Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 22:31
  #1
Medlem
pantywankers avatar
Någon som har mer negativa erfarenheter om detta?
I instruktionerna står det bara att värm burken mellan händerna eller under bilens värmesystem vid kall väderlek. WTF Vilket skit. Jag fick punka på ett bakdäck på väg från jobbet idag. Det var ca 2 plus. Burkarna var två olika. En dyr CRC. Den andra Biltema. Resultat Ingen av dom fungerade efter 20 minuter direkt under rutan och full defroster med varm motor
Varför säljs sådant här med utesluten information om att det måste vara högsommarvärme för?
Resultat låna en domkraft från en snäll person som bodde i närheten då den fantastiska skräpdomkraften som var original kollapsade direkt vid första försöket att lyftas bilen
Resultat.
En och en halv timma sen hem från jobbet en fredag. Kul
Sprejerna visade sig totalt värdelösa när dom behövdes.
Original domkraft. Tål inte ens att lyfta en bil första gången.
Det var bara ren tur att jag inte hunnit ta bort det trasiga däcket innan detta hände. Annars skulle bilen stått på bromsskivan
__________________
Senast redigerad av pantywanker 2018-02-09 kl. 22:52.
Citera
2018-02-09, 22:45
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Någon som har mer negativa erfarenheter om detta?
I instruktionerna står det bara att värm burken mellan händerna eller under bilens värmesystem vid kall väderlek. WTF Vilket skit. Jag fick punka på ett bakdäck på väg från jobbet idag. Det var ca 2 plus. Burkarna var två olika. En dyr CRC. Den andra Biltema. Resultat Ingen av dom fungerade efter 20 minuter direkt under rutan och full defroster med varm motor
Varför säljs sådant här med utesluten information om att det måste vara högsommarvärme för?
Resultat låna en domkraft och en och en halv timma sen hem från jobbet en fredag. Kul

Vad var det för slags punka? Det är inte någon mirakelspray som funkar på vad som helst. Jag har fixat pyspunka med punkaspray, och det har funkat. Iskall burk värmdes i händerna, och resultatet var tillfredsställande. Jag körde med Biltemas spray.
Citera
2018-02-09, 23:04
  #3
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Aldrig hört talas om det fetstilta, hur kan man vara sen HEM från jobbet? Till jobbet kan jag förstå att man kan vara sen, eller hade du någon tid att passa hemma?
Jag menade givetvis att jag brukar vara hemma ca 17. Idag var jag hemma ca 18:30. Inte så svårt att förstå för dom flesta

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad var det för slags punka? Det är inte någon mirakelspray som funkar på vad som helst. Jag har fixat pyspunka med punkaspray, och det har funkat. Iskall burk värmdes i händerna, och resultatet var tillfredsställande. Jag körde med Biltemas spray.
Det började med dåligt lufttryck först. Efter några hundra meter började bilen vibrera och jag körde in på en mack i anslutning till rondellen jag var i.
Det var inget jätteläckage för efter bytet till nödreserven så stannade jag på en större bensinstation och pumpade det platta hjulet. Inga jätteläckor så om sprayerna varit ok så borde den löst problemet.
Citera
2018-02-09, 23:35
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Jag menade givetvis att jag brukar vara hemma ca 17. Idag var jag hemma ca 18:30. Inte så svårt att förstå för dom flesta


Det började med dåligt lufttryck först. Efter några hundra meter började bilen vibrera och jag körde in på en mack i anslutning till rondellen jag var i.
Det var inget jätteläckage för efter bytet till nödreserven så stannade jag på en större bensinstation och pumpade det platta hjulet. Inga jätteläckor så om sprayerna varit ok så borde den löst problemet.

Körde du sprayen efter du pumpade? Däcket ska helst inte har alltför mycket luft i när man kör i punkasprayen. Då orkar den inte övervinna lufttrycket i däcket.
Citera
2018-02-10, 07:59
  #5
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Körde du sprayen efter du pumpade? Däcket ska helst inte har alltför mycket luft i när man kör i punkasprayen. Då orkar den inte övervinna lufttrycket i däcket.
Däcket var helt tomt. Tanken var att göra som jag gjort tidigare vid punkteringar att pumpa upp däcket såpass mycket med sprejen att jag skulle klara mig till tappen för att slippa byta däck.
Nu var burkarna helt trycklösa och trycket i däcket var 0.
Tycker att det borde värmt upp sig såpass mycket att det skulle blivit tryck efter 20 minuter under defrostern.
Citera
2018-02-10, 09:39
  #6
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Däcket var helt tomt. Tanken var att göra som jag gjort tidigare vid punkteringar att pumpa upp däcket såpass mycket med sprejen att jag skulle klara mig till tappen för att slippa byta däck.
Nu var burkarna helt trycklösa och trycket i däcket var 0.
Tycker att det borde värmt upp sig såpass mycket att det skulle blivit tryck efter 20 minuter under defrostern.
Vete fan hur det funkar, men jag misstänker att du haft burkarna liggande i bilen, vilket är logiskt. Kanske har de varit frysta några ggr och därför förstörts. Å andra sidan vill man ju inte släpa dem till o från bilen var eviga dag. Då kommer man ju aldrig ta med dem.
Citera
2018-02-10, 10:21
  #7
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vete fan hur det funkar, men jag misstänker att du haft burkarna liggande i bilen, vilket är logiskt. Kanske har de varit frysta några ggr och därför förstörts. Å andra sidan vill man ju inte släpa dem till o från bilen var eviga dag. Då kommer man ju aldrig ta med dem.
Exakt. Dom har legat i bilen några månader. Om dom inte tål detta borde det finna i marknadsföringen. Troligtvis finns det många fler som blivit vilseledda.
Citera
2018-02-10, 10:22
  #8
Medlem
Flashback, vilken är minst möjliga lagliga reservdäck?
Citera
2018-02-11, 13:15
  #9
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Flashback, vilken är minst möjliga lagliga reservdäck?
Sju.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback