Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 09:34
  #361
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
... och så visade det sig vara en svensk pundare som tiggde busspengar.

Det vanligaste är annars zigenare som tillhör något nätverk av tiggare.
Ett nätverk i norska Bergen har skickat hem över 90 miljoner kronor till Rumänien.
Citera
2018-02-15, 09:36
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Knappast helnordiska gener. Trött på tidningars fake news.

Jag ogillar tiggare lika mycket som de flesta andra här men faktum är att det finns vittnesuppgifter om en tiggande aggresiv svensk man som befunnit sig på platsen vid tidpunkten så man ska kanske inte utesluta det som ett alternativ.
Citera
2018-02-15, 10:48
  #363
Medlem
Det är en svensk svindlare. Karismatisk och övertalande. ”Tigger” pengar för biljett till tåg/buss. Den tidigare beskrivningen av mannen i tråden där han ber att man tar ut pengar i bankomat åt honom, stämmer. Har skymtat honom i Uppsala flera gånger senaste veckorna.

100%.
Citera
2018-02-15, 10:51
  #364
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nordisk härkomst. Finsk resande eller hur? Med släkt lite överallt.

Ja det låter sannolikt, lägg märke till skillnaden på skandinavisk härkomst då Finland är utesluten och nordisk härkomst då Finland är inkluderad.
Citera
2018-02-15, 10:52
  #365
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturske-Laban
Jag ogillar tiggare lika mycket som de flesta andra här men faktum är att det finns vittnesuppgifter om en tiggande aggresiv svensk man som befunnit sig på platsen vid tidpunkten så man ska kanske inte utesluta det som ett alternativ.

Det skulle ju isåfall förklara varför polisen valde att ingripa... (Att det var en som såg svensk ut alltså)
Citera
2018-02-15, 10:59
  #366
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det vanligaste är annars zigenare som tillhör något nätverk av tiggare.
Ett nätverk i norska Bergen har skickat hem över 90 miljoner kronor till Rumänien.

Nja lite mer än 90 miljoner var det väl?

https://samtiden.nu/2017/09/kriminel...ljoner-kronor/
Citera
2018-02-15, 11:19
  #367
Medlem
fan vad jag har svårt att tro på det här men jag skulle vilja fråga när startar trenden "råna tiggare"? och hur kan deras fall behandlas av polis/rättsväsende? slanten de tjänar här kan vara livsavgörande för munnar de har att mätta i hemlandet. tex rumänien.
Citera
2018-02-15, 12:07
  #368
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
fan vad jag har svårt att tro på det här men jag skulle vilja fråga när startar trenden "råna tiggare"? och hur kan deras fall behandlas av polis/rättsväsende? slanten de tjänar här kan vara livsavgörande för munnar de har att mätta i hemlandet. tex rumänien.

Jag tror det blir ett uppsving för tiggar-rån hädanefter.
Citera
2018-02-15, 12:18
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Uppsalapolisen grep en tiggare under gårdagen.... 6 mille i fickan.... dags att byta jobb kanske...

http://24uppsala.se/2018/02/13/tigga...kronor-pa-sig/

Han har givetvis inte tiggt ihop pengarna. Tiggare får max ett par hundra om dagen, oftast inte ens det.
Citera
2018-02-15, 12:25
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han har givetvis inte tiggt ihop pengarna. Tiggare får max ett par hundra om dagen, oftast inte ens det.

Enligt deras egna uppgifter några hundra upp till 1800 per dag.
Citera
2018-02-15, 12:25
  #371
Medlem
back flashs avatar
Han är släppt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...ppt-pa-fri-fot

B.F
Citera
2018-02-15, 12:29
  #372
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Jag tror det blir ett uppsving för tiggar-rån hädanefter.

Det är oundvikligt.

Om så mycket som 6 miljoner kan ligga potten så lär ju många "ta en rövare" och testa. Även om det bara skulle vara en bråkdel, säg några tiotusen, så är det ju betydligt mer än vad en "svenne" normalt bär på sig i kontanter.

Om jag varit kriminell, vilket jag inte är, så hade jag verkligen haft svårt att hålla nyfikenheten i styr. "Hur mycket pengar gömmer den där zigenartiggaren?" "Gömmer de några pengar i lägret?"

Helt oundvikligt att detta kommer leda till starkt ökade rån av zigenartiggare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback