägga att M*hammed hade en dispyt med en HA medlem för några år sedan, knutten hade tvingat hans dåvarande fru att föra honom till M*hammad och tog sig in i lägenheten där han befann sig tillsammans med S*nny H*nsen, och de blev båda huggna med kniv men överlevde.
Denne knutte blev dömt till fängelse, men blev ihjälslagen i Härtsöga? (ej säker) av sina egna, före eller efter fängelsestraffet.

Låt mig understryka att denna händelse inte har något att göra med det aktuella fallet, så det räknas väll som off-topic, vilket jag ber om ursäkt för.
Tyckte de kanske var en intressant anekdot iallafall.
Citera
2018-02-16, 17:27
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Du har rätt, men tillåt mig att tillägga att M*hammed hade en dispyt med en HA medlem för några år sedan, knutten hade tvingat hans dåvarande fru att föra honom till M*hammad och tog sig in i lägenheten där han befann sig tillsammans med S*nny H*nsen, och de blev båda huggna med kniv men överlevde.
Denne knutte blev dömt till fängelse, men blev ihjälslagen i Härtsöga? (ej säker) av sina egna, före eller efter fängelsestraffet.

Låt mig understryka att denna händelse inte har något att göra med det aktuella fallet, så det räknas väll som off-topic, vilket jag ber om ursäkt för.
Tyckte de kanske var en intressant anekdot iallafall.

Synd att han inte slutförde jobbet när han väl hade chansen. Tänk hur Negerns fru Sanna startade en tråd om hur synd om stackars M och media hakade på bara för att det var en HA medlem som var inblandad. Inte ett ord om att han rånat Guldfynd, eller knivade Ray etc. Han framställdes som en stackars familjefar som råkat ut för stora stygga HA 😂. Konstigt att det inte står något i media om hans rap-sheet..

Jag har hört ett rykte angående D.Ö. att han och en kille till blev betalade för att agera torped och slå in knäskålarna på en kille gällande ett otrohetsdrama. Är det anledningen han satt på kåken?
__________________
Senast redigerad av DCLXVI666 2018-02-16 kl. 17:54. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-16, 20:13
  #139
Medlem
CH-CHALKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCLXVI666
Jag har hört ett rykte angående D.Ö. att han och en kille till blev betalade för att agera torped och slå in knäskålarna på en kille gällande ett otrohetsdrama. Är det anledningen han satt på kåken?

Stämmer ganska bra det. Det var anledningen till kåkvistelsen han hade tidigare. Men det värsta utav allt var väll att just det fallet inte var pga otrohet om inte han/hon ljugit - paret ifråga hade gjort slut och sedan pallade hon inte med att BO hittade en ny. Hur resten rullade på kan ni nog tänka ut själva.
Citera
2018-02-18, 00:36
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Du har rätt, men tillåt mig att tillägga att M*hammed hade en dispyt med en HA medlem för några år sedan, knutten hade tvingat hans dåvarande fru att föra honom till M*hammad och tog sig in i lägenheten där han befann sig tillsammans med S*nny H*nsen, och de blev båda huggna med kniv men överlevde.
Denne knutte blev dömt till fängelse, men blev ihjälslagen i Härtsöga? (ej säker) av sina egna, före eller efter fängelsestraffet.

Låt mig understryka att denna händelse inte har något att göra med det aktuella fallet, så det räknas väll som off-topic, vilket jag ber om ursäkt för.
Tyckte de kanske var en intressant anekdot iallafall.
Du har inget att be om ursäkt för du har ju rätt i det du säger
Citera
2018-02-26, 16:40
  #141
Medlem
Flashbackatmes avatar
Inget nytt?
Citera
2018-03-02, 12:44
  #142
Medlem
Läste just att de är fortsatt häktade. Åklagare väntar på analys av provsvar.
Citera
2018-03-16, 17:57
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loopen84
Läste just att de är fortsatt häktade. Åklagare väntar på analys av provsvar.

Tjejen är utsläppt ur häktet.
Citera
2018-04-10, 16:21
  #144
Medlem
FB har tydligen hittats död under dagen, inte till följd av några skador från misshandeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback