Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 04:04
  #1
Medlem
Rosakulles avatar
Har en maskin/vält jag eventuellt behöver flytta på och förvara utomhus i ett par veckor under vintern, utan skydd från vädret.

Är det okej?
Är själv ingen mekaniker, eller har mycket erfarenhet inom fordon, som redan antyds... Funderar dock på hur skiten står sig, utan underhåll, i några minusgraders kyla. Olja (?), rost och så. Det är bara ett par veckor vi pratar om. Regn är la kanske det som oroar mig mest men "skalet" borde väl skydda det mesta? Elektroniken osv*

Ha en go dag. Mvh.

E: Låter ju jävla knåpert i efterhand, men när det är maskiner som kostar en del pengar blir man lite nojjig.

E2: Min post, inte maskinjäveln.

E3*
__________________
Senast redigerad av Rosakulle 2018-02-10 kl. 04:20.
Citera
2018-02-10, 04:12
  #2
Avstängd
kolla så du har glykol i motorn och dra sedan över en presenning så klarar den förvaringen
Citera
2018-02-10, 04:18
  #3
Medlem
Rosakulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
kolla så du har glykol i motorn och dra sedan över en presenning så klarar den förvaringen

Tack för svaret! Låter som en jefla dum fråga men ändå. Har ju haft bilar i alla år utan att riktigt tänka på det.
Citera
2018-02-10, 04:23
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rosakulle
Tack för svaret! Låter som en jefla dum fråga men ändå. Har ju haft bilar i alla år utan att riktigt tänka på det.

alltid bättre att fråga en gång för mycket hoppas det löser sej med förvaringen
Citera
2018-02-10, 12:51
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosakulle
Har en maskin/vält jag eventuellt behöver flytta på och förvara utomhus i ett par veckor under vintern, utan skydd från vädret.

Är det okej?
Är själv ingen mekaniker, eller har mycket erfarenhet inom fordon, som redan antyds... Funderar dock på hur skiten står sig, utan underhåll, i några minusgraders kyla. Olja (?), rost och så. Det är bara ett par veckor vi pratar om. Regn är la kanske det som oroar mig mest men "skalet" borde väl skydda det mesta? Elektroniken osv*

Ha en go dag. Mvh.

E: Låter ju jävla knåpert i efterhand, men när det är maskiner som kostar en del pengar blir man lite nojjig.

E2: Min post, inte maskinjäveln.

E3*
En vält, menar du något sånt här: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4lt ?
Har tanken aldrig slagit dig att sådana maskiner står utomhus i decennier på vartenda vägbygge o dyl? Klart som fan de klarar det.
Citera
2018-02-11, 19:21
  #6
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
En vält, menar du något sånt här: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4lt ?
Har tanken aldrig slagit dig att sådana maskiner står utomhus i decennier på vartenda vägbygge o dyl? Klart som fan de klarar det.
Om det är den med hästen så kan de bara stå ute några år innan hästen dör
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback