Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 17:17
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Läs denna länk så får ni inblick i vilka attityder gemene människor inom landets samhällsorgan har för attityd och mentalitet så förstår ni vilken gryta som kokar där. Nästan inget sker bara så där av en slump där nere

https://theinvestigatornews.com/2018...m-police-work/


Intressant artikel, tack.
Citera
2018-02-15, 20:38
  #74
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Skulle säkerhetstjänsten rånmörda menar du?

Väldigt intressant fall, men jag tror inte att vi kommer få reda på så mycket. Har Sverige uttalat sig officiellt? Eller har Margot fullt upp med att könskvotera på wikipedia?

Nej, jag tror inte säkerhetstjänsten har mördat de två personerna. Om de inte skulle vara önskvärda hade de bara deporterat dem.
Citera
2018-02-16, 09:08
  #75
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Läs denna länk så får ni inblick i vilka attityder gemene människor inom landets samhällsorgan har för attityd och mentalitet så förstår ni vilken gryta som kokar där. Nästan inget sker bara så där av en slump där nere

https://theinvestigatornews.com/2018...m-police-work/

reportrar utan gränser kräver frisläpp av kidnappade journalisten nu
https://rsf.org/en/news/uganda-repor...ylight-kampala
"Reporters Without Borders (RSF) calls on the Ugandan authorities to investigate newspaper reporter Charles Etukuri’s abduction in order to identify those responsible and find Etukuri as quickly as possible. He was kidnapped on 13 February, five days after writing an article implicating Uganda’s counter-intelligence agency in the death of a visiting Finnish businessman.
...
Describing Etukuri in an interview as their best crime reporter, Vision Group editor-in-chief Barbara Kaija said she suspected that his abductors were members of the security services and that his abduction was linked to his recent reporting."
Citera
2018-02-16, 10:53
  #76
Medlem
wishyouwereheres avatar
kan en lita på nått alls? kaos i artiklarna med massor av namn o konspirationer i uganda pressen

Swede found dead in hotel wanted to meet Museveni, family claims
Citat:
Andreas Sebastian, the 41-year-old Swede found dead in a Sheraton Hotel room in Kampala, was due to meet President Museveni, his father has told Swedish press....
However, the Senior Presidential Press Secretary, Mr Don Wanyama, said Sebastian was not scheduled to meet the president. “Usually for such foreign guests to meet the president, they need two to three days to be in the country, but he (Sebastian) was not on the President’s guest list.”
...
The bodies of Petteri and Sebastian have been flown out of Uganda to their respective country.

Rwanda Hatches Plan To Assassinate Top Security Officials, Journalists
Citat:
But this website has since learnt that both Petteri and Sebastian were assassinated following a botched con deal involving Police authorities to implicate the Internal Security Organisation (ISO) boss in a corruption scam to defraud an ‘investor’. The plot too was conducted with the aid of Rwanda.

UGANDA: Museveni's security operatives strike again - 2 Europeans dead over another fake arms deal
Citat:
Stealing, extortion, and outright robbery from the so called foreign investors is the order of the day by the Museveni regime security entrepreneurs.
....
Ugandans shouldn't expect to get any conclusive report on this incident because it is not an isolated one. What happened to the fake Polish arms deal of 2016???? Given the disharmony amongst security agencies, any version of this incident is unlikely to be the truth. However, whether he was murdered or died of natural causes, what is clear is that some members of the security forces were involved in luring their victim to die in Kampala.


Death of Europeans: Police waits on ISO for preliminary report
om finnen:
Citat:
At the scene of crime, they only found 14 tins of narcotics and they also observed a brown substance on his lips. They also discovered the deceased had low testosterone which is the condition of producing little sperm while engaging in sex, which might have happened when meeting her girlfriend,” one police source said.
However, there is no real suggestion that Petteri was abusing drugs although narcotics were found in his room.
Citera
2018-02-16, 18:48
  #77
Medlem
Ibland så är det bättre att hålla truten på sig än att säga: jag har fått info om att finska myndigheter ska inleda ett samarbete med ugandas "polis" på plats om det finländska dödsfallet.
"Källa på det !?"
Antingen nämner jag det jag anser mig veta eller så håller jag inne med det jag inte har källa på.
Ok, för denna gång?
Citera
2018-02-16, 19:39
  #78
Medlem
Finska nyheter som jag fått, utan källor:
Mika Kari och Juha Simons har fått sparken från Patria.
Suvi Linden är tyst. Antas har funnits på plats, inofficiellt, för att öppna dörrar som f.d minister.
Citera
2018-02-16, 21:34
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Det ser mörkt ut på Senegals avbytarbänk.......


Ursprunget ska vara Kamerun, vad gäller bänken. Dock passande och fyndigt. Nu är det Uganda där mörkret råder. Ingen, av de som betyder något, bryr sig.

Finland försöker för att deras kille var en trevlig familjefar, som förstärks av att Suvi Linden är impopulär. Kan även bero på att Finland har kvar en gammaldags hederlig integritet.

Sverige...har inget att säga eller tillföra
Citera
2018-02-16, 23:24
  #80
Avstängd
wwrs avatar
Det ser ju verkligen skumt ut. De två skandinaverna blir tämligen sannolikt mördade, på likartat sätt, ungefär samtidigt. Finländaren sålde vapen.

Svensken skulle möta presidenten. Svensken kom från en diplomatfamilj av hög rang. Pappan verkar på ett mycket anmärkningsvärt sätt direkt acceptera att den, vad vi vet, friske sonens (i 40-årsåldern) "hjärta givit upp"!!

Här är det en hel del frågor som måste ställas till UD.

Handlade svensken med vapen? Representerade han t.ex Sverige eller Bofors? Vad gjorde svensken där?
Överväger Sverige att sälja vapen till Uganda?
Kom svensken in i Uganda på diplomatpass? Vilken diplomatisk träning och position hade han i så fall. Hade han rätt att använda diplomatpasset för sin resa till Uganda?
Etc etc

Jag är inte i position att kräva saker av UD. Men som skattebetalare anser jag att vi har rätt att få svar på dessa frågor.

De enda som är i position att pressa UD är väl media. Tyvärr gräver väl media bara i det som passar deras agenda. Här kan både vapenhandel och globalistiska intressen i råvaror komma in i bilden och då är det risk att pressen lägger locket på.
Citera
2018-02-17, 15:02
  #81
Medlem
Jag hoppas finländska polisen förhör Lindén, för hon tiger om vad de egentligen gjorde där. Hon har påstått att hon var där i något som hade med att främja bredbandstekniken att göra, något flum om bättre infrastruktur, men det visade sig vara helt falska uppgifter (hon har ingen roll vid FN-organet mera, inte haft på flera år). Det var ju hon som var med och hittade den finländske mannen död. Men någon form av bedrägeri hade de kanske blivit utsatta för. Just det där med att Lindén ljuger stod i de finländska kvällstidningarna idag, men ingen verkar däremot veta varför de egentligen rest dit.
Citera
2018-02-17, 15:53
  #82
Medlem
wishyouwereheres avatar
fler artiklar från Uganda med hemliga källor!!

finska kroppen ska undersökas igen av nya läkare:
Aya Hotel Murder Takes New Twist, Finland rejects postmortem report; M7 sets new team of Doctors
Citat:
Our state house sources revealed to us that President Museveni ordered a new team of doctors after Finland Government rejected the report that was released by police medical team.
“The team of new doctors will repeat the postmortem and hand over the report to the President in not more than two weeks,” said state house source. The source said that the report will also be shared with Finland Government.

Resultat = droger som förgiftats. enligt "källor"
CONFIRMED: Finland Investor Died Of Drug Poisoning, ISO Boss Records Statement
Citat:
According to a trusted source privy to the investigations, Terasvouri Tuomas Juha Petteri 42 met his death after consuming the said drugs suspected to have been contaminated or laced with lethal substances which ended his life.
Citera
2018-03-13, 20:50
  #83
Medlem
Puffar tråden och undrar om något nytt framkommit.
Citera
2018-03-14, 18:54
  #84
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonskogen
Puffar tråden och undrar om något nytt framkommit.
Ja visst är det bedrövligt hur myndigheterna och media mörklägger detta.

Det är inte säkert, men en möjlighet är att pappa ambassadören fixat ett diplomatpass åt sin grabb för att hänga med familjen. Passet användes sedan istället för att sonen skulle kränga vapen. Ev till ett land vi inte får handla med, det är jag inte säker på. Man får inte audiens hos presidenten hur som helst.

Sonen hade sedan ingen träning i diplomati eller förhandlingar och, tyvärr, inte i säkerhetstänkande. Han hade ingen uppbackning från UDs säkerhetsavdelning eller Bofors.

OK, det var många spekulationer i mitt inlägg. Men jag anser att vi skattebetalare har rätt att veta vad som händer.

Pappan säger: Det är ok. Hjärtat stannat ibland.

Det luktar skumt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-03-14 kl. 19:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback