2018-02-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock31
hEHe. . . det med Sossarna va lite Ironiskt . för SD kommer slå jackpot iår.
Skulder har väl dom flesta antar ja i dagens Swea .,

Min game:rig oledTv å klockor mm har ja inte lust å lämna ifrån,
Men har väldigt svårt å se KFM i Swea skickar dörr knack i Ungern för en futtig 70lax skuld finns nog antal tusen mer prioriterande fall, Ligger redan en löneutmätning så igentligen så har ju redan en utmätning skett tycker man.
SD kommer i vanlig ordning att sitta i ytterligare 4 år med feta löner utan att kunna påverka ett skit, en röst på SD ör en röst i sjön, men en som knappt klarar dagen skiter väl i om hans röst åker i sjön
Citera
2018-02-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boeddi
Coolt.

Jag och min fru planerar också att emigrera till Ungern om inte SD vinner. Vi har förlorat allt hopp för det svenska samhället och accepterar inte att bli normaliserade vad gäller våld, kriminalitet, sämre tillgång till välfärdssystemet och kollaps inom många myndigheter. Mår illa av hur försäkringskassan behandlar våra sjukaste och sparar på dem samtidigt som migrationspolitiken inte ens har en budget. Vi vägrar betala en krona mer i skatt till detta haveri och emigrerar därför.
Du kan flytta med en gång för till och med du förstår väl att SD inte kommer vinna valet va?
Citera
2018-02-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boeddi
Coolt.

Jag och min fru planerar också att emigrera till Ungern om inte SD vinner. Vi har förlorat allt hopp för det svenska samhället och accepterar inte att bli normaliserade vad gäller våld, kriminalitet, sämre tillgång till välfärdssystemet och kollaps inom många myndigheter. Mår illa av hur försäkringskassan behandlar våra sjukaste och sparar på dem samtidigt som migrationspolitiken inte ens har en budget. Vi vägrar betala en krona mer i skatt till detta haveri och emigrerar därför.
Vad skall ni jobba med i Ungern?
Citera
2018-02-09, 16:23
Moderator
TheLuckys avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2018-02-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja kasta speldatorn och ut och jobba extra vore ett smartare val än att fly till en öststat

Verkligen!
Citera
2018-02-17, 17:57
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Flytta utomlands; kommer kronofogden fortfarande försöka driva in mina skulder?

Jag har uppåt 100tkr i skuld främst pga böter för olika narkotikarelaterade brott. Jag betalar inte dessa av ren princip, min åsikt är att narkotika skall vara avkriminaliserat och att böter inte hjälper en missbrukare att sluta missbruka. Men det är ju en helt annan diskusion...

Men, min fråga är som trådstarten avslöjar: om jag skulle flytta utomlands och skaffa medborgarskap i detta landet, skulle jag behöva oroa mig för mina skulder till svenska staten då? Skulle det vara någon skillnad på om jag flyttar till något annat nordiskt land eller något europeéiskt land eller det sista alternativet: utanför europa?

Kortversion:
Om jag flyttar utomlands, annat nordiskt land(?) inom europa(?) eller utanför europa(?) kommer jag "bli av" med mina skulder till kronofogden då?
Citera
2018-02-17, 18:00
Medlem
Har du narkotikadomar på dig och ett medborgarskap i ett "tryggt" land som Sverige så är det ytterst tveksamt om du har möjlighet till medborgarskap i de flesta länder.
Citera
2018-02-17, 18:02
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Har du narkotikadomar på dig och ett medborgarskap i ett "tryggt" land som Sverige så är det ytterst tveksamt om du har möjlighet till medborgarskap i de flesta länder.

Prickarna i registret bör försvinna om ett år ca. (det tar väl 5 år för dem att försvinna?)

Till moderator: Förlåt för trådstart och korspostning. Såg samlingstråden i efterhand.
Citera
2018-02-17, 18:05
Medlem
Man har europeiskt samarbete så utanför EU/ess måste man iaf.

Känns rätt bökigt för så pass lite stålar, var det 100 000. Det går ju faktiskt att städa av på 1-2 år utan att leva i misär.
Citera
2018-02-17, 18:06
Medlem
Nej fogden har 0 mandat i utlandet. Du får skaffa ny bank däremot.
Citera
2018-02-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus2017
Nej fogden har 0 mandat i utlandet. Du får skaffa ny bank däremot.

Inte alls så. En dom för utmätning kan verkställas i alla EU-länder. Omfattande samarbete bland annat för att driva in CSN, skadestånd ohh böter.
Citera
2018-02-17, 18:13
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte alls så. En dom för utmätning kan verkställas i alla EU-länder. Omfattande samarbete bland annat för att driva in CSN, skadestånd ohh böter.
Och även med tex USA och många andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in