Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 22:37
  #61
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu tar Serieslussen och lägger ner.

Seriesmockan: Nu går kultbutiken i graven
https://alltomstockholm.se/scenkultu...utiken-graven/

Misstänker dock att man skall ta nedläggningen med en säck salt och att det snarare handlar om ett marknadsföringstrick i form av en långsam omstart. Men jag kan ha fel förstås.
Citera
2018-04-02, 22:11
  #62
Medlem
Oakenshields avatar
Någon som besökt House Of Heroes på Fridhemsgatan? Är sällan i Sthlm tyvärr men det får definitivt bli ett besök snart med tanke på utbudet som är right up my alley!

https://www.houseofheroes.se/store
Citera
2018-04-03, 13:21
  #63
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Någon som besökt House Of Heroes på Fridhemsgatan? Är sällan i Sthlm tyvärr men det får definitivt bli ett besök snart med tanke på utbudet som är right up my alley!

https://www.houseofheroes.se/store
Jag trodde bara att det var en webbutik. Hade missat att de hade en fysisk också. Kan nog bli ett besök någon gång.
Citera
2018-06-24, 19:42
  #64
Medlem
Elementarts avatar
Har Serieslussen hunnit stänga ännu?
Citera
2018-07-11, 08:53
  #65
Medlem
Taurus-s avatar
Testar att fråga här istället för att starta ny tråd.

Vill minnas att det fanns en mangabutik i Sweco-huset på Gjörwellsgatan, med ingång från gatan för ca 15 år sedan.

Är detta något jag drömt eller kommer någon annan ihåg det? När slog den igen i sådant fall? Vad hette den?
Citera
2018-07-11, 20:58
  #66
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Hur fanken klarar sig dessa butiker när fina gamla Fantomen och Tarzan kostar 5 spänn styck? Har alltid tänkt att de här butikerna drivs som ständigt pågående hobbyprojekt (inget fel i det).
Citera
2018-07-12, 08:15
  #67
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur fanken klarar sig dessa butiker när fina gamla Fantomen och Tarzan kostar 5 spänn styck? Har alltid tänkt att de här butikerna drivs som ständigt pågående hobbyprojekt (inget fel i det).
Jag antar att de även har lite dyrare objekt bakom disken. Serieslussen har/hade ju också en mängd andra saker än bara tidningar. Leksaker och figuriner och filmer.
Sen så är det ju små butiker också (utrymmesmässigt). En del av dem känns ju proppfulla om det är mer än två kunder inne samtidigt. Så det kanske kan spara in lite på lokalhyran också.
Citera
2018-07-12, 08:23
  #68
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag antar att de även har lite dyrare objekt bakom disken. Serieslussen har/hade ju också en mängd andra saker än bara tidningar. Leksaker och figuriner och filmer.
Sen så är det ju små butiker också (utrymmesmässigt). En del av dem känns ju proppfulla om det är mer än två kunder inne samtidigt. Så det kanske kan spara in lite på lokalhyran också.

Har du någon aning om de här butikerna säljer OKEJ från 80-talet? Jag frågade en gång på Serieboden i Gamla stan men de hade inga. OKEJ i Sverige är som tyska hjälmar från andra världskriget. Borde finnas i miljoner men hittas inte längre någonstans (nästan).
Citera
2018-07-12, 08:31
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Har du någon aning om de här butikerna säljer OKEJ från 80-talet? Jag frågade en gång på Serieboden i Gamla stan men de hade inga. OKEJ i Sverige är som tyska hjälmar från andra världskriget. Borde finnas i miljoner men hittas inte längre någonstans (nästan).

Tror du har bättre lycka att hitta gamla OKEJ på tradera eller blocket än i seriebutiker.
Citera
2018-07-12, 08:41
  #70
Medlem
DR-Drunks avatar
Jag har hittat en och även varit där, dom har all tänkbar lektyr för fans av tidningar. Även lite porr från tidigt 60 tal och framåt.

Comics Heaven AB
Stora Nygatan 23
111 27 Stockholm

Öppettider:

Vi har öppet varje dag, hela året om!

Måndag - fredag: 10:00 - 18:30
Lördag: 10:00 - 18:00
Söndag: 11:00 - 17:00

X-MEN # 8 1992
https://www.comicsheaven.se/serietid...a/x-men-8-1992
Citera
2018-07-12, 08:49
  #71
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Har du någon aning om de här butikerna säljer OKEJ från 80-talet? Jag frågade en gång på Serieboden i Gamla stan men de hade inga. OKEJ i Sverige är som tyska hjälmar från andra världskriget. Borde finnas i miljoner men hittas inte längre någonstans (nästan).
Bra fråga!
Där skulle jag nog mer kolla antikvariat som också säljer tidningar, än mer "seriebutiker"
Nu när du säger det, så slår det mig att jag heller aldrig sett gamla nummer av Kamratposten. Den borde ju falla inom samma kategori som OKEJ-tidningarna
Ett longshot skulle kunna vara att kolla in Stockholms Serie & Skivhandel på Sveavägen (104 enligt google maps). Men det är som sagt ett longshot. Jag hänvisar mer till antikvariat
Citera
2018-07-12, 08:51
  #72
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Bra fråga!
Där skulle jag nog mer kolla antikvariat som också säljer tidningar, än mer "seriebutiker"
Nu när du säger det, så slår det mig att jag heller aldrig sett gamla nummer av Kamratposten.

Kamratposten hittade jag faktiskt i Serieboden i Gamla Stan (tror nog det var där i alla fall, det var 3-4 år sedan).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback