Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 19:03
  #229
Medlem
Herregud vad är det för bottennapp sajten nu rekryterat, Pelle Zackrisson? Han kan ju inte ens hantera Wordpress. Noll känsla för bra upplägg.
Citera
2018-02-12, 19:08
  #230
Medlem
Ingressen till en nyhet som Pelle Zackrisson skrivit kan alltså se ut så här:

Citat:
En man sitter anhållen efter att en flicka misstänks ha gruppvåldtagits av flera män i Husby under lördagen.

ANNONS

Ett eventuellt beslut om att begära mannen häktad tas av kammaråklagare Tomas Mattsson som i övrigt.

– Jag har till och med onsdag på mig att fatta beslut om det, säger han.

Rena rama sommarjobbsnivån.
Citera
2018-02-12, 20:35
  #231
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Ingressen till en nyhet som Pelle Zackrisson skrivit kan alltså se ut så här:



Rena rama sommarjobbsnivån.

Jo, det ser tunt ut. Men du verkar bitter
Citera
2018-02-12, 20:39
  #232
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Herregud vad är det för bottennapp sajten nu rekryterat, Pelle Zackrisson? Han kan ju inte ens hantera Wordpress. Noll känsla för bra upplägg.

Pelle Zachrisson är snygg och sportig. Vattnas säkert i munnen på Chang Frick. Därför fick Pelle jobbet ;-)
Citera
2018-02-13, 16:42
  #233
Medlem
Det intressanta är snarare att NI har råd att värva en MSM-redaktör till avtalsenlig lön. I Filter-intervjun som Frick gjorde så ska han ha sagt att en näringslivstopp var på väg in i styrelsen för NI. Det har blivit något av en trend att kapitalister går in i eller startar invandringskritisk alternativmedia. Österrike och Norge är två exempel på detta, och nu kanske också Sverige.
Citera
2018-02-14, 10:29
  #234
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det har blivit något av en trend att kapitalister går in i eller startar invandringskritisk alternativmedia. Österrike och Norge är två exempel på detta, och nu kanske också Sverige.

I sig är det inte så konstigt - om något så har s.k. "alternativmedia" visat att villigheten att betala för nyhetsmedia finns där. Nu gäller det bara att utveckla denna betalningsbenägenhet och komma förr eller senare komma över hindret med att "mainstream"-bolag inte vill annonsera på deras webbplatser. Förutom det sedvanliga abonnemanget så måste man t. ex. utveckla att effektivt kunna "köpa" låsta artiklar då alla inte vill ha abonnemang; ett sätt skulle kunna vara att man skulle kunna köpa möjligheten att kunna låsa upp 10/20/50 valfria artiklar för en engångssumma, lite som ett kontantkort funkar till mobiler.

Det är ju rätt uppenbart att nyhetsmedia inte kommer att dö ut eftersom folk alltid kommer vilja veta vad som händer i världen; frågan är bara hur man ska få det att gå ihop och förhoppningsvis göra det med vinst.
Citera
2018-02-14, 17:36
  #235
Medlem
Jag får ge ett par av tråddeltagarna rätt. Om det är Zachrisson som skriver dessa märkliga rubriker och ingresser som börjat dyka upp så har NI ett problem.

Just nu ser vi det här:

Åklagaren misstänker: Nigeriansk knarkbrottsling greps i Malmö med över halvt kilo kokain – tidigare dömd för kokainbrott i Norge

Vad är det åklagaren misstänker?

Jag ser inte det här som ett misstag utan som patologiskt. En bristande språkförståelse som jag tror det är omöjligt att träna bort i vuxen ålder.
Citera
2018-02-14, 22:37
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag får ge ett par av tråddeltagarna rätt. Om det är Zachrisson som skriver dessa märkliga rubriker och ingresser som börjat dyka upp så har NI ett problem.

Just nu ser vi det här:

Åklagaren misstänker: Nigeriansk knarkbrottsling greps i Malmö med över halvt kilo kokain – tidigare dömd för kokainbrott i Norge

Vad är det åklagaren misstänker?

Jag ser inte det här som ett misstag utan som patologiskt. En bristande språkförståelse som jag tror det är omöjligt att träna bort i vuxen ålder.

Bra att du har fått upp ögonen.

För någon dag sedan publicerades denna text av Pelle Zackrisson: (Klistrar bara in utvalt stycke)

Citat:
Totalt finns det 155 brottsoffer, det vill säga målsägande. Rakhmat Akilov har erkänt terroristbrott och försök till terroristbrott samt framkallande av fara för annan.

Akilov har erkänt terroristbrott, försök till terroristbrott samt framkallande av fara för annan
. Han medger även att han tagit lastbilen och kört den nedför Drottninggatan.

Skön upprepning. Som det ser ut just nu är det självaste redaktionschefen på tidningen som skriver absolut sämst.
Citera
2018-02-14, 23:02
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dont.cry.dear
Så du knegar för Ekeroth, alltså?

Jag "knegar" för dem som läser mina artiklar, oavsett vilka de är.

Jag känner till att Kent Ekeroth finns någonstans i kulisserna när det gäller Samhällsnytt. Jag har dock inte haft någon kontakt med honom mer än att vi följer varandra på Twitter numera. Så vitt jag vet har han ingen redaktionell roll alls.

Allt det där är sådant som det troligen kan finnas skäl att återkomma till framöver.

För att återknyta till trådens ämne (Nyheter Idag):

Det var Samhällsnytt som kontaktade mig om jobb efter att jag slutat på Nyheter Idag. Anledningen till att jag slutade på Nyheter Idag var att jag ville uppmärksamma en sak som hade med Ryssland/Sverige att göra och som jag bedömde hade stort allmänintresse, men som Chang absolut inte ville att jag skulle skriva om.

Jag varslade då om att jag skulle tipsa någon annan redaktion om nyheten och då bröt han samarbetet med omedelbar verkan. För mig är det viktigt med journalistisk meddelarfrihet eftersom allmänintresset går före redaktionella särintressen.

Jag tipsade Expressen, eftersom de står långt från Chang och det därmed finns få beröringspunkter med honom. Chang känner Jonatan Jeppsson, Kenan Habul och flera andra på Aftonbladet exempelvis vilket gör dem "kontaminerade".

Expressen plockade dock inte upp nyheten. Antingen för att de gjorde en annan bedömning än jag eller inte insåg värdet av nyheten. Det kostade mig minst 50'000 i förlorad inkomst att lämna det tipset till dem. Jag anser att det var värt det eftersom jag värnar min journalistiska integritet.

Samhällsnytt är väl införstådda i och accepterar att om de refuserar en artikel eller nyhet som jag bedömer har allmänintresse så kan jag komma att tipsa någon annan redaktion om den nyheten, givet att det är något som inte redan är allmänt känt.

Även Fria Tider delar uppfattningen att journalister bör ha den friheten. I deras fall anställer/anlitar de dock inte folk bosatta i Sverige numera eftersom de börjat generera vinst och därför riskerar att bli skattskyldiga i Sverige om de anses ha driftställe här. Jag fick däremot ett jobberbjudande under förutsättning att jag flyttar utomlands och jobbar på plats på deras redaktion.

På den punkten skiljer sig alltså Nyheter Idag från de andra två stora så kallat alternativa medierna.
Citera
2018-02-15, 22:12
  #238
Medlem
Pelle Zackrisson gör det igen.

I en ingress till en artikel om domen mot Tova Mobergs mördare lyckas han trycka in namnet på hennes expojkvän hela tre gånger.

Citat:
Natten till den 14 maj 2017 mördade Billy Fagerström, 23, brutalt sin exflickvän Tova Moberg genom upprepade slag med en hammare och strypning.

ANNONS

Kroppen hittades senare nedsänkt, fastsurrad med silvertejp till en skottkärra i en sjö bredvid Billy Fagerströms hem.

Nu döms Billy Fagerström till livstids fängelse.

Att han har den dåliga smaken att lägga in en annons i ingressen gör det hela ännu mer löjligt.
Citera
2018-02-21, 02:14
  #239
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont.cry.dear
Ser man till Changs sätt att försörja sig och sin familj är han knappast libertarian.
Och SD var tydligen ett steg mot mer hederlig framtoning än skrothandlare han var innan,
Kan du utveckla?
Citera
2018-05-07, 19:03
  #240
Medlem
Ett till exempel på herr Zs ganska omilda språkbehandling:

Citat:
Joakim Lamotte är mycket kritisk till statsminister Löfven och konstaterar i inlägget på sin Facebooksida att Löfven istället för att svara på frågan, väljer att prata om något annat, arbetsmarknadspolitik.

Kanske en kvällskurs i kommatering vore något? :-)

Hela artikel återfinns här:

https://nyheteridag.se/lamottes-hard...efattig-gruva/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback