Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 13:28
  #1
Medlem
Jag ha en hemsida som verkligen behöver att uppdateras. Och tänkte för göra sidan mer attraktiv, så vill jag customnize egna "tweets" rutor. Utan att betala nån och går de koda de i css kodningen? Och ja, vart man kan hitta den koden så? När man läser i deras utveckling sida, så bli man lite mer och mindre förrvirrad.
Citera
2018-02-13, 13:57
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag ha en hemsida som verkligen behöver att uppdateras. Och tänkte för göra sidan mer attraktiv, så vill jag customnize egna "tweets" rutor. Utan att betala nån och går de koda de i css kodningen? Och ja, vart man kan hitta den koden så? När man läser i deras utveckling sida, så bli man lite mer och mindre förrvirrad.
Förstår inte riktigt vad du menar ärligt talat, vill du ha nån slags tweets på din egen sida?
Citera
2018-02-13, 14:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Förstår inte riktigt vad du menar ärligt talat, vill du ha nån slags tweets på din egen sida?

Precis, med använda blockquotes och att de går automatiskt efter en viss tid att den visar en ny tweet
För göra sidan lite mer dynmaniskt. Och att implementera de i css, för kunna skapa en ny "class" när man skriver: <div class="twitter-feed"></div>
Citera
2018-02-13, 14:24
  #4
Medlem
Så att de liknar så här: https://ibb.co/hTO2RS
Och att de går automatiskt efter par sekunder så uppdateras de till en ny tweet.

Som visades på den här videon: https://youtu.be/LtbAIL7oY5Q?t=86
__________________
Senast redigerad av TheWiseOne 2018-02-13 kl. 14:28.
Citera
2018-02-13, 14:37
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Precis, med använda blockquotes och att de går automatiskt efter en viss tid att den visar en ny tweet
För göra sidan lite mer dynmaniskt. Och att implementera de i css, för kunna skapa en ny "class" när man skriver: <div class="twitter-feed"></div>

Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Så att de liknar så här: https://ibb.co/hTO2RS
Och att de går automatiskt efter par sekunder så uppdateras de till en ny tweet.

Som visades på den här videon: https://youtu.be/LtbAIL7oY5Q?t=86
Så det är ingen riktig tweet du vill ha, men däremot något som ser ut som det, dvs du ska inte mata på med data från riktiga Twitter?
Citera
2018-02-13, 14:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Så det är ingen riktig tweet du vill ha, men däremot något som ser ut som det, dvs du ska inte mata på med data från riktiga Twitter?

Förlåt om jag förklade dåligt. Ja, de ska komma ifrån min twitter konto under nyhetssidan om vad jag gör för projekt och så vidare. Twitters egna embedded koden ser inte så värst snygg på min hemsida. Dagens användare vill ha att de locka till sig till sidan. Och då såg jag den här youtube videon. Är nybörjade i css och göra en enkel hemsida var inte en lätt match. Ha fått använda tidigare <iframe> till en tidigare hemsida som jag utvecklade. Via sådan gratis twitter feed sida. Men de kom med reklam, vilket jag vill göra till en ren kod baserad sida istället.
Citera
2018-02-13, 14:49
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Förlåt om jag förklade dåligt. Ja, de ska komma ifrån min twitter konto under nyhetssidan om vad jag gör för projekt och så vidare. Twitters egna embedded koden ser inte så värst snygg på min hemsida. Dagens användare vill ha att de locka till sig till sidan. Och då såg jag den här youtube videon. Är nybörjade i css och göra en enkel hemsida var inte en lätt match. Ha fått använda tidigare <iframe> till en tidigare hemsida som jag utvecklade. Via sådan gratis twitter feed sida. Men de kom med reklam, vilket jag vill göra till en ren kod baserad sida istället.
Kan du inte använda nåt som finns på https://dev.twitter.com/web/overview då? Där borde det ju även framgå hur du kan branda tweetsen för att få in dem på rätt sätt på din sida?
Citera
2018-02-13, 15:09
  #8
Medlem
Jag ha varit där, försökt att koda in de men ingen lycka alls.
Citera
2018-02-13, 15:41
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Hur är dina kunskapar om webbkodning i övrigt? Kanske bra om du börjar med att återge din nivå när det gäller:

HTML
CSS
JavaScript
Citera
2018-02-13, 18:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur är dina kunskapar om webbkodning i övrigt? Kanske bra om du börjar med att återge din nivå när det gäller:

HTML
CSS
JavaScript

html kan jag någonlunda.
de enda jag kan inte så bra är css och java script.
Citera
2018-02-13, 21:17
  #11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
html kan jag någonlunda.
de enda jag kan inte så bra är css och java script.

Använder du något CMS av något slag? Vilket i så fall.

Man måste normalt kunna hantera och förstå programmering om man vill programmera. Antingen så får du lära dig det eller så får du betala någon som gör det åt dig är mitt råd.
Citera
2018-02-13, 22:46
  #12
Medlem
Povels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Förlåt om jag förklade dåligt. Ja, de ska komma ifrån min twitter konto under nyhetssidan om vad jag gör för projekt och så vidare. Twitters egna embedded koden ser inte så värst snygg på min hemsida. Dagens användare vill ha att de locka till sig till sidan. Och då såg jag den här youtube videon. Är nybörjade i css och göra en enkel hemsida var inte en lätt match. Ha fått använda tidigare <iframe> till en tidigare hemsida som jag utvecklade. Via sådan gratis twitter feed sida. Men de kom med reklam, vilket jag vill göra till en ren kod baserad sida istället.

Använder du google translate för att översätta dina inlägg till svenska?

Kan du inte pröva med den här generatorn till att börja med (timeline eller knappar, light/dark theme, width/height etc) - glöm inte att välja extra customization options: https://publish.twitter.com/?url=htt...om%2Fhorse_js#

/p
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback