Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-13, 21:08
  #217
Avstängd
flashbackups avatar
kan man få tag i petters musik från dokumentären som visades på Svt 2 för ett tag sedan?

dvs hans låtar fast med hjälp av svts orkester?
Citera
2014-03-14, 21:45
  #218
Medlem
KnewNs avatar
Är det någon som vet ifall det går att få tag i dokumentären som gick på SVT för någon månad sedan?
Den hette "Petter - Ingen jävla semester" ifall jag inte minns helt fel

PMa mig ifall du vet!
Citera
2014-04-26, 09:05
  #219
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Han är hyfsad, ingen favorit när det kommer till hiphop då det finns många fler som är bättre än Petter.
Citera
2015-09-20, 12:07
  #220
Medlem
mrdoktors avatar
Vad tycker Flashback om hans nya album "Mitt folk"?

Tycker det är OK, bra producerat men det är gästartisterna som håller uppe nivån.
Petters prestation suger, inga bra texter, inga bra rim, hans verser har ett dåligt flyt.

Känns som han tappat gnistan lite sedan tidigare album.

Guldkornen är: "Vi är", "Kul på vägen" och "Grönt ljus"

"Svarta rävar" och "Mina galenskaper" Fick man ju för i helvete skippa så kassa var dom
Citera
2015-09-21, 12:04
  #221
Medlem
zerxezs avatar
Bästa låtarna imo: Mitt Folk, Kul På Vägen, Vi Är, Tusen Sorger

Svagaste spåren: Vandrar, Leva & Dö

Ytterligare en stabil skiva från Petter, personligen tycker jag att det är lite för mycket kvinnliga vokalister i refrängerna. Vet att det är lite av Petters "grej" men ibland vill man ha ett lite hårdare sound i refrängerna med Eye-N-I till exempel, han lyser med sin frånvaro den här gången.
Citera
2015-09-23, 09:54
  #222
Medlem
Geomeisters avatar
Äkta musik för en äkta publik: https://www.youtube.com/watch?v=gITjhYfdjvs

Minns när den här rullade på ZTV

Har alltid tyckt att scenerna med wrestling varit ganska off
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2015-09-23 kl. 09:56.
Citera
2016-01-22, 18:33
  #223
Medlem
Geomeisters avatar
Petters nya video till "Pris på mitt huvud" med Daniel Adams-Ray: https://www.youtube.com/watch?v=PAUGFCIymWM
Citera
2016-01-23, 11:12
  #224
Medlem
zerxezs avatar
Jodå Petter och Timbuktu är det största vi har haft inom svensk hiphop, det kan ingen vettig människa argumentera emot. En låt som Vinden har vänt knäcker på egen hand i princip allt som "den nya svenska hiphop-vågen" det pratas så mycket om i media presterar (bla feminist-hiphop som Silvana Imam).
Citera
2017-02-14, 18:56
  #225
Medlem
Balonzos avatar
Är Mitt Sjätte Sinne de äldsta låtarna av Petter eller är det någon som har tidigare underground verk? Annars var det en jävla bra debut av honom.
Citera
2017-03-31, 03:23
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Han är hyfsad, ingen favorit när det kommer till hiphop då det finns många fler som är bättre än Petter.
Som vem då?
Citera
2017-03-31, 07:47
  #227
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdoktor
Vad tycker Flashback om hans nya album "Mitt folk"?

Tycker det är OK, bra producerat men det är gästartisterna som håller uppe nivån.
Petters prestation suger, inga bra texter, inga bra rim, hans verser har ett dåligt flyt.

Känns som han tappat gnistan lite sedan tidigare album.

Guldkornen är: "Vi är", "Kul på vägen" och "Grönt ljus"

"Svarta rävar" och "Mina galenskaper" Fick man ju för i helvete skippa så kassa var dom


Visste inte ens att han höll på fortfarande.
Blir väl att kolla upp med tiden
Citera
2018-02-13, 17:38
  #228
Medlem
Andeljuss avatar
Låt från Sidewalk Headliners (1998), före albumet Mitt Sjätte Sinne släpptes: https://youtu.be/zDVaDS9WomI

Tung låt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback