Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 11:16
  #373
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
Det är fortfarande bara en volvo,
Kom igen när du har en fiin bil
då kanske du förtjänar en titt från mig med


En ny Volvo V90D5 idag ligger i samma prishärad som exempelvis BMW520d och Mercedes220d fleetedition som vanliga förmånsbilar taggar de in på nästan identiska kostnader.
Folk har inga problem med att tagga mercan och BMWn som "fina" bilar men inte Volvon.
I sista revideringen gick Volvon definitivt upp i lägre premiumsegmentet.

Det är det vanliga svenska självföraktet som förhindrar folk att plocka av glasögonen och se att Volvo klivit in i premiumsegmentet idag och kommer att befästa sin plats där de närmaste åren.

En vanlig V90 XC med bra utrustning ligger en bit över 600 000 så det är definitivt en bil som kan väcka avund.
Det är bara blattar som tror att de åker finare i en 5 år gammal BMW värd under 150kkr
Citera
2018-02-15, 11:40
  #374
Medlem
Prodelins avatar
Hahaha...finns väl ingen som är intresserad av en sketen Volvo heller
Citera
2018-02-15, 11:57
  #375
Medlem
EMMA1994s avatar
Alla tittar på min Saab 9-5a när jag tankar den eller beror det på min korta kjol och högaklackar haha
Citera
2018-02-15, 13:13
  #376
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Alla tittar på min Saab 9-5a när jag tankar den eller beror det på min korta kjol och högaklackar haha
Kan vara det och det faktum att den går!
(tråkigt många är skrot,för att det vart krångligt och dyrt att laga..)
Citera
2018-02-15, 14:39
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Alla tittar på min Saab 9-5a när jag tankar den eller beror det på min korta kjol och högaklackar haha

Det är väl en blandning av Saaben och din korta kjol samt högklackat. Får själv mycket blickar i min gamla Toyota, då har jag varken kjol eller högklackat.
Citera
2018-02-15, 15:06
  #378
Medlem
Tror det är få som vänder på huvudet efter en Volvo i Sverige. Även om den är ny och fin
Citera
2018-02-15, 15:09
  #379
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tror inte att folk tittar på din bil med avundsjuka, snarare så kanske folk tittar för att de ser att du kör en Volvo som de inte känner igen sedan tidigare. Jag tror inte folk bryr sig särskilt mycket om vilken bil man kör såvida det inte är en ovanlig bil. I Stockholm kan man se folk som gasar på i sina sportbilar men inte ens då verkar folk bry sig särskilt mycket.
Citera
2018-02-15, 15:40
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Antingen har du en fin bil eller en V90, bestäm dig!

Inte bara fin utan RIKTIGT fin bil hahaha.

Förövrigt tror jag ts är megatroll. En person som han hade köpt t.ex en Merca för han tror att de ger mer status
Citera
2018-02-15, 16:00
  #381
Medlem
welcometorealitys avatar
Snutarna har nu börjat med en Volvo V90, så märkvärdig är ju åndå inte bilen att man vänder sig om.
Citera
2018-02-15, 16:12
  #382
Medlem
Enda gången jag vänder mig om är om jag ser något som ser ut som någon sportbil, rallybil eller dylikt. Fast inte helt vanligt där jag bor. Och det beror inte på avundsjuka, utan kul när man ser något som ser ut som något man kört i nått bilspel. I övrigt skiter jag fullständigt i vad folk åker runt i för bilar. Men så har jag ju också noll koll när det gäller bilmodeller o.s.v.
Citera
2018-02-16, 23:21
  #383
Medlem
Jag kör snabbt de hinner ej titta
https://www.allcarindex.com/auto-car...olvo-LCP-2000/
Citera
2018-02-16, 23:31
  #384
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
En ny Volvo V90D5 idag ligger i samma prishärad som exempelvis BMW520d och Mercedes220d fleetedition som vanliga förmånsbilar taggar de in på nästan identiska kostnader.
Folk har inga problem med att tagga mercan och BMWn som "fina" bilar men inte Volvon.
I sista revideringen gick Volvon definitivt upp i lägre premiumsegmentet.

Det är det vanliga svenska självföraktet som förhindrar folk att plocka av glasögonen och se att Volvo klivit in i premiumsegmentet idag och kommer att befästa sin plats där de närmaste åren.

En vanlig V90 XC med bra utrustning ligger en bit över 600 000 så det är definitivt en bil som kan väcka avund.
Det är bara blattar som tror att de åker finare i en 5 år gammal BMW värd under 150kkr
Haha, lär behövas en rejäl överdos av Kalles kaviar innan man får för sig att betala 600 ballonger för en sossecontainer med turbo fyra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback