Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 10:25
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ja, 10%. Jag tyckte väl att den såg lågt värderat ut och köpte in mig i veckan. Men förstår inte den plötsliga uppgången på 10%. Troligen återköpsprogrammet, men förstår inte helt, så jag sålde allt. Vi får se om den håller sig på 60 nu eller om den sjuker igen.

Jag ser ingen vidare uppsida i Tethys. Maha är mycket bättre.
Citera
2017-09-13, 18:17
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag ser ingen vidare uppsida i Tethys. Maha är mycket bättre.
Tethys ser jag som en trygg aktie med uppsida. Maha ser jag som hög risk och köper lika gärna en lottsedel, men det är offtopic. Här pratar vi Tethys.
Citera
2017-09-14, 01:06
  #51
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag ser ingen vidare uppsida i Tethys. Maha är mycket bättre.
Vilka siffror är det som gör att du inte ser uppsida i Tethys, men göra det i Maha?
Citera
2017-09-14, 08:56
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Tethys ser jag som en trygg aktie med uppsida. Maha ser jag som hög risk och köper lika gärna en lottsedel, men det är offtopic. Här pratar vi Tethys.

Nej, Maha är inte hög risk längre. Företaget är kassaflödespositivt och kan lätt öka produktionen i Tie-fältet. Erfarenheter från Tie-fältet kan sedan tillämpas på Tartaruga.

Sedan kan de sannolikt köpa upp fler fält i Brasilien av Petrobras för en spottstyver inom ett par år. Men just nu ligger fokus på att öka produktionen.

Vad exakt skulle uppsidan i Tethys bestå av?
Citera
2017-09-14, 15:55
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, Maha är inte hög risk längre. Företaget är kassaflödespositivt och kan lätt öka produktionen i Tie-fältet. Erfarenheter från Tie-fältet kan sedan tillämpas på Tartaruga.

Sedan kan de sannolikt köpa upp fler fält i Brasilien av Petrobras för en spottstyver inom ett par år. Men just nu ligger fokus på att öka produktionen.
Mycket spekulation, och fel forum-tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad exakt skulle uppsidan i Tethys bestå av?
Högre oljepris. Hög direktavkastning vid denna värdering.
Citera
2017-09-14, 19:05
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad exakt skulle uppsidan i Tethys bestå av?
Nettokassa / skuldfri
Har bra historik av utdelningar / extrautdelningar / återköp av aktier
Låg värdering i förhållande till produktion jämfört med andra oljebolag
Extremt välskött bolag
Relativ låg nedsida / risk
Citera
2017-11-16, 19:15
  #55
Medlem
Kul att det redan fanns ett forum om detta välskötta företag.

Nu har Tethys precis blivit tilldelade ytterligare en licens i kungadömet Oman. Vilket jag ser som mycket positivt. De verkar sköta sig där nere.

VD har snart 5% av bolaget och bolaget köper tillbaka mycket aktier nu med nettokassan på 400 miljoner.
EV/EBIT kring 7.
Om oljepriset håller sig över 60 dollar.... då kan det finnas en rejäl uppsida här.
Citera
2018-01-25, 15:41
  #56
Medlem
Hej igen.

Intresset för aktien är fortsatt lågt trots den senaste tidens uppvärdering.
Spotpriset handlas nu kring 70 dollar fatet tack vare svagare dollar och lite annat.

Vid nuvarande spotpris är Tethys Oil en sedelpress utan dess like.

Fairvalue bör vara kring 80 kr för aktien.
Väljer marknaden att även blicka framåt något år och inse att Tethys faktiskt tjänar bra med pengar även kring ett oljepris runt 55-60 dollar fatet så kan det bli kul att äga aktien.

Största risken är att bolaget är verksamma i Oman. Vem vet vad kungarna får för sig.
Citera
2018-02-13, 17:53
  #57
Medlem
Kvartalsrapport q4 och bokslutskommuniké 2017
Tethys levde upp till mina förväntningar
https://www.avanza.se/placera/pressm...mber-2017.html

2kr + 4kr bonusutdelning
https://www.avanza.se/placera/redakt...ethys-oil.html
Citera
2018-02-14, 02:45
  #58
Medlem
Alla svenska oljebolag är undervärderade.
Citera
2018-11-06, 18:40
  #59
Medlem
Citat:
Vänner och investerare,
Det blev ett riktigt bra kvartal för Tethys Oil. Det är till och med så bra, att vi är glada över att kunna presentera ett av Tethys Oils bästa kvartal någonsin.
http://www.tethysoil.com/newsite/wp-...3_2018_SVE.pdf
Kannonrapport!
Och med det eftersläpande oljepriset lär q4 blir minst lika fin
Citera
2019-02-12, 21:10
  #60
Medlem
Yep, rekordsiffror igen.
Jag skulle säga att resultatet var ganska väntat, men aktiekursen verkar inte tycka det..
+27,71 % idag.
Aja, kunde unna mig en whisky idag
Citat:
Vänner och investerare,
Vi är mycket nöjda över att kunna rapportera finansiella rekordsiffror för fjärde kvartalet och helåret 2018.
http://www.tethysoil.com/newsite/wp-...4_2018_SVE.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback