Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 23:29
  #1
Medlem
Säg att jag vill mörda en person. Jag vet personens namn och var denne bor samt arbetar.

Polisen lär fatta misstankar mot mig då jag tidigare hotat personen vilket försvårar det hela lite. Och jag är sen tidigare känd av polisen (de har mitt dna). Därför får det inte finnas några spår.

Jag kan möjligen få tag på ett vapen men vet inte hur man skjuter. Vill helst undvika det.

Personen är inte speciellt stark och inte heller kriminell så jag behöver inte oroa mig för någon hämnd. Kan lätt övermanna personen.

Obs! Detta är på låtsas!
Citera
2018-02-09, 23:34
  #2
Medlem
Genom att mörda och komma undan med det (på låtsas!).
Citera
2018-02-09, 23:34
  #3
Medlem
om de inte har bevis dvs dna osv, så kan de komma att förhöra personens närmsta familj, vänner, fiender osv. och det är vid en sån samtal se de kan bli misstänka om du verkar nervös, inte har alibi osv
Citera
2018-02-09, 23:36
  #4
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Säg att jag vill mörda en person. Jag vet personens namn och var denne bor samt arbetar.

Polisen lär fatta misstankar mot mig då jag tidigare hotat personen vilket försvårar det hela lite. Och jag är sen tidigare känd av polisen (de har mitt dna). Därför får det inte finnas några spår.

Jag kan möjligen få tag på ett vapen men vet inte hur man skjuter. Vill helst undvika det.

Personen är inte speciellt stark och inte heller kriminell så jag behöver inte oroa mig för någon hämnd. Kan lätt övermanna personen.

Obs! Detta är på låtsas!
Så länge som polisen inte mäktar med att lösa brottet, hur dom prioriterar osv så är du fri som fågeln och det är inte på låtsas
Citera
2018-02-09, 23:36
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Är väl hur lätt som helst. Du bör dock bära plasthandskar. Du vill liksom inte lämna det minsta spår av DNA efter dig. Det vore illa. För vapen kan du ju välja typ en hammare. Det primära är att den hammaren aldrig någonsin kan spåras till dig.
Citera
2018-02-09, 23:39
  #6
Medlem
Undvik att posta dina fantasier på ett forum typ Flashback.


Mvh
Burt
Citera
2018-02-09, 23:49
  #7
Medlem
Heinekishs avatar
Du har större chans att döda en oskyldig människa än någon du vet namnet på och vet vart personen arbetar, det beror ju egentligen också på om du har en relation till personen.
Citera
2018-02-10, 00:01
  #8
Medlem
Conams avatar
Sup dig pruttfull, kör över snubben med bilen! Klarrt å betalt 👍 I värsta fall får du nån månad på öppen anstalt och fotboja efteråt
Citera
2018-02-10, 00:03
  #9
Medlem
Har ingen relation till personen. Har dock bråkat med denne tidigare.

Jag tänker mig att använda en kniv och hugga som en galning. Det är helt ljudlöst. Och det är något jag tror mig skulle kunna göra.

Hur som helst, vad gör jag sen med vapnet? Och mina kläder? Antar att polisen kommer börja leta där efter bevis.

Och som sagt så har jag tidigare blivit anmäld för hot mot personen. Så jag kan nog räkna med att polisen kommer ta in mig på förhör. Har varit på förhör tidigare så det är jag inte orolig för.
Citera
2018-02-10, 00:06
  #10
Medlem
Heinekishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Har ingen relation till personen. Har dock bråkat med denne tidigare.

Jag tänker mig att använda en kniv och hugga som en galning. Det är helt ljudlöst. Och det är något jag tror mig skulle kunna göra.

Hur som helst, vad gör jag sen med vapnet? Och mina kläder? Antar att polisen kommer börja leta där efter bevis.

Och som sagt så har jag tidigare blivit anmäld för hot mot personen. Så jag kan nog räkna med att polisen kommer ta in mig på förhör. Har varit på förhör tidigare så det är jag inte orolig för.

Tror du själv du kommer komma undan med din historia mot offret?
Citera
2018-02-10, 00:12
  #11
Medlem
freqks avatar
Lång distans samt planering.
Citera
2018-02-10, 00:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinekish
Tror du själv du kommer komma undan med din historia mot offret?

Så länge det inte finns bevis, ja. Varför inte?

Polisen kommer ta in mig på förhör. Men jag kommer tiga då, inte säga ett ord. Att sitta tre dygn är inga problem heller. Har suttit anhållen förut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback