Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 16:21
  #1
Medlem
quinoans avatar
Hej!

Jag är inne i banorna på att köpa ett nytt grafikkort då mitt nuvarande, (AMD Radeon R7 200 series), inte stödjer mina två HP-skärmar som jag försökt koppla in. Jag tänkte lägga mellan 1000-2000KR för ett nytt, men jag har inte en susning om vilket som är bäst i den prisklassen.
Kan någon snäll FBare hjälpa mig?
Citera
2018-02-13, 17:26
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quinoan
Hej!

Jag är inne i banorna på att köpa ett nytt grafikkort då mitt nuvarande, (AMD Radeon R7 200 series), inte stödjer mina två HP-skärmar som jag försökt koppla in. Jag tänkte lägga mellan 1000-2000KR för ett nytt, men jag har inte en susning om vilket som är bäst i den prisklassen.
Kan någon snäll FBare hjälpa mig?
Vad använder du datorn till, blir lättare att ge ett bra förslag då.

Men om du inte ska spela nåt avancerat skulle ett GTX 1050 TI funkar, eller om du spelar dock lite över din budget GTX 1060.
Kolla också upp så att de har rätt uttag eller om du måste använda adaptrar för att ansluta skärmarna.
Citera
2018-02-13, 19:52
  #3
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad använder du datorn till, blir lättare att ge ett bra förslag då.

Men om du inte ska spela nåt avancerat skulle ett GTX 1050 TI funkar, eller om du spelar dock lite över din budget GTX 1060.
Kolla också upp så att de har rätt uttag eller om du måste använda adaptrar för att ansluta skärmarna.
Ett GTX 1060 är så sjukt dåligt prissatt just nu. TS: Kör på ett 1050 TI. https://www.inet.se/produkt/5402993/...0-ti-4gb-gt-oc
Citera
2018-02-13, 20:37
  #4
Medlem
quinoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad använder du datorn till, blir lättare att ge ett bra förslag då.

Men om du inte ska spela nåt avancerat skulle ett GTX 1050 TI funkar, eller om du spelar dock lite över din budget GTX 1060.
Kolla också upp så att de har rätt uttag eller om du måste använda adaptrar för att ansluta skärmarna.

Jag kommer mest använda det till vardagliga saker på mitt kontor, samt lira något som WoW ibland.

Jag skall kika in det du länkat!
Citera
2018-02-13, 20:37
  #5
Medlem
quinoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Ett GTX 1060 är så sjukt dåligt prissatt just nu. TS: Kör på ett 1050 TI. https://www.inet.se/produkt/5402993/...0-ti-4gb-gt-oc

Tack!

Jag skall kika in alternativen ni tipsat om.
Citera
2018-02-14, 17:46
  #6
Medlem
Max Powers avatar
Vad menar du med att ditt kort inte stödjer dina skärmar?
Citera
2018-02-16, 20:43
  #7
Medlem
quinoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Vad menar du med att ditt kort inte stödjer dina skärmar?

Jag har precis köpt 2 HP EliteDisplay E243i skärmar, den ena kopplas till HDMI-uttaget och den andra skärmen kopplas genom VGA, men mitt grafikkort stödjer inte den "kvalitén" skärmarna har så VGA-skärmen är inte centrerad öht och väldigt dålig i bildkvalité.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback