Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 12:39
  #6289
Medlem
Om man laddar ner GSE smart iptv player på paddan och har chromecast så går det att köra direkt på tvn och byta kanaler via paddan?

Sedan undrar jag, har mailat CAMD igår, men har inte fått svar än. Utifrån det jag läst här så ser det ut som att folk är nöjda med dom. I mitt fall så är det viktigt att jag även får filipinska kanaler. Hittar ingen annan leverantör som erbjuder det, någon som har något annat förslag eller bör jag avvakta på svar från CAMD?
2018-02-17, 14:56
  #6290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Kan någon rekommendera en box som är snabb i menyerna och inte "laggar" kan spela upp FHD streams och även kanaler som kör 5.1 ljud problemfritt. Vill även kunna köra netflix, twitch och youtube.

Polarens "kina-box" med android 7 kan knappt spela upp FHD-kvalité från genipTV utan att det laggar.

Tack
Kanske MAG410 om du vill kunna köra android appar på dem också. Har inte testat den själv men har sneglat på den tack vare android. Halva priset av en Nvidia Shield också.
Men ställer mig i kören att mag boxarna är nog bra bang for buck.
2018-02-17, 15:02
  #6291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Jag vill skaffa IP-TV för att kunna kolla på sport och vanlig tv. Jag Vill helst ha det kopplat till en app i min samsung-tv. Vilken leverantör rekommenderar ni?

40/10 bör väl räcka för att streama tv och sport?

Jag rekommenderar camd och boyette som reseller. Har knappt haft problem med lagg eller downtime under dom 4 månaderna jag haft det. Och jag kollar mest på fotboll och populära serier där folk klagar mest på lagg. Testade att använda en LG app i början, men tyckte inte det funka bra, Kan ha berott på min uppkoppling och att jag inte hade minskat storleken på min playlist som tog evigheter att ladda. Tips är att prova dom olika och se vilken du upplever bäst.
2018-02-17, 16:27
  #6292
Medlem
Lobengulas avatar
Är iptvforest.com någon reseller eller en egen leverantör?

Det är i alla fall inte rapid om man kollar på kanallistan.
2018-02-17, 17:26
  #6293
Medlem
Rapid dog precis för mig, funkar det för någon annan?
2018-02-17, 17:38
  #6294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bassme
Rapid dog precis för mig, funkar det för någon annan?
Fungerar för mig iaf.
2018-02-17, 17:43
  #6295
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassme
Rapid dog precis för mig, funkar det för någon annan?

samma här
2018-02-17, 19:12
  #6296
Medlem
Iptvking funkar inte för mig, svart skärm
2018-02-17, 19:15
  #6297
Medlem
426Hemis avatar
Dreamhost fungerar utmärkt,eurosport 2 HD
2018-02-17, 22:27
  #6298
Medlem
Precis många som blivit bannade ett tag eller för all framtid där pga sånt.
2018-02-17, 23:13
  #6299
Medlem
Sedan i eftermiddags har min IPTV legat nere när jag använder mitt bredband som levereras av Bahnhof. När jag testar med mobilnätet funkar det bra, både smart-tv appen och VLC på dator. Någon som upplever/har upplevt detta problem? Kör Rapid.
2018-02-17, 23:44
  #6300
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabasyl
Sedan i eftermiddags har min IPTV legat nere när jag använder mitt bredband som levereras av Bahnhof. När jag testar med mobilnätet funkar det bra, både smart-tv appen och VLC på dator. Någon som upplever/har upplevt detta problem? Kör Rapid.
antagligen har din ip blivit blockad måste låsas upp.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback