Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 23:06
  #1
Medlem
Har en tjej som bor utomlands. Vi har varit tillsammans ett tag och älskar varandra väldigt mycket och vi båda vill gifta oss. Dock har vi stött på ett problem. Hon vill inte flytta till Sverige och jag vill inte flytta till hennes land. Vi vill verkligen inte skiljas åt. Vad har ni för tankar och eventuella lösningar? Att fortsätta distansförhållande som ett gift par fungerar inte.
Citera
2018-02-09, 23:11
  #2
Medlem
franges avatar
Ge upp?
Citera
2018-02-09, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ge upp?
"..älskar varandra väldigt mycket. Vi vill verkligen inte skiljas åt"
Citera
2018-02-09, 23:19
  #4
Medlem
Flytta till ett neutralt land annars är det som frange skrev bara att ge upp.
Citera
2018-02-09, 23:44
  #5
Medlem
Är det europeiska länder / likande kulturer / hyfsat nära avstånd och enkelt att flytta emellan ?

Hur länge har ni varit tillsammans och i vilket land befann ni er då? Här/där/nånannanstans /både och ?

Era önskemål om att leva tillsammans: Man bör väl fundera hur mycket är drömmar/skimmer och hur mkt är en regel välgrundad verklighet?
Citera
2018-02-09, 23:46
  #6
Medlem
Adelaides avatar
Ja ni har ju egentligen bara 2 alternativ:

1. Flytta till ett land som ni båda kan tänka er flytta till.
2. Gör slut.
Citera
2018-02-10, 00:32
  #7
Medlem
Helsnurrigs avatar
Om ni älskar varandra så mycket som du säger skulle någon av er göra avkall på sina krav och flytta.
Citera
2018-02-10, 01:05
  #8
Avstängd
Sverige och hennes land är uteslutet. Vad sägs om att ni möts vid Alaska? Phuket?
Citera
2018-02-10, 02:00
  #9
Medlem
Bravess avatar
Jag ville inte heller flytta till hans land, och han ville inte flytta till Sverige. Men grejen med kärlek och äktenskap är att man måste kompromissa, annars kommer det aldrig att fungera oavsett om ni så bor på samma gata.

Vi skrev listor på vad vi hade att förlora på att flytta och jag var helt klart den som hade minst att förlora, så det blev helt enkelt jag som fick flytta på mig och masa mig över till hans land. Ett tredje land hade bara komplicerat saken ännu mer då ingen av oss har några rötter någon annanstans, man hade fått börja om från noll och det hade garanterat bara tärt på vårt förhållande lika illa som långdistansförhållandet gjorde.

Idag kan jag inte ens tänka mig att lämna detta land och flytta tillbaka till Sverige, så nog kan saker och ting ändra sig med tiden. När man får vara med sin kärlek i ett normalt, vanligt förhållande så försvinner snart alla de där problem man trodde sig ha när förhållandet var på distans. Vi ägnar inte ens saken en tanke numera, det är nästan som att debatten om vem som skulle flytta till vem aldrig ens existerade.
Citera
2018-02-10, 02:06
  #10
Medlem
Samtalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodore
Har en tjej som bor utomlands. Vi har varit tillsammans ett tag och älskar varandra väldigt mycket och vi båda vill gifta oss. Dock har vi stött på ett problem. Hon vill inte flytta till Sverige och jag vill inte flytta till hennes land. Vi vill verkligen inte skiljas åt. Vad har ni för tankar och eventuella lösningar? Att fortsätta distansförhållande som ett gift par fungerar inte.
Vilket land bor hon i? Det finns många alternativ för er beroende på vilket land det är som är aktuellt.
Citera
2018-02-10, 02:06
  #11
Medlem
Samtalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Jag ville inte heller flytta till hans land, och han ville inte flytta till Sverige. Men grejen med kärlek och äktenskap är att man måste kompromissa, annars kommer det aldrig att fungera oavsett om ni så bor på samma gata.

Vi skrev listor på vad vi hade att förlora på att flytta och jag var helt klart den som hade minst att förlora, så det blev helt enkelt jag som fick flytta på mig och masa mig över till hans land. Ett tredje land hade bara komplicerat saken ännu mer då ingen av oss har några rötter någon annanstans, man hade fått börja om från noll och det hade garanterat bara tärt på vårt förhållande lika illa som långdistansförhållandet gjorde.

Idag kan jag inte ens tänka mig att lämna detta land och flytta tillbaka till Sverige, så nog kan saker och ting ändra sig med tiden. När man får vara med sin kärlek i ett normalt, vanligt förhållande så försvinner snart alla de där problem man trodde sig ha när förhållandet var på distans. Vi ägnar inte ens saken en tanke numera, det är nästan som att debatten om vem som skulle flytta till vem aldrig ens existerade.
Låter spännande! Vilket land flyttade du till?
Citera
2018-02-10, 02:37
  #12
Medlem
sebastian66s avatar
TS!!!Du har verkligen fel just nu det ser jag enkelt.
ÄLSKAR man någon då gör man allt för denna eller hur??
Dvs 1 av er måste göra 1 uppoffring om det inte görs så glöm denne relation för alltid.
Vad är det som stoppar att inte 1 av er gör ett move on???
Det verkar inte som om ni älskar på allvar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback