Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 22:35
  #625
Medlem
Qaas avatar
Gick över från min gamla iPhone 6s till iPhone X idag. Allt överfördes från min gamla telefon till den nya med iCloud, men inte bilderna/media?

Hur får jag mina bilder/media från iPhone 6 till iPhone X?
Citera
2018-02-17, 19:28
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Gick över från min gamla iPhone 6s till iPhone X idag. Allt överfördes från min gamla telefon till den nya med iCloud, men inte bilderna/media?

Hur får jag mina bilder/media från iPhone 6 till iPhone X?

Icloud
Citera
2018-02-27, 09:42
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Gick över från min gamla iPhone 6s till iPhone X idag. Allt överfördes från min gamla telefon till den nya med iCloud, men inte bilderna/media?

Hur får jag mina bilder/media från iPhone 6 till iPhone X?
Du får se till att du har ställt in inställningar för backup till iCloud på ett korrekt sett först. Annars kan du ju köra backup genom iTunes och ha nya mobilen kopplad till datorn efter att du återställt den så får du en fråga om du vill installera från backup.
Citera
2018-03-10, 13:49
  #628
Medlem
Pappersvargens avatar
Bytte till en Iphone X häromdagen och är genomgående nöjd. Face ID fungerar verkligen klockrent. En sak jag upptäckt dock är att Face ID blinkar till på skärmen när jag går in på Flashback.

Varför? Har det med https att göra?
Citera
2018-03-17, 12:51
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Bytte till en Iphone X häromdagen och är genomgående nöjd. Face ID fungerar verkligen klockrent. En sak jag upptäckt dock är att Face ID blinkar till på skärmen när jag går in på Flashback.

Varför? Har det med https att göra?

Det är för att du har sparat lösenordet i Safari, så när du besöker sidan så fylls dina inloggningsuppgifter in automatiskt och detta verifieras med Face ID.
Citera
2018-03-17, 13:47
  #630
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n7Ec2A7GP2
Det är för att du har sparat lösenordet i Safari, så när du besöker sidan så fylls dina inloggningsuppgifter in automatiskt och detta verifieras med Face ID.
Upptäckte det så småningom. Så jäkla smidig funktion! Alla lösenord sparade men fylls inte i förrän den ser mitt ansikte.
Citera
2018-04-07, 20:21
  #631
Medlem
Nån som kan tipsa om såndär adapter så man kan ladda och lyssna samtidigt? (3,5 mm)

Finns massa billiga på bl.a. tradera men de funkar bara fram till iOS 10.3
Tex denna
https://www.tradera.com/item/341063/...laddare-kablar
Citera
2018-04-25, 22:31
  #632
Medlem
Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag har en Iphone X som jag försöker aktivera Wifi-samtal på.
Det går att aktivera i inställningar men jag får ej fram ikonen för Wifi-samtal i nått av dom övre hörnen som jag tidigare fått på min 7:a. Är det nån som varit med om nå liknande eller finns det ingen ikon för wifi-samtal på X:en?
Citera
2018-04-26, 16:57
  #633
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanduung
Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag har en Iphone X som jag försöker aktivera Wifi-samtal på.
Det går att aktivera i inställningar men jag får ej fram ikonen för Wifi-samtal i nått av dom övre hörnen som jag tidigare fått på min 7:a. Är det nån som varit med om nå liknande eller finns det ingen ikon för wifi-samtal på X:en?
Nu vet jag inte hur den här symbolen ser ut, men som du kanske har märkt är det ju lite begränsad plats för att kunna visa symboler på iPhone X. Men om du drar ner från övre högra hörnet, syns symbolen då?
Citera
2018-04-26, 19:01
  #634
Medlem
https://www.tre.se/privat/kundservic...ra-wifi-samtal
Citera
2018-05-30, 02:59
  #635
Medlem
Känns som att det är stor risk att kommande iPhone lånar så mycket från X-modellen att den inte kommer kännas unik längre.

För mig betydde ”jubileumsmodell” att det skulle komma en modell, just på tio års jubileum som skilde sig mycket från övriga.

Ser ut som att det inte blev så.
Citera
2018-06-05, 18:30
  #636
Medlem
så.. igår installerade man iOS12, idag känns det inte nytt.
iPhone X har känts ”gammal” sedan slutet av förra året.

Undrar vad Apple kan hitta på i höst som ska få mig att bli imponerad..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback