Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-24, 10:43
  #1021
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
med 10 000 slavar eller mer och duktiga "arkitekter" är det inga problem, imponerande såklart men inte omöjligt. Har väl såklart funnits duktigare byggare än vad det finns idag, bara för att de hade "primitiva" redskap spelar la ingen roll, handlar snarare om hur man hanterar dom.

Att det skulle vara aliens är bara löjligt. Finns förmodligen liv i universum, säkert intelligent liv också, men de är på avstånd vi inte kan ta oss till och eftersom de inte tagit sig hit och visat sig för allmänheten så alla vet är de förmodligen inte smartare än oss, eller bara på ett ännu värre avstånd, lite svårt att hitta rätt i universum liksom.

Hyfsad konsensus råder dock kring att det mest (eller t.o.m. enbart) var fria män som byggde pyramiderna. Bönderna kring Nilen hade just inget för sig halva året när Nilen översvämmade deras odlingsmarker (vilket även var förutsättningen för de goda odlingsförutsättningarna resten av året) utan anslöt då till arbetet med pyramiderna. Även om det säkert var uselt betalt så var det ju bättre än att gå hemma och vänta på ebb.... I övrigt håller jag helt med dig.
Citera
2018-01-24, 13:04
  #1022
Medlem
Finns en dokumentärserie som visats på någon av alla kanaler (disscovery, viasat osv.)
där de bygger båt och hackar ut block och fraktar det enligt ett papyrus de hittat och restaurerat, var intressant och visar hur de gjorde.

Åk för övrigt dit och titta på de själva, mycket sevärt och intressant, mäktigt!
Citera
2018-01-24, 19:36
  #1023
Medlem
MrWalross avatar
Säger bara detta en gång och står fast vid det. ( har varit vid giza pyramiderna för övrigt) .

INGEN , kan säga till dig hur pyramiderna byggdes. INGEN.
Och det ni hör är bara lögner.

Vill ni veta mänsklighetens framtid bör ni kolla tillbaks till historien.
De har varit här sedan urminnes tider. De övervakar oss.
Vilka de ? Intelligenta varelser från andra planeter är vad jag talar om. Varelser som befinner sig i högre dimensioner.
Du behöver inte svara på detta inlägg om du tycker att jag har fel, min åsikt liksom.

Men tar du det röda pillret och dyker ner så kommer du hitta riktigt djupa intressanta frågor.

* Börja med att finna dina visselblåsare som exposar.
Phil schneider att börja med ( R.I.P ) 1995

* Max Spiers är en annan individ du kan lyssna på ( R.I.P) 2016

Roligt att dessa människor dör ganska snabbt va ?

Det är en underbar tid att leva i verkligen. Tacka internet!
Citera
2018-01-26, 15:23
  #1024
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Säger bara detta en gång och står fast vid det. ( har varit vid giza pyramiderna för övrigt) .

INGEN , kan säga till dig hur pyramiderna byggdes. INGEN.
Och det ni hör är bara lögner.

Vill ni veta mänsklighetens framtid bör ni kolla tillbaks till historien.
De har varit här sedan urminnes tider. De övervakar oss.
Vilka de ? Intelligenta varelser från andra planeter är vad jag talar om. Varelser som befinner sig i högre dimensioner.
Du behöver inte svara på detta inlägg om du tycker att jag har fel, min åsikt liksom.

Men tar du det röda pillret och dyker ner så kommer du hitta riktigt djupa intressanta frågor.

* Börja med att finna dina visselblåsare som exposar.
Phil schneider att börja med ( R.I.P ) 1995

* Max Spiers är en annan individ du kan lyssna på ( R.I.P) 2016

Roligt att dessa människor dör ganska snabbt va ?

Det är en underbar tid att leva i verkligen. Tacka internet!

Ja, det är din åsikt.

Min åsikt är att det finns mängder av evidens som tyder på att inga älgar var i farten.

Exempelvis finns det artefakter med text inne i pyramiden från bygglagen, och dessa texter är sammanknippade med de faraoner som härskade när pyramiderna byggdes.

Vidare, om det vi hör bara är lögner, varför är det du har hört inte lögner, och varför är det du skriver inte lögner?

En rimligare slutsats borde väl kanske vara att Egypten och pyramiderna inte ens finns, om nu allt är lögn.
Citera
2018-01-26, 15:41
  #1025
Medlem
Kan pyramiderna ha varit typ då dom
Kom på tregonomi?
Alltså dom kom på pytagoras satser

Hypotunusan osv å då vart inspirerade av
Det å allt vart tre å tringlar . Dom var stolta
Över upptäckten

Dom gjorde tillockmed en skottkärra med två handtag å ett ljul. Tre igen bingo

Vi har även nio planeter som blir 3x3=9

3 vice männen. Så visst kommer trigonomi
Från saturnus . Så äre faktiskt.

Magi

Ringen är pi

En pyramid har 5 hörn. En molekyl har 5 punkter. Handen har 5 fingrar kroppen har fem delar huvud armar ben fem igen.

Jag har har två ögon två öron en mun. Fem

Nu går jag hem
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-01-26 kl. 16:13.
Citera
2018-01-26, 16:14
  #1026
Medlem
flaskborstes avatar
Finns en del fakta som glöms bort vad det gäller pyramiderna..

1. Nästan varje "KONSPIRATÖR" tror att pyramiderna enbart består av en massa stora stenblock..
Detta är helt fel. Stora delar av pyramiderna fylldes med "skit" och fyllnadsmaterial som fanns på plats. så andelen stenblock som behövde fraktas x antal meter är oftast rena dumheterna.

2. TUTANKHAMUN den kände tonåringen.. ädge och begravdes med föremål av STÅL/järn.
Bland annat en dolk.

Hur kunde han ha en dolk av stål/järn mitt i en bronsålders era ? Forskare antar att man tagit malm från asteroider som landet på jorden och smitt vapen och verktyg betydligt tåligare än brons.
Citera
2018-02-18, 10:59
  #1027
Medlem
Erik Östs avatar
TS skrev skulle hela världshistorien bli tvungen att skrivas om och världen som vi känner till den idag inte skulle kännas igen något mer..

Vi vet inget om före biblisk tid ...nada...bara gissningar och personliga teorier! Den akademiska världen är , milt sagt , väldigt bristfällig.

Det här vet vi
1.
"kunskap är makt"!
Verklighetsuppfattning har byggts upp av ett mischmasch av gamla folksägner som sedan så småningom skrivits ner när människor uppfann skriftspråk för att sedan använda kunskapen till politisk och ekonomisk makt/vinning.

2.
Det finns hemliga religiösa och politiska sällskap samt sammanslutningar som erbjuder oss deras sanningar dagligen. Det imponerar inte på mig.

3.
Vatikanen t.ex har sitt hemliga bibliotek som när det blev för uppenbart att de döljer någonting öppnade delar av det år 2010 , tror jag det var , men då måste du specificera vad du vill läsa och studera. (hur då , när du inte vet vad som finns där? )

(Och varför brann biblioteket i Alexandria ner by the way ?)

4.
Sedan kommer vi till IS ( inte de första religiösa idioterna med detta beteende iofs) som slår sönder de små resterna som finns kvar av vår gemensamma världshistoria .

I sydamerika (Peru tror jag det var) ville politikerna bygga bostadsområden där det står pyramider nu, vet inte hur det gick med det.

Och så det senaste : https://www.sciencealert.com/a-truck...ld-nazca-lines

En olycka bara? Jag tror inte det . Något är "fucked up" i världen som vi absolut inte ska känna till, tack för ordet!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-18 kl. 11:54.
Citera
2018-02-18, 13:31
  #1028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
3.
Vatikanen t.ex har sitt hemliga bibliotek som när det blev för uppenbart att de döljer någonting öppnade delar av det år 2010 , tror jag det var , men då måste du specificera vad du vill läsa och studera. (hur då , när du inte vet vad som finns där? )

(Och varför brann biblioteket i Alexandria ner by the way ?)

Vatikanen har inget ”hemligt” bibliotek. Det har ett bibliotek samt, vilket jag antar att du syftar på, det apostoliska arkivet (Archivum Secretum Apostolicum Vaticanum). ”Secretum” i det här sammanhanget har dock inte betydelsen ”hemlig” utan ”privat”, detta eftersom arkivet blev skillt från biblioteket och överfördes till den regerande påvens ägo. Arkivet öppnades för forskare redan på 1800-talet och nej, de behöver inte specificera vad de vill läsa. Däremot behöver de visa att de är seriösa forskare med kompetens att hantera materialet. Vissa delar är för all del ännu hemliga - för närvarande främst material från 1939 och framåt. Dessa kommer dock givetvis öppnas upp allt eftersom. Jag vet inte var du fått 2010 ifrån, måhända tänker du på att dokumenten från Pius XI:s tid 1922-1939 öppnades 2006.

Biblioteket i Alexandria brandskadades av romerska soldater under ett egyptiskt inbördeskrig. Biblioteket hade vid det laget varit på dekis i drygt hundra år och det antas ha överlevt i ytterligare några hundra år efter branden.
Citera
2018-02-18, 13:51
  #1029
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Vatikanen har inget ”hemligt” bibliotek. Det har ett bibliotek samt, vilket jag antar att du syftar på, det apostoliska arkivet (Archivum Secretum Apostolicum Vaticanum). ”Secretum” i det här sammanhanget har dock inte betydelsen ”hemlig” utan ”privat”, detta eftersom arkivet blev skillt från biblioteket och överfördes till den regerande påvens ägo. Arkivet öppnades för forskare redan på 1800-talet och nej, de behöver inte specificera vad de vill läsa. Däremot behöver de visa att de är seriösa forskare med kompetens att hantera materialet. Vissa delar är för all del ännu hemliga - för närvarande främst material från 1939 och framåt. Dessa kommer dock givetvis öppnas upp allt eftersom. Jag vet inte var du fått 2010 ifrån, måhända tänker du på att dokumenten från Pius XI:s tid 1922-1939 öppnades 2006.

Biblioteket i Alexandria brandskadades av romerska soldater under ett egyptiskt inbördeskrig. Biblioteket hade vid det laget varit på dekis i drygt hundra år och det antas ha överlevt i ytterligare några hundra år efter branden.

Se punkt 2.


"Den akademiska världen är , milt sagt , väldigt bristfällig".

Som sagt.
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-18 kl. 13:55.
Citera
2018-02-18, 16:02
  #1030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Se punkt 2.


"Den akademiska världen är , milt sagt , väldigt bristfällig".

Som sagt.

Ja, har man den inställningen kan man förstås - milt sagt - tro på precis vad man vill.
Citera
2018-02-18, 16:57
  #1031
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Ja, har man den inställningen kan man förstås - milt sagt - tro på precis vad man vill.

Ja gör det du akademikern!

Under tiden tror jag att det mesta är höljt i dunkel vad det gäller pyramiderna.
De är betydligt äldre än vad historieböcker talar om och akademiska världen gissar, milt sagt!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-18 kl. 17:21.
Citera
2018-02-18, 18:47
  #1032
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja gör det du akademikern!

Under tiden tror jag att det mesta är höljt i dunkel vad det gäller pyramiderna.
De är betydligt äldre än vad historieböcker talar om och akademiska världen gissar, milt sagt!

Eftersom ??
Hur vet du / varför tror du, att pyramiderna är betydligt äldre än ”akademiska världen gissar”?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback