Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-12, 18:50
  #1
Medlem
kaviarjannes avatar
Ålder:
22-25

Vikt:
83-85kg

Längd:
180-182cm

Uppskattad BF%:
12-15%

Medicinska problem:
Totalt värdelösa knän, annars inget.

Gjorde ett stort Werlabs-test nyligen där allt såg toppen ut förutom S-kreatinin som låg över referensvärde. Testosteronet låg på 16 nmol/L ca 9 månader efter avslutat senaste kuren.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk 150
Mark 180x10
Böj n/a men böjt 150 som mest.

Nuvarande kostupplägg:
4000 kcal ca
400/250/150g k/p/f

Träningserfarenhet:
5-6 år

Tidigare kurer:
En sväng OT 60/42
En sväng Testo E 250mg e3.5d 12v

Eget förslag till kur:
Testo E 500mg e5d 16v
Eventuellt blasta med OT 40/35 ish

Eget förslag till PCT:
Nolvadex 40/40/20/20
Adex efter behov men gissningsvis 0,5mg eod
HCG 2v mellan sista stick och första tabben nolva

Mål med kuren:
Massa. Gärna till 90kg för att sedan vända på dieten halvvägs in och skala av lite fett då jag antar att man inte lär vara i sin bästa form på 90kg kv trots prepp.

Frågor;
- Känns märkligt att fronta med 1g testo första sticken, just för att det är så mycket olja som ska in, tips/råd? Frontade på 250mg men då var det dels kortare kur men också lättare att trycka 0,5g på front.
- OT; en bra krydda eller bör jag fokusera enbart på testo? Ska man kanske tänka om och köra OT tillsammans med lägre dos testo typ 375mg e5d?

Konstruktiv kritik är varmt välkommen!
__________________
Senast redigerad av kaviarjanne 2018-02-12 kl. 18:59.
Citera
2018-02-12, 20:25
  #2
Medlem
fronta men tryck 500 mg e3d i 4 stycken stick så är du där sen, marginalen är extremt liten och det är så jag själv hade gjort

jag tycker du kan krydda om du vill bli stor, 90 kg är dock inte as tungt och då kan det vara värt att slopa orala helt då de igentligen är jävla stygga...

vill du dock köra orala och du tränar för massa så välj då ett prepp som du faktiskt får massa av skulle jag säga, typ Dboll eller oxar, du kan ju hålla dig till samma dosering och få MYCKET finare resultat
Citera
2018-02-12, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaviarjanne
Ålder:
22-25

Vikt:
83-85kg

Längd:
180-182cm

Uppskattad BF%:
12-15%

Medicinska problem:
Totalt värdelösa knän, annars inget.

Gjorde ett stort Werlabs-test nyligen där allt såg toppen ut förutom S-kreatinin som låg över referensvärde. Testosteronet låg på 16 nmol/L ca 9 månader efter avslutat senaste kuren.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk 150
Mark 180x10
Böj n/a men böjt 150 som mest.

Nuvarande kostupplägg:
4000 kcal ca
400/250/150g k/p/f

Träningserfarenhet:
5-6 år

Tidigare kurer:
En sväng OT 60/42
En sväng Testo E 250mg e3.5d 12v

Eget förslag till kur:
Testo E 500mg e5d 16v
Eventuellt blasta med OT 40/35 ish

Eget förslag till PCT:
Nolvadex 40/40/20/20
Adex efter behov men gissningsvis 0,5mg eod
HCG 2v mellan sista stick och första tabben nolva

Mål med kuren:
Massa. Gärna till 90kg för att sedan vända på dieten halvvägs in och skala av lite fett då jag antar att man inte lär vara i sin bästa form på 90kg kv trots prepp.

Frågor;
- Känns märkligt att fronta med 1g testo första sticken, just för att det är så mycket olja som ska in, tips/råd? Frontade på 250mg men då var det dels kortare kur men också lättare att trycka 0,5g på front.
- OT; en bra krydda eller bör jag fokusera enbart på testo? Ska man kanske tänka om och köra OT tillsammans med lägre dos testo typ 375mg e5d?

Konstruktiv kritik är varmt välkommen!


Tycker du ska skita i fronten o köra 300 mg/5dag igenom hela kuren. Fronta är för desperata pundare
Många tycker det är lite men tycker det är dumt att trycka för mycket testo då bieffekterna ökar mer drastiskt än den anabola effekten.

Mitt tips är håll testot relativt lågt doserat o lägg till deca, eq eller något annat kul istället.
Det är mitt tips efter egna erfarenheter men alla är ju olika och självklart ska du köra på det som känns bäst för dig.
Citera
2018-02-13, 10:50
  #4
Medlem
kaviarjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
fronta men tryck 500 mg e3d i 4 stycken stick så är du där sen, marginalen är extremt liten och det är så jag själv hade gjort

jag tycker du kan krydda om du vill bli stor, 90 kg är dock inte as tungt och då kan det vara värt att slopa orala helt då de igentligen är jävla stygga...

vill du dock köra orala och du tränar för massa så välj då ett prepp som du faktiskt får massa av skulle jag säga, typ Dboll eller oxar, du kan ju hålla dig till samma dosering och få MYCKET finare resultat

Tack för svar, ja alltså egentligen känner jag inget jättebehov av orala utan det är mest för att jag dels provat OT förut men också för att jag kommit över en liten mängd till bra pris.
Vad tror du är vettigast, 375mg e5d + OT eller enbart 500mg e5d?

Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Tycker du ska skita i fronten o köra 300 mg/5dag igenom hela kuren. Fronta är för desperata pundare
Många tycker det är lite men tycker det är dumt att trycka för mycket testo då bieffekterna ökar mer drastiskt än den anabola effekten.

Mitt tips är håll testot relativt lågt doserat o lägg till deca, eq eller något annat kul istället.
Det är mitt tips efter egna erfarenheter men alla är ju olika och självklart ska du köra på det som känns bäst för dig.

Haha ja kanske men man vill ju nå steady state så snart som möjligt.
300mg e5d blir ju mindre veckodosering än jag kört tidigare, 420mg vs 500mg ew tidigare.
Deca vore nice men såpass lång spårtid och nedstängning känns inte som något för mig tyvärr.
Citera
2018-02-13, 13:50
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaviarjanne
Tack för svar, ja alltså egentligen känner jag inget jättebehov av orala utan det är mest för att jag dels provat OT förut men också för att jag kommit över en liten mängd till bra pris.
Vad tror du är vettigast, 375mg e5d + OT eller enbart 500mg e5d?



Haha ja kanske men man vill ju nå steady state så snart som möjligt.
300mg e5d blir ju mindre veckodosering än jag kört tidigare, 420mg vs 500mg ew tidigare.
Deca vore nice men såpass lång spårtid och nedstängning känns inte som något för mig tyvärr.

Kör 500 mg testo e5d i så fall, överlägset på alla fronter.

Man kan ju köra "halvfront" också, 750 mg de två första sticken. Går fortare att komma till steady-state men inte lika dramatisk uppsving i nivåerna som en klassisk front.
Citera
2018-02-13, 17:53
  #6
Medlem
kaviarjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kör 500 mg testo e5d i så fall, överlägset på alla fronter.

Man kan ju köra "halvfront" också, 750 mg de två första sticken. Går fortare att komma till steady-state men inte lika dramatisk uppsving i nivåerna som en klassisk front.

Tack, inte ens tänkt på halvfront med 750mg
Vad tror du om OT, är det lite overkill sett till dosen testo?

Skynda långsamt är viktigt för mig har inte bråttom att bli Phil utan sätter hälsan och långsiktighet först.
Citera
2018-02-13, 18:00
  #7
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaviarjanne
Tack, inte ens tänkt på halvfront med 750mg
Vad tror du om OT, är det lite overkill sett till dosen testo?

Skynda långsamt är viktigt för mig har inte bråttom att bli Phil utan sätter hälsan och långsiktighet först.

OT'n känns väldigt onödig, är en piss i havet jämfört med vad testot kommer bidra med. Jag skulle nog sålt dom om du kan, eller spara dom för de har nog lång hållbarhetstid kvar.
Citera
2018-02-13, 21:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Tycker du ska skita i fronten o köra 300 mg/5dag igenom hela kuren. Fronta är för desperata pundare
Många tycker det är lite men tycker det är dumt att trycka för mycket testo då bieffekterna ökar mer drastiskt än den anabola effekten.

Mitt tips är håll testot relativt lågt doserat o lägg till deca, eq eller något annat kul istället.
Det är mitt tips efter egna erfarenheter men alla är ju olika och självklart ska du köra på det som känns bäst för dig.


desperata pundare? du saknar grundläggande kunskaper om hur exogent hormon fungerar med detta påstående och verkar inte veta vad steady state är för något..
Citera
2018-02-13, 21:22
  #9
Medlem
håller med fenjal, kör 500 mg e5d dock skulle jag fortfarande föredra min typ av frontning framför halv front då du når steadystate fortare men det valet är ditt

skit i tboll isåfall om du bara ska köra dom för att... att köpa dom för att dom är billiga är en vanlig lurendrejjare som människor lätt fastnar för

bara för att är inte heller en tillräcklig anledning att påfresta levern samt blod fetterna enligt mig själv
Citera
2018-02-15, 17:20
  #10
Medlem
kaviarjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
OT'n känns väldigt onödig, är en piss i havet jämfört med vad testot kommer bidra med. Jag skulle nog sålt dom om du kan, eller spara dom för de har nog lång hållbarhetstid kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
desperata pundare? du saknar grundläggande kunskaper om hur exogent hormon fungerar med detta påstående och verkar inte veta vad steady state är för något..

Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
håller med fenjal, kör 500 mg e5d dock skulle jag fortfarande föredra min typ av frontning framför halv front då du når steadystate fortare men det valet är ditt

skit i tboll isåfall om du bara ska köra dom för att... att köpa dom för att dom är billiga är en vanlig lurendrejjare som människor lätt fastnar för

bara för att är inte heller en tillräcklig anledning att påfresta levern samt blod fetterna enligt mig själv

Tack för input, jag hoppar nog OTn.
Står nu i valet och kvalet vad gäller dosering, 500mg e5d dvs. 700mg/w eller tex 375mg e4d, 656mg/w. Får 1-1,5v längre kur av lägre dosering.

Finns det några för/nackdelar med detta? 375mg 15,5v eller 500mg 14v alltså.
Citera
2018-02-15, 21:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaviarjanne
Tack för input, jag hoppar nog OTn.
Står nu i valet och kvalet vad gäller dosering, 500mg e5d dvs. 700mg/w eller tex 375mg e4d, 656mg/w. Får 1-1,5v längre kur av lägre dosering.

Finns det några för/nackdelar med detta? 375mg 15,5v eller 500mg 14v alltså.


har för mig att du har några kurer i bagaget nu och då om jag var du skulle jag fan gasa på

biverkningarna är den samma med den totala mängden testo vid dessa doser iallafall så :P

visst trycker du 3 gram i veckan skiljer det sig men det är verkligen marginell skillnad på dosen här och vill du förlänga kuren så köp en till vial bara?
Citera
2018-02-16, 01:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
håller med fenjal, kör 500 mg e5d dock skulle jag fortfarande föredra min typ av frontning framför halv front då du når steadystate fortare men det valet är ditt

skit i tboll isåfall om du bara ska köra dom för att... att köpa dom för att dom är billiga är en vanlig lurendrejjare som människor lätt fastnar för

bara för att är inte heller en tillräcklig anledning att påfresta levern samt blod fetterna enligt mig själv

Enligt roidcalc är fenjals frontning effektivare än din om man ser till vilken som når steadystate snabbast.
Den gula är din typ, blåa fenjals samt den röda utan front öht.

https://cdn-02.minfil.org/M719Afdbb1...18739014/y.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback