Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 04:37
  #97
Medlem
sonofnatures avatar
Jag tror han har snott det , sen ångra sej ! Å går då till polis pågrund av panik å Nojja .

Han har såpass mycket kontakter att han får va med på någon middag / fest. Där finner han det å snor det. Sen dagen efter på bakrus kanske, så får han världens Ågren och vet inte vad han ska ta vägen. Går i ren panik till polisen å lämnar det.

Polisen märker ju rätt fort om han talar sanning med ett lugn eller om han är stressad.
Om en vanlig tant hade funnit en väska i skogen å lämnat in den så hade hon ej suttit häktat. Såpass mycket ser man om personen känner sej jagad, stressad , panikslagen eller paranoid.
Tanten kan gå hem !
I hans fall måste han stanna pågrund av olika tecken han visar.
__________________
Senast redigerad av sonofnature 2018-02-14 kl. 05:14.
Citera
2018-02-14, 10:19
  #98
Medlem
Framtidsatlets avatar
Väldigt korkat gjort, helt klart. Det ska bli intressant att följa vad som sker och var det här slutar (och kanske framförallt, hur länge den här mannen kommer att överleva), det måste vara ett unikt fall i svensk rättshistoria.



Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vad man köpt in det för och vad värdet är, är inte samma sak.

Detta kanske var väldigt rent och kunde bakas till 8-9kg, då är det ett värde av 8-9 mille han kastat bort. Som de bakom missat.


Fast nej, så funkar det ju självklart inte. Ett kilo kostar runt 250-300k, det är det värdet man får räkna på om man är på den nivån att man hanterar kilon. Varje steg nedåt dubblar ungefär värdet på varorna, men behåller förstås vinsten själv. Den som säljer kilon får förstås inte ut mer än vad kilopriset ligger på, även om småkillarna i slutledet säljer sina 1.0or för 1000:-/grammet.


Din lilla Skoda från 2006 som säljs för 20 000:- på Blocket är inte värd 35 000:- bara för att du skulle kunna få in 35 000:- om du skruvade ner den i atomer och fick sålt varenda del som reservdel, eller hur?


Det är bara media och snuten som alltid räknar på det där skeva viset.
__________________
Senast redigerad av Framtidsatlet 2018-02-14 kl. 10:22.
Citera
2018-02-14, 11:43
  #99
Medlem
Aja, han får väl sitta inne några år för grovt narkotikabrott. Sen när han kommer ut igen om några år är knarkets rättmätiga ägare (samt alla deras kumpaner) ihjälskjutna för länge sen. Alternativt avlidna i handgranatattacker.
Citera
2018-02-14, 12:07
  #100
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det vore ju bättre ifall polisen hjälpte killen i stället för häkta honom. Annars lär allmänheten inte stötta statsmakterna. Värdet räcker för tråkigheter i kubik.

Exakt! Grabben är desperat, gör det "rätta" och behöver hjälp. Blir häktad..

Dumma jävla snutjävlar!
Citera
2018-02-14, 14:53
  #101
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Exakt! Grabben är desperat, gör det "rätta" och behöver hjälp. Blir häktad..

Dumma jävla snutjävlar!

Ni är så roliga alla som tror att polisen skulle göra allt för att hjälpa den lilla människan. Ni måste ha sett nåt polisprogram på TV där de framställs som prinsar på vita hästar.
Nej då, detta hamnar i statistiken som en stor fisk med 5 kg kokain, allt för att det ska se ut som polisen gör något. En oskylldig stackare som förmodligen kommer mördas i fängelset betyder ingenting för polisen.
Citera
2018-02-14, 16:14
  #102
Medlem
Litet förvånande är det väl att polisen inte i all tysthet arrangerat en fälla i mannens bostad och väntat på att partiets ägare skulle infinna sig? Nu är den chansen borta, i alla fall om kriminella läser tidningarna...
Citera
2018-02-14, 16:17
  #103
Medlem
Och om det är hemligt varför ger man er idioter information
Citera
2018-02-14, 17:20
  #104
Medlem
sluskjohans avatar
Det kan vara så enkelt att han inte riktigt har något val. Om han saknar familj/släkt och får en ny identitet samt flyttar utomlands eller norra Sverige så är det nog ganska lugnt. Då slipper han bli utnyttjad av maffian och kan leva ett normalt liv. Ni som säger att han är dum förstår nog inte allvaret, speciellt när det är så mycket som 5 kg samt maffian är inblandad.
Citera
2018-02-14, 17:39
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Jag tror han har snott det , sen ångra sej ! Å går då till polis pågrund av panik å Nojja .

Han har såpass mycket kontakter att han får va med på någon middag / fest. Där finner han det å snor det. Sen dagen efter på bakrus kanske, så får han världens Ågren och vet inte vad han ska ta vägen. Går i ren panik till polisen å lämnar det.

Polisen märker ju rätt fort om han talar sanning med ett lugn eller om han är stressad.
Om en vanlig tant hade funnit en väska i skogen å lämnat in den så hade hon ej suttit häktat. Såpass mycket ser man om personen känner sej jagad, stressad , panikslagen eller paranoid.
Tanten kan gå hem !
I hans fall måste han stanna pågrund av olika tecken han visar.

Det fungerar inte så. Ingen har 5 kilo kokain där de bjuder in vänner. Om 5kg kokain förvaras någonstans så är det i en målvaktslägenhet säkert undangömt förvarad av en för polisen ointressant person som står på lägenheten. Han är boende i Norge och lämnade in kokainet i Göteborg. Antagligen har han tagit emot leveransen direkt för att sedan åka tillbaka till Norge och ge bort det till någon annan som hanterar försäljningen.

Till alla som blir arga på att han är häktad lär de hålla honom häktad tills de kollat igenom varenda chatt/sms/samtal han deltagit i. Även vart han befunnit sig de senaste veckorna kan vara intressant för polisen. Antagligen lär han få en husrannsakan i Norge för att sedan förhandla och försöka utpressa honom till att gola ner någon för gömd identitet.
Citera
2018-02-14, 20:45
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Väldigt korkat gjort, helt klart. Det ska bli intressant att följa vad som sker och var det här slutar (och kanske framförallt, hur länge den här mannen kommer att överleva), det måste vara ett unikt fall i svensk rättshistoria.






Fast nej, så funkar det ju självklart inte. Ett kilo kostar runt 250-300k, det är det värdet man får räkna på om man är på den nivån att man hanterar kilon. Varje steg nedåt dubblar ungefär värdet på varorna, men behåller förstås vinsten själv. Den som säljer kilon får förstås inte ut mer än vad kilopriset ligger på, även om småkillarna i slutledet säljer sina 1.0or för 1000:-/grammet.


Din lilla Skoda från 2006 som säljs för 20 000:- på Blocket är inte värd 35 000:- bara för att du skulle kunna få in 35 000:- om du skruvade ner den i atomer och fick sålt varenda del som reservdel, eller hur?


Det är bara media och snuten som alltid räknar på det där skeva viset.

Med det resonemanget så ifall de skulle fått de i gåva för gammal god vänskap (ett exempel) så har de inte blivit av med ngt värde alls då de inte betalat ngt för det. Du är smart du.
Citera
2018-02-14, 22:41
  #107
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Alban, pakistanier?

Nånstans i arabvärlden, av namnet och Facebookprofil att döma.
Citera
2018-02-15, 00:39
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Hur desperat är du att få din uträkning bekräftad som rätt. Barnmatte

Inte desperat alls. Jag utgår ifrån att jag räknat rätt. Men jag har väl en viss motsvarighet till ordblind när det kommer till matte. Så jag försöker varken spela dum eller vara rolig.
Jag är rätt säker på att jag räknat rätt och det känns logiskt.
Men jag vet att jag suger på matte så det finns ju ingen prestige i att låtsas som något annat.

Men det blir 20% rent antar jag. Annars hade nog någon redan rättat mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback