Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 00:08
  #1
Avstängd
Santals avatar
Tråden handlar om hur det är jobba på IKEA, samt förberedelse inför gruppintervjun.

Har nämligen gruppintervju snart på IKEA, vore kul med lite inside-info om någon vet vad som är en typisk IKEA-gruppintervju,

Samt hur är det att jobba på IKEA, är det schysst?

Vad ligger lönen på, det går väl under handelsavtal har jag för mig, bonussystem?

Om någon jobbat/jobbar på IKEA dela gärna med er, eller om någon annan vet något.
Citera
2018-02-10, 09:27
  #2
Medlem
First rule of ikea, you dont talk about ikea grupp intervjus.

Second rule, you dont talk about ikea grupp intervjus.
Citera
2018-02-10, 09:39
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Tråden handlar om hur det är jobba på IKEA, samt förberedelse inför gruppintervjun.

Har nämligen gruppintervju snart på IKEA, vore kul med lite inside-info om någon vet vad som är en typisk IKEA-gruppintervju,

Samt hur är det att jobba på IKEA, är det schysst?

Vad ligger lönen på, det går väl under handelsavtal har jag för mig, bonussystem?

Om någon jobbat/jobbar på IKEA dela gärna med er, eller om någon annan vet något.

(FB) Ikea-mannen är här för att besvara dina frågor!
Citera
2018-02-10, 09:49
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Tråden handlar om hur det är jobba på IKEA, samt förberedelse inför gruppintervjun.

Har nämligen gruppintervju snart på IKEA, vore kul med lite inside-info om någon vet vad som är en typisk IKEA-gruppintervju,

Samt hur är det att jobba på IKEA, är det schysst?

Vad ligger lönen på, det går väl under handelsavtal har jag för mig, bonussystem?

Om någon jobbat/jobbar på IKEA dela gärna med er, eller om någon annan vet något.
Gruppintervju. Vad är det för jävla trams? Att jobba på Ikea är säkert liknande som att jobba på Ica eller Coop. Finns bra varuhus och mindre bra.

Gå dit. Var dig själv. Hel o ren samt nytvättad. Ha dina papper i ordning och färdigkopierde om du ska ha med någon dokumentation.
Citera
2018-02-10, 10:33
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har inte jobbat för IKEA men har installerat elprylar där.
Ja de kramar varandra på riktigt!
Bäst är att det jobbar så många unga datingsugna personer där...

Go for it!
Citera
2018-02-10, 11:40
  #6
Medlem
Jag har jobbat 2 sommrar på lagret. När jag skulle dit på min första intervju, så kallades det också gruppintervju. Men när man väl va där hade dem bara genomgång om ikea samt arbetsuppgifter, man fick ställa lite frågor m.m. Själva arbetsintervjun hade man själv tillsammans med en som redan va anställd på lagret.

Frågorna han ställde till mig under intervjun va förvånande "svåra" och sådana frågor som man inte trodde man skulle behöva besvara för ett relativt enkelt jobb som truckförare. Som tur va hade en kompis till mig varit på intervjun några veckor tidigare och han kom ihåg frågorna som ställdes, vilket som gjorde att jag kunde förberda svaren.

Mitt tips till dig är att svara så gott du kan på frågorna men lägg ännu mer krut på att försöka få den som intervjuar dig att gilla dig/ hitta intresset hen gillar. Det har alltid funkat för mig, har varit på 7 arbetsintervjuer varav jag har blivit erbjuden jobbet 6 av dom. Ge svaret på frågan som förhörsledaren vill höra kan nästan alla med lite vett i huvudet (när det gäller vanliga knegar jobb). Men ger du bra svar på frågorna + få igång ett bra samtal utöver frågorna så sticker du ut ur mängden o större chans du får jobbet.


Jag tjänade runt 18-19 k ut varje månad, jobbade 2 skift. Kollegorna på Ikea är väldigt snälla, men har bra koll på en. Lite som att jobba med/för en sekt.
__________________
Senast redigerad av Ljr 2018-02-10 kl. 11:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback