Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 15:41
  #73
Medlem
Folk måste bli bättre på att kolla upp folk de dejtar.
Kvinnan i denna berättelse behöver man dock inte efterforska alls. Räcker ju att se en bild av henne för att inse att hon är feminist och innebär problem för någon av manligt kön.
Mannen kanske ingår i den minoritet av män som gillar att bli nedtryckta och trampade på, men dessa män borde enligt mig inte dejta alls, utan uppsöka psykolog.
Citera
2018-02-14, 15:57
  #74
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Inte någon skönhet direkt...

https://www.researchgate.net/profile...rkvist_Cabezas

och föga förvånad att hon har #metoo på sin facebooksida. Säger allt om detta slödder!

https://sv-se.facebook.com/ellen.lagerkvist

Fy fan va äcklig hon ser ut! Måste feminister ha målade Groucho Marx ögonbryn och metallskrot i fejset?
Det är stor humor att det alltid stämmer när Fb spånar om gärningsmannen. Och om det av en osannolik händelse inte skulle stämma några gånger om året så är det bara undantaget som bekräftar att Fb inte mörkar händelser.
Citera
2018-02-14, 16:05
  #75
Medlem
Det är ju inte första gången man hör om sådant här. Räkna kallt med att detta ökar med samtyckeslagen, men då kommer ingen få reda på det och den enda som vet det är den anklagade stackars saten...ett steg närmre mot att västvärldens heliga kor får diplomatstatus
Citera
2018-02-14, 16:14
  #76
Medlem
Hon verkar jobba på förskolan Måbär.

http://www.stockholm.se/-/Serviceenh...370f32b006fae5
Citera
2018-02-14, 16:18
  #77
Medlem
Nono.s avatar
Fan vad äcklig hon är som förstör för andra kvinnor.

I och för sig bör även killen straffas med dagsböter för att ha den dåliga smaken att stopp in kuken i något så vidrigt.
Citera
2018-02-14, 16:19
  #78
Medlem
Helt sjukt att BO haft vänner som sagt upp kontakten på grund av detta. Skulle en vän till mig berätta att han är utsatt för förtal skulle jag givetvis stå vid hans sida.
Citera
2018-02-14, 16:40
  #79
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
Helt sjukt att BO haft vänner som sagt upp kontakten på grund av detta. Skulle en vän till mig berätta att han är utsatt för förtal skulle jag givetvis stå vid hans sida.

Fast, det kanske handlar om att de anser att valet av kvinna i sig visar på ett synnerligen dåligt omdöme?
Handen på hjärtat, skulle du släppa in en polare i hemmet om han kom dragandes med något som påminner om den här........(biter mig i tungan).....kvinnan?
Citera
2018-02-14, 16:40
  #80
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
Helt sjukt att BO haft vänner som sagt upp kontakten på grund av detta. Skulle en vän till mig berätta att han är utsatt för förtal skulle jag givetvis stå vid hans sida.
Vännerna kanske inte visste att det handlade om förtal. Hur skulle de kunna veta det?
Citera
2018-02-14, 17:01
  #81
Medlem
LeBronThurmans avatar
Ell*n Lag*rkvist (*=e) måste vara en korkad idiot, som inte begriper att hon nu bidragit till att andra idioter, som ibland kan vara lika korkade nu får vatten på sin kvarn.
Svenska rättsligt utdömda skadestånd är alldeles för lågt satta.
Ett fett skadestånd skulle hon få betala, men om någon t.ex. dödar (dräper/mördar) ens anhörige, så får en närstående enbart 1% av det i tråden föreslagna beloppet 5 milj. (som jag förstår är taget ur luften).
______________
Citat:
Ursprungligen postat av pussy_tester
Det är ju inte första gången man hör om sådant här. Räkna kallt med att detta ökar med samtyckeslagen, men då kommer ingen få reda på det och den enda som vet det är den anklagade stackars saten...ett steg närmre mot att västvärldens heliga kor får diplomatstatus
Inte första gången: Ja, fast vi talar om delar av promille, men självklart ska du ösa på med det argumentet emot "kossorna".

Heliga kor: Ja, det är för jävligt det här, och det började redan 1919 när "kossorna" fick rösträtt. Allt var mycket bättre förr när de höll käften och stod mellan knytnäven och spisen!
Citera
2018-02-14, 17:02
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast, det kanske handlar om att de anser att valet av kvinna i sig visar på ett synnerligen dåligt omdöme?
Handen på hjärtat, skulle du släppa in en polare i hemmet om han kom dragandes med något som påminner om den här........(biter mig i tungan).....kvinnan?

Kan hålla med, men man kan också se det som välgörenhet.
Någon borde ju göra jobbet. En hjälte!
Citera
2018-02-14, 17:07
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast, det kanske handlar om att de anser att valet av kvinna i sig visar på ett synnerligen dåligt omdöme?
Handen på hjärtat, skulle du släppa in en polare i hemmet om han kom dragandes med något som påminner om den här........(biter mig i tungan).....kvinnan?

Jag har inga krav på att mina vänner måste ha ett sexuellt umgänge som uteslutande består av fotomodeller för att de ska få umgås med mig. Vem de väljer att gå till sängs med är upp till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vännerna kanske inte visste att det handlade om förtal. Hur skulle de kunna veta det?

Många känner till att det är förtal att peka ut någon som brottslig.

Om vännerna ej visste att det är förtal att peka ut någon som våldtäktsman på Facebook så hade de ju kunnat fråga BO hur han vet att det är förtal. Eller så hade de själva kunnat googla och fått reda på att sådant utpekande är förtal.
Citera
2018-02-14, 17:07
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Allt var mycket bättre förr när de höll käften och stod mellan knytnäven och spisen!

Fin fantasi där! Det tragiska är väl att det troligtvis faktiskt var bättre i rätt många aspekter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback