Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 02:12
  #7309
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Vi diskuterar inte nästa gång ty nu är nu. Grejen är just att snuten inte nöjde sig med att tro. Då det gäller tejpen nöjde man sig inte med trossatser.

Dessvärre eller dessbättre kan man inte avgöra om polisen uttalar sig för att vilseleda GM, undvika att avslöja kritiska detaljer, för att inspirera Flashback och praktikanter eller för att ha något att säga och ge pressen något konkret att spinna en story kring, som ruskar om folk som kan ha tips. Eller av en rad andra ej orimliga anledningar.

Vad de verkligen gör är en annan femma.

De behöver visa resultat (bl.a. för att deras arbetssituation inte ska urarta genom förlorad respekt och auktoritet), och i slutändan brukar de göra det.

Sen är de människor också, fast många tillsammans.
Citera
2018-02-15, 04:27
  #7310
Medlem
"Mördare är ofta i övrigt helt normala människor som har drabbats av en fix idé om att mörda någon" Leif G W Persson. Det kanske har skrivits tidigare i denna svårgenomskumbart långa tråd.
Citera
2018-02-15, 06:12
  #7311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Kanske. Men om Polisen hade kännedom om dessa personer så hade man ju kunnat kunnat kollat upp en del av dessa personer samband med den här typen av grova brott. Så många borde det väl inte handla om.
Ja det görs nog också. Om omständigheterna beror brott med två års fängelse eller mer, har vi rätt att frångå patientsekretessen.
Citera
2018-02-15, 06:33
  #7312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Metamfetamin och Amfetamin i mannens kropp!? (T)
Har jag missat någonting?
Förövrigt sjuk jobbigt att läsa, man nästan känner ångesten.

Det står i en kommentar att det troligtvis berodde på en medicin mot Parkinson som ger positivt för metamfetamin.
Citera
2018-02-15, 07:10
  #7313
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Verkligen!
Världens skitigaste och snuskigaste "badbalja" för barn i badrummet...
Kläder i högar överallt osv.

Ja fy fan så det såg ut, och bilen också, stackars barn. Lär ju inte blivit bättre nu när pappans lön har försvunnit heller.


Sambon pratar i förhören om en kriminell Matias som Edvin kör för ibland och kommer hem med pengar efteråt. Allt är säkert påhittat, lika som Kiruna resan?

Frågan är då varifrån pengana kommit de andra gångerna?
Citera
2018-02-15, 08:57
  #7314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Det jag skrev i det inlägget var ett direkt citat från ett förhör med MGM, och jag fick känslan av att det skulle vara en väldigt stor slump att han känner till någon med mordoffrets namn på sin tidigare arbetsplats och att han råkar stöta på det paret mitt ute i ingenstans.

Ju mer jag läser dock desto mer framstår det som att det kvinnliga mordoffret faktiskt inte hade koppling till MGM:s tidigare arbetsplats på kommunen, och att han faktiskt tänkte på någon annan (om personen i fråga faktiskt hade det namnet har jag inte heller stött på än, men jag har ej letat specifikt). Jag har alltså inte stött på någon sådan koppling än, jag drog en förhastad slutsats, ursäkta!

Jag förstod det han sa precis som du. Blev förvirrad över varför åklagaren sa att det inte finns någon koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gäller en Ann-Christine, kostekonom, i Mullsjö som arbetar på samma skola där GM är kock. Där finns en naturlig koppling. Skolmaten.

Så det är alltså en helt annan person han trodde att han blev frågad om i förhöret?
Citera
2018-02-15, 10:16
  #7315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Någon mer som reagerat på hur det såg ut hemma hos E.G. vid husrannsakan enligt bilder i FUP? B.pdf från sid 146. Nog för att det kan vara stökigt om man har småbarn men det här såg ut som ren misär eller missbrukarkvart. Kläder överallt på golven, grejer överallt i köket, på bänkar etc. Enligt protokollet verkar det som att hela familjen var hemma innan man började så det var inte bara E.G. som ställt till det. Barn ska inte behöva växa upp under sådana förhållanden.

Var tvungen att kolla vad du menade. Det ser väldigt otrevligt ut därinne, massa disk och saker huller om buller. Men, satt E i häktet och sambon var i upplösningstillstånd innan polisen kom dit och det är anledningen till att det ser ut som en s.k missbrukarkvart?
Jag håller oavsett med dig om att det inte är bra (enligt oss alltså) för barn att växa upp i den där miljön. Men jag vet inte vilka vetenskapliga belägg som finns för att styrka den åsikten?

Kikade vidare i B.pdf och ser på DVD-filmerna att det finns en del krim-serier:
6 säsonger av "The mentalist"
8 säsonger "Criminal Minds"
11 boxar av diverse "CSI"
2 boxar "Numb3rs"

OBS!! Drar egentligen ingen slutsats kring detta, jag har själv kompletta Sopranos och Boardwalk Empire-samlingar och tror inte att de som köper samlingsboxar av ovanstående serier eller lyssnar på en viss typ av musik är mer troliga att begå mord än någon annan! Det var bara en observation som jag reagerade på.

Förtydligande: E + sambo verkar inneha drygt 70 dvds så inte ens hälften är inom ovan genre.
__________________
Senast redigerad av zeqqo 2018-02-15 kl. 10:31. Anledning: Stavfel
Citera
2018-02-15, 10:19
  #7316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag förstod det han sa precis som du. Blev förvirrad över varför åklagaren sa att det inte finns någon koppling.



Så det är alltså en helt annan person han trodde att han blev frågad om i förhöret?

Han gjorde den naturliga kopplingen till den Ann-Christine han kände, utgår jag från.
Citera
2018-02-15, 10:50
  #7317
Medlem
Länk till FUP? Orkar inte tröska igenom hela tråden.
Citera
2018-02-15, 10:58
  #7318
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enidoit
Länk till FUP? Orkar inte tröska igenom hela tråden.
https://minfil.org/beI899d9be/B_2248...ngsratt_dom.se
Citera
2018-02-15, 10:59
  #7319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enidoit
Länk till FUP? Orkar inte tröska igenom hela tråden.

"Tröska igenom hela tråden", seriöst? Det är 2-3 sidor bakåt.
Citera
2018-02-15, 11:33
  #7320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
https://minfil.org/beI899d9be/B_2248...ngsratt_dom.se

Stort tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback