hur pass frisk är hon mentalt? Har inte hållit reda på hur gammal hon ska vara men hon är inget barn längre. Hon pratar om Frank som pappa stup i kvarten, trots att hon alltid vetat att han inte är det, när hon är med Henrik, utan att reagera själv på felsägelsen. Att man ibland säger fel är normalt men knappast utan att reagera på det när man pratar med sin biologiska pappa.
När de kommer till radhuset undrar hon vad de gör där, de skulle ju åka hem. Att byn inte längre är hennes hem måste hon ha fattat vid det här laget och att de ska hem till Henrik, där hon bodde som liten.
Men det är nog bara dialogskrivande på högstadienivå och töntigt psykologiserande över hennes traumatiska upplevelse?
Suck. Eftersom inlägget blev raderat skriver jag om det UNDER SPOILERTAGGAR. Nöjd nu?
Tuxen fastnar på övervakningsfilm när han hyr grävskopan som används för att gräva upp Hans grav. Alltså är Tuxen inblandad. Saga tar reda på att han haft en bror, Jacob, som blev skjuten av Tommy på MC-klubben. Hennes teori är att morden är en hämnd för Jacobs död, inte Tommys. Då blir Tommys familj oskyldiga. Farmor o Kevin är alltså oskyldiga, och alla andra som Malene, Steph osv.
Susanne, Niels assistent, är uppenbarligen inblandad (hon hade Margarethes telefon, som tjejerna stal av henne). Men hennes koppling är alltså till Jacob, inte Tommy. Hon kan vara hans fru. Tuxen (bror) +Susanne (fru?) är de skyldiga. Tuxens död i vanen kan vara ett självmord.
Nu är det bara ett avsnitt kvar, men trenden fortsätter. Sömlöst kan vi nu gå över till nästa kvinnliga ”deckare” med psyk-bryt-diagnos, Carrie i Homeland räddar våren för alla som blivit beroende av den här typen av kvinnliga diagnos-deckare, som man kan gilla och reta sig lite på men rent tekniskt är sevärda och underhållande.
Seriemakarna i USA försökte med en helt frisk och normal kvinnlig huvudrollskaraktär i American Odyssey men det gick inte hem.
De här känns intressanta på mördarsidan och i upplösningen tycker jag:
Tuxen
Susanne
Jacob
Marlene
Steph
Margrethe
En av tvillingarna
+Kanske Mark, Williams medarbetare?
Vad menar du? Är det en lista på de du tror är GM?
Tuxen är ju död, menar du då att det finns en till GM som han arbetat med som nu dödat honom?
Margrethe är också död, hon var ju den som dog först av alla? Stenad?
Såg också detta...jag tycker om henne mycket i serien! hon är fin, passar väldigt bra i sin lite ovanliga frisyr! Men blev lite off när jag såg detta...men visst jag har också vart 18! och röstade vänster i mitt första val 02, något som inte skulle falla mig in idag! Hon kommer nog till sans en dag hon med, och ni vet ju vad man säger...röd när man är ung, blå när man blir äldre osv...
Angående Astrid/Selma så reagerar jag mest på hennes käklinije, verkar aristokratisk.
Det hade väl snarare varit en överraskning om en ung svensk skådespelare inte hade varit radikalfeminist
Har sett hela serien på typ 2-3veckor. Hade sett s1-3 innan. Säsong 1 var riktigt bra iaf. första gången man såg den. Men redan där var det rörigt.
Så sjukt många karaktärer och twister så man tappar fokus på vad som händer och vem som är vem och gjort vad. Min favoritserie är "The Wire" och där är det ännu mer karaktärer men manuset är bättre så man håller bra koll på allihop.
Hursomhelst. Minns ni slutet på säsong 2? En dansk man skjöt ju Gertrud (Olivers fru) efter hon filmade sig själv och snackade om miljöfrågor tror jag det var. Man fick aldrig se vem som skjöt. Har den personen någonting att göra med det som händer i säsong 4 tro?
Den äldsta tjejen snattar från hur många som helst vid olika tillfällen ändå kommer hon ihåg väskan och gör kopplingen att hon är mördaren.. De måste fly. Känns inte helt trovärdigt.
Fast helt otroligt är det ju inte, eftersom just den här gången hade telefonen en relevans som gjorde att de blev tagna av polisen. Detaljen på väskan är också lite "speciell" vilket sedermera väcker minnet till liv när hon ser den.
Vad menar du? Är det en lista på de du tror är GM?
Tuxen är ju död, menar du då att det finns en till GM som han arbetat med som nu dödat honom?
Margrethe är också död, hon var ju den som dog först av alla? Stenad?
Jag menar att jag gissar att de namnen är de som kommer att finnas med bland viktiga personer (mördare/medhjälpare/instrumentella figurer) när vi får upplösningen om en vecka.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!