• 11 874 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 630 775 inlägg
2018-02-13, 11:59
Medlem
Hej! Jag ska ladda ner lite filer och i de flesta fallen(från t.ex thepiratebay) så hamnar filerna i utorrent. Men i vissa fall, från andra sidor, så laddas de ner i fliken ''hämtade filer'' istället, som är uppe i högra hörnet av skärmen. Jag har letat efter lösningar men kan inte hitta något, vill ju att allt jag laddar ner ska hamna i utorrent programmet då det är snabbare.

Hur fixar jag detta? Har mac.
Citera
2018-02-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanHarambe
Hej! Jag ska ladda ner lite filer och i de flesta fallen(från t.ex thepiratebay) så hamnar filerna i utorrent. Men i vissa fall, från andra sidor, så laddas de ner i fliken ''hämtade filer'' istället, som är uppe i högra hörnet av skärmen. Jag har letat efter lösningar men kan inte hitta något, vill ju att allt jag laddar ner ska hamna i utorrent programmet då det är snabbare.

Vad har du för Version på OS ?
Vad menar du med hörn?
Allt man laddar ner hamnar ju i Hämtade filer
Annars måste du kolla hur du ställt in var nerladdningen ska hamna
Citera
2018-02-13, 12:15
Medlem
Citat:

Har du kollat inställningarna?
http://www.easymacsupport.com/upload...02095_orig.png
Citera
2018-02-13, 15:09
Moderator
janwindahls avatar
Vi testar Mac-forumet istället.

Fildelning --> Programvara: Mac OS
/Moderator
Citera
2018-02-13, 16:49
Medlem
Om din nedladdningslänk slutar på .torrent så startas de i utorrent automagiskt.

Annars får du ha båda programmen öppna och "kopiera länk" i webbläsaren och "klistra in" i utorrent.
(Ifall det verkligen är en torrent-länk - Annars gör din mac precis rätt och du får flytta filerna själv efteråt.)
Citera
2018-02-13, 17:11
Medlem
Redaxs avatar
Citat:
...Hur fixar jag detta? Har mac.
Du klickar enbart på magnetlänkar.
Citera
2018-02-13, 17:18
Medlem
Om du har rätt inställt som på bilden ovan hamnar allt i Hämtadefiler
Eller så går det att ändra ställe där om du vill

Annars måste du göra fel ju.
Vad har du för OS ?
Senast redigerad av Lgswe 2018-02-13 kl. 17:28.
Citera
2018-02-13, 17:36
Medlem
Redaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Om du har rätt inställt som på bilden ovan hamnar allt i Hämtadefiler
Eller så går det att ändra ställe där om du vill

Annars måste du göra fel ju.
Vad har du för OS ?
Grejen är att TS inte förstår att hen klickar på olika typer av länkar. Vissa är magnetlänkar som öppnas automatiskt i torrentklienten. Andra länkar gör att faktiska torrentfiler laddas ner.
Citera
2018-02-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Grejen är att TS inte förstår att hen klickar på olika typer av länkar. Vissa är magnetlänkar som öppnas automatiskt i torrentklienten. Andra länkar gör att faktiska torrentfiler laddas ner.
Tycker inte man klicka så fel när man bara kan välja Get This Torrent
Eller så klickar han varannan gång på det under och lite till höger Torrent Client

Eller vars är han riktigt och trycker?
Jag är då ingen större användare av nerladdningar längre men man kan ju som inte göra fel som jag ser det
Citera
2018-02-13, 18:03
Medlem
Redaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Tycker inte man klicka så fel när man bara kan välja Get This Torrent
Eller så klickar han varannan gång på det under och lite till höger Torrent Client

Eller vars är han riktigt och trycker?
Jag är då ingen större användare av nerladdningar längre men man kan ju som inte göra fel som jag ser det
Nej, det går inte att göra fel om man vet vad man gör. Sedan kan det ju vara så att en del sajter erbjuder magnetlänkar. Andra gör det inte. Då är TS ”problem” olösligt.
Citera
2018-02-14, 22:16
Medlem
soers avatar
Gå till µtorrent/Preferences/Directories. Klicka i Automatically load .torrents from ... (välj din Hämtade filer-mapp). Om du vill kan du även klicka i "Delete loaded .torrents".

Förutsatt att µtorrent är igång kommer programmet automatiskt starta nedladdningen när det hamnar en torrentfil i din Hämtade filer-mapp.
Citera