Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 21:15
  #1
Medlem
Asylvasss avatar
Tjena! Nu är det så att jag råkade bränna mina GZ basar under väldigt skumma förhållanden, och blev därmed i akut behov av nya.

Så jag har letat och hittat ett par begagnade 2x12 av märket oris för 1500 spänn, knappt inspelade.
Så jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av detta märke som kan berätta lite om hur bra hållbarheten är, för skulle bli grovt deprimerad om jag spelade sönder dom här också.

Huruvida dom spelar bra eller ej är inte så viktigt då dom givetvis kommer provspelas innan köpet, då kablar och slutsteg redan finns på plats och är inkopplat.

Hittade den inga recensioner på internet, så är därför jag skriver här.
Citera
2018-02-09, 21:26
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylvass
Tjena! Nu är det så att jag råkade bränna mina GZ basar under väldigt skumma förhållanden, och blev därmed i akut behov av nya.

Så jag har letat och hittat ett par begagnade 2x12 av märket oris för 1500 spänn, knappt inspelade.
Så jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av detta märke som kan berätta lite om hur bra hållbarheten är, för skulle bli grovt deprimerad om jag spelade sönder dom här också.

Huruvida dom spelar bra eller ej är inte så viktigt då dom givetvis kommer provspelas innan köpet, då kablar och slutsteg redan finns på plats och är inkopplat.

Hittade den inga recensioner på internet, så är därför jag skriver här.

Oris verkar vara en klocktillverkare. Sedan har du nog valt fel "korsning i trafiken här" på FB, då jag är rätt övertygad om att basar i bilen är ej en "trafik och körkortsfråga".
Dock kan det givetvis vara så, om man kör för "hårt" på bilstereon, då kan polisen tydligen stoppa en.. -Låter för övrigt rätt dyrt för två begagnade baselement som verkar vara av "kina-märke"..

Här kanske är ett lämpligare ställe att placera frågan, i all välmening:
(FB) Bilar
Citera
2018-02-09, 22:08
  #3
Medlem
Asylvasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Oris verkar vara en klocktillverkare. Sedan har du nog valt fel "korsning i trafiken här" på FB, då jag är rätt övertygad om att basar i bilen är ej en "trafik och körkortsfråga".
Dock kan det givetvis vara så, om man kör för "hårt" på bilstereon, då kan polisen tydligen stoppa en.. -Låter för övrigt rätt dyrt för två begagnade baselement som verkar vara av "kina-märke"..

Här kanske är ett lämpligare ställe att placera frågan, i all välmening:
(FB) Bilar
Det är just för att det finns klocktillverkare vid samma namn som jag inte hittar recensioner.

Basen i fråga är inte kinesisk, utan ett ryskt märke som verkar vara relativt nytt för den svenska marknaden. Har även hittat några Gas 12or för något bättre pris, men är väldigt anti-Gas så köper helst något annat.

Skriver nog en annan tråd i annat forum som lämpar sig bättre för just detta
Citera
2018-02-10, 04:00
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Trafik och körkortsfrågor --> Bilar
/Moderator
Citera
2018-02-11, 18:45
  #5
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylvass
Det är just för att det finns klocktillverkare vid samma namn som jag inte hittar recensioner.

Basen i fråga är inte kinesisk, utan ett ryskt märke som verkar vara relativt nytt för den svenska marknaden. Har även hittat några Gas 12or för något bättre pris, men är väldigt anti-Gas så köper helst något annat.

Skriver nog en annan tråd i annat forum som lämpar sig bättre för just detta
Tja,om du inte VET varför du brände dina förra,så är det nog en bra ide' att kolla upp det innan du smäller in två nya..

Du kan ha ett fel i steget som bränner dem..

Du kan ha spelat så högt,så steget ger likspänning ut..

Man bör höra när man börjar spela för högt,för antingen steget,eller högtalarna..

Kolla med någon som kan och vet vad de gör.. Har varit hos en försäljare,som drog på så det skorrade! Skickade där efter dit mina polare i tur och ordning,vi hoppades givetvis han skulle bränna något,men det sket sig.. Han klarade grejorna,men det kan inte varit stor marginal..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback