Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 20:42
  #1
Medlem
God kväll! Först så kan jag varna för att jag är en ordbajsare så texten kommer förmodligen att bli lång.

Jag vet inte riktigt varför jag skriver denna tråden då jag innerst inne vet vad som måste göras, men då jag är så otroligt kär så är det lättare sagt än gjort.
För att ni ska förstå så får jag nog börja från början.

Denna historian började i slutet av oktober, jag matchade med en obehagligt vacker tjej på en dejtingapp, 8 år yngre, men över 20 så det berörde mig inte.
Först så struntade jag i att skriva till henne då mina fördomar trodde att hon var där för att stilla sitt bekräftelsebehov som dom flesta andra snygga tjejerna på dejtingappar, men jag tog mig i kragen och det visade sig att denna tjejen inte bara hade utseendet, utan även hjärnan, och vi hade något skrämmande mycket gemensamt, både när det kommer till intressen, historia och personlighet, så det klickade nästan direkt.

Efter en veckas chattande och ett par samtal över telefonen så hade vi våran första dejt, och den kemi och hur snabbt vi kände oss bekväma med varandra hade ingen av oss tidigare upplevt, vi föll pladask för varandra kan man säga.
Planen var att ses över en kaffe men det slutade med att vi pratade non-stop i ca 6 timmar och att hon stannade till ~23:30 trots att hon skulle upp 05:00 och hade en halvtimmes bilresa hem.

Efter detta så skrev vi till varandra och pratade i telefonen minst 1 timme dagligen och vi sågs på helgerna, men det tog runt 3 veckor innan vi hade sex då varken hon eller jag ville vara för snabba med det då vi inte är personer som har legat runt eller haft behovet av det.

Hur som helst, dom första 7 veckorna var utan tvekan dom bästa i mitt liv, jag har aldrig varit så kär och känt ett sådant band till en annan person förut, vi var/är nog så lika två människor kan bli varandra.
Det kändes verkligen som att alla mina problem flög ut genom fönstret och jag både vaknade och somnade med ett leende på läpparna, vilket var ömsesidigt, men sen från ingenstans så började hennes kärlekskänslor att gå upp och ner helt utan anledning (enligt henne).

Hon kom hem till mig på söndagen innan julafton och sa på ett osäkert sätt att hon vill avbryta det, men då hon lät så osäker så frågade jag om hon kanske ville avvakta och tänka lite på det och det ville hon, sen så åkte hon hem.
Detta lämnade mig självklart helt förkrossad och bölandes som en bebis, dagarna efter det kan nog ha varit några av dom mest ångestladdade i mitt liv då jag bara väntade på att hon skulle avbryta det, men vi fortsatte att prata och på onsdagen så kom hon förbi en stund på kvällen och vi kom överens om att köra på som innan, vilket gjorde mig sjukt glad, hon frågade även om jag ville fira jul med hennes familj på lördagen och söndagen, vilket jag självklart tackade ja till.

På fredagen kom hon hem till mig och vi hade en jätte mysig kväll och på lördagen så for vi hem till henne där hela hennes familj var, det var riktigt trevligt men jag började känna av att något var konstigt med henne och på julafton morgon så kläcker hon att hon inte kan fortsätta när känslorna hoppar som dom gör, hon ville dock ha kvar mig i sitt liv som vän.
Hon sa att hon "inte kunde hantera att förlora en så fin människa ur sitt liv" som mig, och då jag är så tok kär i henne som jag är så ville jag det med då jag gick i förhoppningarna om att lite tid isär kanske gör att hennes känslor vaknar till liv igen.

Vi fortsatte att prata på messenger och snap under veckan och på helgen så åkte jag med och hjälpte henne att kolla på en bil, men jag bröt samman helt av att se henne, hon med då hon är en sådan människa som hellre blir sårad tusen gånger om än att såra någon annan och då hon sa att hon mår skit över att hon inte känner vad hon vill göra för mig då jag har allt som hon vill ha hos en kille.

Dagen efter så skrev jag att jag inte fixar att bara vara vän med henne, så vi bröt kontakten men jag klarade bara 3 dagar vek som jag är, och sedans dess så har vi pratat, skämtat och småretats dagligen på messenger och snap, vi har även träffats "som vänner" 3 lördagar på raken och kollat på film, ätit osv, hon sov även över två, men det hände inget.

Ni undrar säker varför jag utsätter mig för detta, och det är för att jag faktiskt önskar att mina känslor bara kunde försvinna för henne, för om dom skulle göra det så är jag säker på att hon och jag kommer att förbli väldigt goda vänner resten av livet.
Men problemet är att jag bara blir kärare och kärare i henne för varje gång som vi skriver med varandra och träffas, jag har seriöst gråtit dagligen sedans det tog slut, speciellt dagarna efter att vi har träffats, då har jag varit ett totalt nervvrak.
Att vara såhär kär och inte få det besvarat är nog det mest smärtsamma som jag har upplevt i mitt liv, och tro mig, jag har upplevt mycket

Så hur tusan ska jag kunna fatta ett beslut att bryta kontakten med en av dom finaste människorna som jag någonsin har träffat?
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag älskar henne, trots att vi bara var intima med vara i 2 månader, vilket jag inte trodde var möjligt, men hon har visat mig mycket som jag inte trodde var möjligt.
Sen så har hon lagt ribban så jäkla högt så jag är HELT övertygad om att jag aldrig någonsin kommer att träffa någon som kan ta sig över den.

Ja, jag har provat att gå på en dejt med en annan sedans det tog slut i hoppet om att komma på andra tankar, men det gav mig bara ännu mer ångest och jag blev på riktigt tårögd under dejten då det kändes så jäkla fel.
Så att "hoppa upp på sadeln" och börja dejta massa andra kvinnor är inget jag kan göra så länge hon är den som jagar mina tankar i stort sätt varje vaken sekund.

Så har någon här några tips på vad jag kan göra eller är det enda alternativet att bryta banden helt med henne? För jag tror nog inte att jag någonsin bara kan vara vän med henne då jag har en sådan sjuk dragkraft till henne.
Skulle jag bryta banden, låta känslorna dö och sedan ta upp kontakten med henne igen så är jag helt säker på att jag skulle falla precis lika hårt ännu en gång

Något annat som är väldigt frustrerande är att min magkänsla säger mig att hon fortfarande känner något men vill inte agera på det i rädslan för att såra mig ännu en gång.
Det är sättet hon skriver och kollar på mig som ger mig denna magkänslan, men vem vet, det kanske bara önsketänkt och falska förhoppningar
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2018-02-09 kl. 20:51.
Citera
2018-02-09, 20:49
  #2
Medlem
Känns ju inte riktigt som hon lämnat något bra skäl till varför hon inte vill fortsätta att träffas? Själv tror jag bara att hon är lite omogen och vill ha erfarenhet. Sedan kan det ju också mycket väl vara att hon träffat någon annan som är mer intressant än dig. Unga snygga tjejer kan ofta välja och vraka.
Citera
2018-02-09, 20:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Känns ju inte riktigt som hon lämnat något bra skäl till varför hon inte vill fortsätta att träffas? Själv tror jag bara att hon är lite omogen och vill ha erfarenhet. Sedan kan det ju också mycket väl vara att hon träffat någon annan som är mer intressant än dig. Unga snygga tjejer kan ofta välja och vraka.

Tro mig, jag har frågade flera gånger, men hon har ingen aning om varför känslorna började att svalna, och jag tror faktiskt på henne.
Och nej, hon har inte träffat någon annan, detta är jag 100% säker på.
Innan mig så hade hon faktiskt inte varit med en kille på över ett år, så detta är allt annat än en desperat tjej i behov av bekräftelse från massa killar, tvärtom, när hon tränar så döljer hon t.o.m. sin bak genom att knyta en tröja runt midjan då hon avskyr när killar kollar.

PS, kan tilläggas att hon lider av dåligt självförtroende och har en historia av psykisk ohälsa (ångest), det sistnämnda är dock mkt bättre idag.
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2018-02-09 kl. 20:56.
Citera
2018-02-09, 21:03
  #4
Medlem
Den "tuffa" sanningen är att du blir lyckligare utan henne. Du kommer att bli olyckligare av att fortsätta satsa på henne, vare sig ni blir tillsammans eller ej.

Du vill inte höra det svaret, så givetvis kommer du inte att lyssna på det. Men nu kan jag med gott samvete ta mig ett glas vin
Citera
2018-02-09, 21:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Tro mig, jag har frågade flera gånger, men hon har ingen aning om varför känslorna började att svalna, och jag tror faktiskt på henne.
Och nej, hon har inte träffat någon annan, detta är jag 100% säker på.
Innan mig så hade hon faktiskt inte varit med en kille på över ett år, så detta är allt annat än en desperat tjej i behov av bekräftelse från massa killar, tvärtom, när hon tränar så döljer hon t.o.m. sin bak genom att knyta en tröja runt midjan då hon avskyr när killar kollar.

PS, kan tilläggas att hon lider av dåligt självförtroende och har en historia av psykisk ohälsa (ångest), det sistnämnda är dock mkt bättre idag.

Låter ju mer som om hon förväntar sig att vara nykär i resten av livet. Efter första förälskelsestadiet kommer ju mer vardagen. Om du verkligen tycker om henne får du väl försöka att ge henne lite tid och uppvakta henne om hon är med på noterna.

Får ändå mer känslan att hon övade sig på dig och sedan märkte att ni inte riktigt kom fram. Jaja ge det lite tid men var inte rädd för att bryta och gå vidare heller.
Citera
2018-02-09, 21:44
  #6
Avstängd
Ni hade kul och lärde känna varandra för snabbt. Ni snackade i en timme varje dag vilket dödade attraktionen.

Hon ville göra slut, du skötte det snyggt och bad henne fundera på det, sedan sa du inte ett ord mer förän hon kom tillbaka eller?
Sedan återgick det till exakt samma skit som innan uppbrott.

Så hon gjorde slut helt.
Du stod på dig som en man men vek dig och gick med helt på att bli hennes bästa bögkompis.
Nu sitter ni och snackar varje dag och gör precis som i förhållandet, med enda undantaget att ni inte knullar längre.


Tänker du stå på dig och se till att hon kommer krypandes tillbaka eller ej?

Annars kan du nöja dig med att vara hennes fluffer, men då får du försöka stänga av dom där känslorna och verkligen gå in för att wingmana henne.
__________________
Senast redigerad av kangasuri 2018-02-09 kl. 21:48.
Citera
2018-02-10, 03:46
  #7
Medlem
Bravess avatar
Vi har alla varit där. Känt precis samma känslor, blivit precis lika hjärtekrossade, gråtit, deppat ihop och levt på hoppet precis som du. T.o.m. känt att det inte längre finns något att leva för.

Det du skriver om att du är "HELT" övertygad om att du aldrig kommer att träffa någon som får dig att känna så som hon gör... ja, sådär kände vi andra också. Och sen tog vi oss vidare efter flera månader eller år, och efter många om och men.. och träffade just de där personerna som slog den första kärleken med enorma hästlängder. Du kommer dit en dag du också, även om du är förblindad och inte inser det just nu.
Citera
2018-02-10, 03:51
  #8
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Vi har alla varit där. Känt precis samma känslor, blivit precis lika hjärtekrossade, gråtit, deppat ihop och levt på hoppet precis som du. T.o.m. känt att det inte längre finns något att leva för.

Det du skriver om att du är "HELT" övertygad om att du aldrig kommer att träffa någon som får dig att känna så som hon gör... ja, sådär kände vi andra också. Och sen tog vi oss vidare efter flera månader eller år, och efter många om och men.. och träffade just de där personerna som slog den första kärleken med enorma hästlängder. Du kommer dit en dag du också, även om du är förblindad och inte inser det just nu.

Jävligt bra skrivet och du har så förbannat rätt!
Citera
2018-02-10, 04:04
  #9
Medlem
NovaOculuss avatar
Hjärtat läker min vän
Citera
2018-02-10, 05:30
  #10
Medlem
rtyuios avatar
9 gånger av 10 då en kille blir "friendzoned" efter att ha knullat lite och varit "förälskad" är för att hon vill ha dig som back-up. Utifall det skiter sig med den "andre" som hon förmodligen strular med just nu, eller så testar hon dig. Vi har alla varit där. Brudar i den åldern vet inte vad ett förhållande är för något tills de blir gravida. Då jävlar kommer du se att hon inte strular med dig. Stå på dig och säg att du vill ha ett seriöst förhållande med henne eller dumpa henne. Hon kommer hitta en ny på nolltid...jag lovar. Om du väljer att vara "vännen" som är så bra på att lyssna hennes historier om hur underbar hennes nya pojkvän är....sedan kommer er "vänskap" snabbt blekna bort till ingenting.
Citera
2018-02-10, 06:16
  #11
Medlem
carle2s avatar
Inte särskilt svårt val.
20 åriga tjejer är så. Ena dagen vill de ha kille andra så är det för unga att binda sig, tredje vill de ha kille igen.
De vet inte vad de vill och deras liv är verkligen gräddfil. Det är deras bästa år så kan förstå att de vill utnyttja det till max.

Ang dig och henne kommer det aldrig bli något igen och du borde inte förnedra dig själv med att jaga henne, cyniskt nog så om du kommer helt och hållet skita i henne kommer du säkert få arga sms och hon ringer 10+ gånger på en kväll.

Sanningen är att du är inte kär i henne alls, du bara tror det men hon har spelat dig rätt.
Många gånger har man grämt sig över folk som inte ville ha en men när du väl får dem är du inte intresserad på riktigt.
Lite som marknadsföring för nyaste bilen osv
Citera
2018-02-10, 08:30
  #12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Klipp kontakten helt, då får hon bestämma sig för om han vill jaga efter dig eller inte.
Hur som helst ska du inte göra ett dugg för att höra av dig.
Om hon ”ångrat sig” och vill ha dig ska du vara sval även om du innerst inne vill knulla henne hårt.

Kommer hon inte efter dig, ja då var det ju rätt beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback