Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 21:17
  #337
Medlem
Samhället har ju valt att tiggeri ska vara lagligt, Att ha 10.000kr som 6.000.000kr vad är skillnaden? Finns burksamlare som tjänat miljoner.
Tror inte det finns något olagligt, killen har helt enkelt lyckats med tiggeri verksamheten, Det är bara gratulera 😂
Citera
2018-02-14, 21:20
  #338
Medlem
Svenska avundsjukan 👊 & nu vill staten ta del av kakan 😂
Citera
2018-02-14, 21:41
  #339
Avstängd
ViktorRemmers avatar
Men inte fan kan dom tigga ihop 6 miljoner? Det tar väl flera år att göra det? Verkligen skumt detta nä jag tror fortfarande att det är knarkpengar och nån har golat ner kuriren
Citera
2018-02-14, 22:05
  #340
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaja ABs lilla bluff om att detta vara en svensk etniskt en funkade inte. Om de vet och påstår detta ändå detta är det Fake News och de kommer bita dom i svansen. Antar att det kommer bli tyst om ursprung nu. Det är bara ok om det är etniskt nordiskt att rapportera om detta.

Mängden tattarjävlar och importerat slödder med svenskt medborgarskap är äckligt stor. Förhoppningsvis innebär medborgarskapet i detta fall något positivt; att skojaren granskas som en svensk bandit och skattesmitare och inte som en zigge med rumänskt pass, vilka verkar har frikort till allt.
Citera
2018-02-14, 22:13
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marre66
Ryggsäck stämmer nog också, men även en tung trunk. Han fick ta i med båda händer för att få svänga upp den på axeln. Jag undrade om det var verktyg i den.
Hoppas namn droppas på denne person, då jag är nyfiken på bakgrund.

Är det samme man som av och till kan tänkas ha setts tiggande till tågbiljetter med en rätt stor instrumentväska? Snackig och kul, men som kan bli lite agressiv när han inte får något. Var ett tag sedan jag såg honom i min stad, men signalementet och beskrivningen verkar passa rätt bra.
Citera
2018-02-14, 22:22
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Läste tidigt i tråden att någon påstod att det var euro. Är det bekräftat vilken valuta pengarna var i?

När jag satt med en känd svensk bankrånare påstod denna att en miljon kronor i 500-lappar (de gamla) var 60cm hög om man staplade dem på varandra.
Både i vikt och massa är 6 miljoner i svenska sedlar ganska mycket att gå runt med.

Vid ett till fälle innehde jag 400.000 vilket blev ca 10cm ihop packat vilket borde ge ca 25cm på miljonen, så en större träningsväska ger möjligheten.
Citera
2018-02-14, 22:27
  #343
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekulan81
Samhället har ju valt att tiggeri ska vara lagligt, Att ha 10.000kr som 6.000.000kr vad är skillnaden? Finns burksamlare som tjänat miljoner.
Tror inte det finns något olagligt, killen har helt enkelt lyckats med tiggeri verksamheten, Det är bara gratulera 😂

Vad brukar en burksamlare dra in per månad?
Vi talar alltså de riktiga toppsamlarna med gigantiska lass på ryggen som man ser ibland.
Citera
2018-02-14, 22:44
  #344
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Kan någon bekräfta med källa att han skulle ha finsk brytning? För i så fall faller min teori.

Annars så står jag starkt kvar vid min misstanke, som jag skrev på sidan 21. Och ja, jag tror det är helt möjligt att han kan ha lurat till sig dessa sex miljoner. Med andra ord är tiggare fel, utan snarare svindlare.

Han kan vara Borås-finne dvs finsk ursprung men uppväxt i borås och talar då med finsk och göteborgsk brytning
Citera
2018-02-14, 22:49
  #345
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaja ABs lilla bluff om att detta vara en svensk etniskt en funkade inte. Om de vet och påstår detta ändå detta är det Fake News och de kommer bita dom i svansen. Antar att det kommer bli tyst om ursprung nu. Det är bara ok om det är etniskt nordiskt att rapportera om detta.

Det är en med nordisk härkomst enligt åklagaren oavsett vilken tidning som skriver om det.
Vad är det du inte förstår?


Citat:
. Senare ändrades rubriken till "tiggande" eftersom den gripne mannen inte livnär sig på att tigga. Nu kritiseras tidningen för sin rubriksättning.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-inte-tiggare/

Det finns media och det finns media och det finns fake news, så nu hoppas jag dom väljer rubrik mer noggrant nästa gång.


Citat:
en "Tiggare greps i Uppsala med sex miljoner" antyder att det just är en man som ägnar sig åt tiggeri dagligdags som polisen ertappat med sex miljoner kronor i kontanter. Senare under tisdagen publicerade UNT ytterligare en artikel där kammaråklagaren Anne Sjöblom förklarade att mannen är svensk, vanligtvis inte tigger, samt att summan ännu inte var fastlagd. Rubriceringen är brott mot penningtvättslagen. Efter att tidningen kom över de nya uppgifterna uppdaterades rubriken i den första artikeln från "tiggare" till "tiggande". Innan dess hade många debattörer i sociala medier använt den första artikeln som ett argument för tiggeriförbud. Nyheten plockades också upp av bland annat Expressen och Nyheter Idag – med tiggare i rubriken i båda fallen.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-inte-tiggare/

Hur i helvete är någon så korkad så dom inbillar sig att man kan tigga ihop 6 miljoner?
Varenda jävel hade slagit ihjäl varandra för en plats där det vankas 6 miljoner. Hur vore det om dom här sk debattörstrollen på sociala medier använde sin hjärna att tänka med och inte dra växlar på tiggeriförbud. Jag tror fanimej inte det är sant så efterblivet.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-02-14 kl. 22:54.
Citera
2018-02-14, 22:56
  #346
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är en med nordisk härkomst enligt åklagaren oavsett vilken tidning som skriver om det.
Vad är det du inte förstår?.

Nordisk härkomst. Finsk resande eller hur? Med släkt lite överallt.
Citera
2018-02-14, 22:57
  #347
Medlem
elinges avatar
https://www.konkret.media/info/2018/...er-invandrare/
Citera
2018-02-14, 23:00
  #348
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nordisk härkomst. Finsk resande eller hur? Med släkt lite överallt.

Nej, det tror jag inte på utan åklagaren är direktciterad så som svensk, så tyvärr alla Einsteins så får ni dra era tiggeriförbuds propaganda upp i arslet. Det här är ingen ordinarie tiggare.
Jag kan se alla som tänkte woaw 6 mille för å tigga, nej nu jävlar osv.

Ehh, det kommer fram så småningom vad det rör sig om utifall att dom spårar pengarna.


Citat:
Homeless man walks out of Paris airport with £263,000 in cash after wandering into private office

Jag tycker den här är för jävla fin och dom har inte honom än i dag tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback