Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 21:56
  #109
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
I alla anmälda brottsfall bör man initialt utgå ifrån att någon av parterna, MGM eller BO, kan vara en möjlig lögnare.
Det som komplicerar saken när det t.ex.gäller sexuella övergrepp är bl.a. att behovet av tekniska bevis är stort då exempelvis vittnen ofta saknas..

Det intressanta är att det är fullt möjligt att både GM och BO talar sanning, då vi alla kan uppfatta ett specifikt skeende på olika sätt.

Du uppfattade att han var aggressiv och attackerade och jag uppfattade att samma man var rädd och tvingades att försvara sig.

Det viktiga är att bevisbördan ligger på Staten, inte på anmälaren och absolut inte på den misstänkte. Om rättsstaten anser sig oförmögen att kunna bevisa brottet så skall man självklart inte slösa på skattepengar, då skall saken inte leda till åtal.

Men HD har i ett prejudikat menat att individer som det påstådda offret möter omedelbart innan och efter den påstådda våldtäkten, som kan vittna om det påstådda offrets beteende, är att räkna som vittnen.
En individ som ångrar ett "fyllesex" dagen efter då spritångorna har skingrats och som framgångsrikt gråter ut till bästa kompisen som kom springande då offret ringde upp och grät, ett sådant "offer" kan idag få en helt oskyldig person att skaka galler.....utan teknisk bevisning.
Citera
2018-02-14, 22:02
  #110
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fria tider kan väl knappast räknas som seriös källa.
Moderator: släng i papperskorg


Lelle vännen Fria Tider är precis lika trovärdiga som SVT eller Expressen. Så ta du din medicin och bota din extremism som du lider av!
Citera
2018-02-14, 22:04
  #111
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hon ser ut som en riktig radikalfeminist, om det nu är hon. huga huga.


Om detta är lögnerskan liknar hon en vampyr inte en feminist! Så jävla ful! Urk!
Citera
2018-02-14, 22:18
  #112
Medlem
Här kommer en inte jättepopulär åsikt: Efter att ha läst kvinnans inlägg på Facebook och domen så tycker jag inte att det på något sätt är säkert att kvinnan har ljugit ihop hela grejen. Är det så att hon hittat på allt så är hon extremt psyked och tragiskt för mannen. Talar hon sanning så är det tragiskt för henne i dubbel bemärkelse.

Men vafan vet jag och någon annan här inne om vad som verkligen hänt.
Citera
2018-02-14, 22:28
  #113
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Här kommer en inte jättepopulär åsikt: Efter att ha läst kvinnans inlägg på Facebook och domen så tycker jag inte att det på något sätt är säkert att kvinnan har ljugit ihop hela grejen. Är det så att hon hittat på allt så är hon extremt psyked och tragiskt för mannen. Talar hon sanning så är det tragiskt för henne i dubbel bemärkelse.

Men vafan vet jag och någon annan här inne om vad som verkligen hänt.

Vad som definitivt har hänt är att hon blivit dömd för grovt förtal av en enig tingsrätt.
Citera
2018-02-14, 22:42
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Legaliseras??? Är osäker på om du insåg ironin i det svar som jag gav till ett citerat, enligt min mening, relativt imbecillt inlägg.
Varje falsk anmälan är naturligtvis helt åt helvete, men vissa har en agenda där man verkar vilja peka på att det vimlar av falska anmälningar.

Jo och jag kör med lite ironi själv.

Tyvärr är de falska anmälningarna inte helt ovanliga, dessvärre.
Citera
2018-02-14, 22:45
  #115
Medlem
Flashshits avatar
Detta är ett direkt resultat av psykiatrireformen -94/-95!
Men en fungerande psykvård hade denna dåre suttit där hon borde sitta, medicinerad till ett lugnt dreglande tillstånd i en madrasserad cell på Långbro.
Citera
2018-02-14, 22:48
  #116
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det intressanta är att det är fullt möjligt att både GM och BO talar sanning, då vi alla kan uppfatta ett specifikt skeende på olika sätt.

Du uppfattade att han var aggressiv och attackerade och jag uppfattade att samma man var rädd och tvingades att försvara sig.

Det viktiga är att bevisbördan ligger på Staten, inte på anmälaren och absolut inte på den misstänkte. Om rättsstaten anser sig oförmögen att kunna bevisa brottet så skall man självklart inte slösa på skattepengar, då skall saken inte leda till åtal.

Men HD har i ett prejudikat menat att individer som det påstådda offret möter omedelbart innan och efter den påstådda våldtäkten, som kan vittna om det påstådda offrets beteende, är att räkna som vittnen.
En individ som ångrar ett "fyllesex" dagen efter då spritångorna har skingrats och som framgångsrikt gråter ut till bästa kompisen som kom springande då offret ringde upp och grät, ett sådant "offer" kan idag få en helt oskyldig person att skaka galler.....utan teknisk bevisning.
Vi har skilda uppfattningar om hur vissa delar av den rättsliga processen bör hanteras, men delar även en del åsikter, åtminstone i juridiska spörsmål till skillnad ifrån invandringspolitik.

HD prejudicerande domar, vad som är slöseri med skattepengar samt när åtal inte bör väckas, är ytterligare delar där våra åsikter går isär.

Skilda exempel om fyllesex och annat kan man retoriskt bolla till fan avlöser en, men min uppfattning är att den här tråden, lite rått sagt kanske, inte riktigt förtjänar liknande fördjupande diskussioner.
Citera
2018-02-14, 23:04
  #117
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Jo och jag kör med lite ironi själv.

Tyvärr är de falska anmälningarna inte helt ovanliga, dessvärre.
Enligt min uppfattning måste de falska anmälningar som avslöjas absolut ges högre straffvärden än t.ex. dagsböter.

Att falskanmäla brott med fleråriga fängelsestraff på straffskalan, och som kan ödelägga oskyldigt anklagade människors liv, måste i avskräckande syfte ges kännbara straff.
Citera
2018-02-15, 01:33
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testforumet
http://www.friatider.se/feminist-lj-...r-grovt-f-rtal



Vem är den lögnaktiga feministen?
Tycker hon förtjänar offentlig uthängning med namn och foto så hon får smaka på sin egen medicin?

Någon förklaring till varför hon ljög?
Hon får inget för det.
Hon ljög tråkigt rätten låter henne gå killen får lida med det hela livet
Case closed
Citera
2018-02-15, 02:29
  #119
Medlem
Efter att ha läst FUP så är det klart för mig vems version som är den rätta.

Den påstådda våldtäkten ägde rum i början av 2015 och anmäldes i mitten av 2016, lades ner årsskiftet 2016/2017. FB-inlägget postades i slutet av januari 2017. Att anmälan inkom nästan arton månader efter händelsen förklaras av Lagerkvist så här:

Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Inledningsvis tänkte hon inte anmäla honom eftersom han arbetade som lärare och trots alla omständigheter verkade vara en bra person.

Om mailet som skickades till arbetsgivaren framgår följande:

Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Samma dag som inlägget publicerades, skickade Ellen Lagerkvist Cabezas e-post
till *** arbetsgivare. Brevet innehöll en fullständig återgivning av
texten i Facebookinlägget med undantag för fotografierna och förklaringen att hon
ville informera mottagaren om den nedlagda våldtäktsutredningen samt att
informationen skickades eftersom det är olämpligt att en våldtäktsman tar hand om
barn.
Mailet resulterade i att rektorn på skolan där *** arbetar skickade
ut mail till alla vårdnadshavare med information att *** utsatts för
förtal.

Det tar henne alltså nästan arton månader att komma till insikten att en våldtäktsman inte är lämpad att arbeta med barn. Något som är väldigt svårt att förklara och dessutom motsäges av henne själv i mitt första citat. Sannolikheten att historien är en fullkomlig alternativt delvis lögn ökar därför kraftigt.
Citera
2018-02-15, 02:52
  #120
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut
Hon får inget för det.
Hon ljög tråkigt rätten låter henne gå killen får lida med det hela livet
Case closed
CASE OPENED!
Hon får 70 dagsböter.
Hon är en lögnare och komplett idiot som kom alldeles för billigt undan, men att hon får inget för det är din trådlögn.
CASE CLOSED!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback