• 26 645 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 898 638 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-14, 13:38
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kan inte svara annat än för 4-AcO-MET men att säga att den är närmast identisk med svamp är helt fel. Vissa likheter fanns, men den saknar helt djup, är mycket mer digital i sina visuals, ingen mindfuck, ingen uppskattning av musik. Dessutom mycket mer eufori men tyvärr mycket värre bodyload.
Det är helt djupet jag inte vill ha!
Jag behöver enbart någonting som boostar konst kreativiteten!

om den känns giftig går den bort då jag skulle vara helt säker på att jag skulle dö efter några timmar.
25c-Nboom var min favorit genom alla tider säkert knaprat i mig över 2000 lappar.
Citera
2018-02-14, 14:49
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag får chima in här och sjunga med i 2CB-kören! Av de hallucinogena jag provat är det både den vackraste och mest lätthanterliga. Där LSD och svamp båda ger oerhörd existentiell förvirring ger 2-CB mig endast underbara visuals och eufori. Mindfuck finns förstås, men det är så brutalt mycket mindre.

Jämförelsen med LSD som star wars och svamp som sagan om ringen kan jag förstå. Svamp är mystiskt och dimmigt medan LSD är en tron:ig laservärld. LSD gör mig pigg och springig i benen medan svamp trycker ner mig i soffan med bestämdhet. Båda förstör dock ens verklighetsuppfattning så till den grad att man knappt kan läsa och absolut inte förstå vad siffrorna på klockan betyder.

2-CB transformerar världen till en trådgård av fyrdimensionella fontäner. Ingen drog har givit mig så vackra visuals som den. Kombinera gärna med lite lustgas för att sätta extra sprutt, det blir som ett raveparty inuti huvudet.

Däremot tycker jag att de droger som förvirrar mest också är de mest givande. Att 2-CB är vackert och lätthanterligt gör det mindre spirituellt och lärorikt i min mening.
Fantastisk beskrivning. Jag måste nog prova på 2-CB en vacker dag.

Finns det något särskilt jag bör tänka på? Är den lika harmlös för kroppen som LSD och svamp?
Citera
2018-02-14, 16:39
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Fantastisk beskrivning. Jag måste nog prova på 2-CB en vacker dag.

Finns det något särskilt jag bör tänka på? Är den lika harmlös för kroppen som LSD och svamp?
Det är ju en rätt outforskad hallucinogen, så vi vet ju inte riktigt riskerna med just 2C-B.
Men något jag lagt märkte till är just själva bodyloaden är oerhört stark när det kommer till 2C-B.
Detta är dock den enda phenethylamiden jag personligen testat, men det skall likna t.ex meskalin.

Väldigt visuell med ett klart headspace, eller ja, ett så klart headspace man kan ha under ett hallucinogent rus.

Jag upplever 2C-B doseringen som väldigt väldigt individuell. 40mg gav mig en hyfsat mild och hanterbar upplevelse, medans andra upplever 20-25mg som överväldigande. Ha en bra våg som du kan lita på, för när det kommer till mg doseringar vill du vara säker. Börja lågt/medel för att hitta en dosering du känner dig bekväm med. (Snorta inte)

Bra sida för mer info relaterat till 2C-B: PsychonautWiki 2C-B

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere
Citera
  • 1
  • 2