Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 18:37
  #6277
Medlem
Loveflowers avatar
Jag undrade en sak. Jag har rapid och man får ju betala ca 750kr för ett år. Man får använda dedikerad vpn om man vill och inte vanlig för att man ska ha samma ip adress hela tiden. Kan jag dela ett konto med en vän om han använder samma dedikerade ip adress? Har konto på Torgaurd VPN och där kan man vara 5 personer med samma dedikerade ip adress.
2018-02-15, 18:42
  #6278
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Jag undrade en sak. Jag har rapid och man får ju betala ca 750kr för ett år. Man får använda dedikerad vpn om man vill och inte vanlig för att man ska ha samma ip adress hela tiden. Kan jag dela ett konto med en vän om han använder samma dedikerade ip adress? Har konto på Torgaurd VPN och där kan man vara 5 personer med samma dedikerade ip adress.
Ja det ska gå. Dock vill iptv-leverantörerna att man har en dedikerad ip-adress just på grund utav att man inte ska få en delad ip-adress då flera sitter på samma ip-adress och då registreras det i deras system som att flera använder din iptv-tjänst och då svartlistas du.
2018-02-15, 18:46
  #6279
Medlem
Loveflowers avatar
Fast dom vill väl att man inte ska ha delad ip-adress då den ändras hela tiden. Om man loggar in på en dedikerad så ser det ju ut som att det kommer från samma ställe hela tiden eller?

Nu förstår jag vad du menar det var inget tack ändå.
__________________
Senast redigerad av Loveflower 2018-02-15 kl. 18:49.
2018-02-15, 20:05
  #6280
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Jag har inte så bra koll men polaren har en box med 7.1 och den har google play store där man kan ladda hem appar precis som på ens Android Telefon. Men boxarna kanske funkar olika?
Dom boxar som kör nya Android 7.0 nougat har appar i sig som är förinstallerade i boxen så som kodi showbox och iptv appar osv. Antingen är det en ren Android box eller så är det en Android 7.0 med begränsat utbud i appar. Men det läggs till nya appar även där hela tiden som är anpassade för dom boxarna.
2018-02-15, 22:57
  #6281
Medlem
Kan någon rekommendera en box som är snabb i menyerna och inte "laggar" kan spela upp FHD streams och även kanaler som kör 5.1 ljud problemfritt. Vill även kunna köra netflix, twitch och youtube.

Polarens "kina-box" med android 7 kan knappt spela upp FHD-kvalité från genipTV utan att det laggar.

Tack
2018-02-15, 23:34
  #6282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Jag undrade en sak. Jag har rapid och man får ju betala ca 750kr för ett år. Man får använda dedikerad vpn om man vill och inte vanlig för att man ska ha samma ip adress hela tiden. Kan jag dela ett konto med en vän om han använder samma dedikerade ip adress? Har konto på Torgaurd VPN och där kan man vara 5 personer med samma dedikerade ip adress.
Du kan bara ha dedikerad IP på 1 connection såklart.
Resten kommer att få shared IP.
2018-02-16, 19:29
  #6283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Då är det en Android TV du har. IPTV boxarna fungerar på andra sätt.

nej, det är antagligen en Android box som han kör med. Kör själv med en Nexbox A95X som jag använder till kodi och IPTV med appen Perfect Player. Det är ingen Mag box men den funkar helt ok.
2018-02-16, 19:30
  #6284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Kan någon rekommendera en box som är snabb i menyerna och inte "laggar" kan spela upp FHD streams och även kanaler som kör 5.1 ljud problemfritt. Vill även kunna köra netflix, twitch och youtube.

Polarens "kina-box" med android 7 kan knappt spela upp FHD-kvalité från genipTV utan att det laggar.

Tack


Skulle nog säga att Mag boxarna är de bästa för IPTV.
2018-02-17, 07:34
  #6285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraoz
Skulle nog säga att Mag boxarna är de bästa för IPTV.

Även APTV 4 med GSE smart iptv player är ruskigt bra och går även spela in om man byter spelare i inställningar.
2018-02-17, 08:16
  #6286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Kan någon rekommendera en box som är snabb i menyerna och inte "laggar" kan spela upp FHD streams och även kanaler som kör 5.1 ljud problemfritt. Vill även kunna köra netflix, twitch och youtube.

Polarens "kina-box" med android 7 kan knappt spela upp FHD-kvalité från genipTV utan att det laggar.

Tack

Mag 256 löser problemet
2018-02-17, 09:58
  #6287
Medlem
roteras avatar
Är Rapid nere? Eller är det hos mig det strular..
2018-02-17, 11:57
  #6288
Medlem
Jag vill skaffa IP-TV för att kunna kolla på sport och vanlig tv. Jag Vill helst ha det kopplat till en app i min samsung-tv. Vilken leverantör rekommenderar ni?

40/10 bör väl räcka för att streama tv och sport?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback