Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 21:48
  #1
Medlem
GillJungs avatar
Detta är på sätt och vis en fortsättning på min andra tråd i forumet. Att GoDady börjat med falsk marknadsföring är ett illavarslande tecken så det kanske är dags att se sig om efter en ny leverantör.

Vilken domänleverantör har bäst priser och flest ändelser? De måste även kunna pekas mot ett annat webbhotell.

Jag behöver faktiskt skaffa en till domän de närmaste dagarna så detta är ganska lägligt.
Citera
2018-02-09, 21:57
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Binero är liksom landets bästa webhotell.
https://www.binero.se

9 spänn just nu för en . SE domän.

Om du väntar lite kommer https://www.loopia.se med samma erbjudande. De är Sveriges näst bästa webhotell.
Citera
2018-02-09, 21:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Att GoDady börjat med falsk marknadsföring är ett illavarslande tecken så det kanske är dags att se sig om efter en ny leverantör.
Vad menar du? Jag har inte tagit del av samma information som mig, och chansen är mycket låg att alla andra har gjort det.
Citera
2018-02-09, 22:31
  #4
Medlem
GillJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Binero är liksom landets bästa webhotell.
https://www.binero.se

9 spänn just nu för en . SE domän.

Om du väntar lite kommer https://www.loopia.se med samma erbjudande. De är Sveriges näst bästa webhotell.

Tackar, sitter och kollar runt i skrivande stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Vad menar du? Jag har inte tagit del av samma information som mig, och chansen är mycket låg att alla andra har gjort det.

Det handlar om deras nya auktionstjänst. Se den andra tråden.
Citera
2018-02-09, 22:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Det handlar om deras nya auktionstjänst. Se den andra tråden.
Det finns fler än 2 trådar på Flashback. Så tack för tipset, men jag skiter i det. Bemödar dig du inte att förklara ditt egna perspektiv så tänker inte jag bemöda mig att leta reda på det. Din förlust
Citera
2018-02-09, 23:10
  #6
Medlem
kklasens avatar
Jag har kört med Loopia sedan 2003, det har funkat för mig.
Har enbart använt mig av dem som registrar dock.

Men om du redan har en domän någonstans kanske det är enklare administrativt om du har de på samma ställe. Såvida inte kostnaden skiljer stort osv. Går ju såklart byta registrar (kan ev. medföra avgift dock).

Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Vilken domänleverantör har bäst priser och flest ändelser?
Gällande flest ändelser (TLD) så har NameISP en hel del att välja på.
__________________
Senast redigerad av kklasen 2018-02-09 kl. 23:20.
Citera
2018-02-10, 01:37
  #7
Medlem
Jag hade sagt Egensajt alternativt Oderland.
Citera
2018-02-10, 08:20
  #8
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Jag hade sagt Egensajt alternativt Oderland.

Oderlands support måste vara sämre än både Försäkringskassans och Migrationsverkets hopslaget.
Citera
2018-02-10, 12:44
  #9
Medlem
deadhead.s avatar
Spelar inte så stor roll var ifrån du köper om du sedan tänkte peka om domänen. Ta där du hittar den för billigast pris.
Citera
2018-02-16, 10:13
  #10
Medlem
Link85s avatar
Tja!

Lånar tråden. Jag funderar också på att köpa en domän, egentligen är det endast för att min email ska se bättre ut. Till exempel förnamn@efternamn.se/com.

Räcker det med att köpa domänen på hemsidorna ni har länkat eller behöver jag en server osv?
Citera
2018-02-16, 13:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Tja!

Lånar tråden. Jag funderar också på att köpa en domän, egentligen är det endast för att min email ska se bättre ut. Till exempel förnamn@efternamn.se/com.

Räcker det med att köpa domänen på hemsidorna ni har länkat eller behöver jag en server osv?
EgenSajt erbjuder en e-posttjänst som ingår vid köp av domän, du betalar alltså inget extra. De har såvitt jag vet en kampanj just nu på .se domäner.
Citera
2018-02-17, 13:53
  #12
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
EgenSajt erbjuder en e-posttjänst som ingår vid köp av domän, du betalar alltså inget extra. De har såvitt jag vet en kampanj just nu på .se domäner.

Tack! Så jag behöver inte driva en egen hemsida eller liknande, utan det räcker med att skapa en mail när jag väl köper en domän?

Hur funkar det när en domän är upptagen? När jag kollar upp domänen så står det följande:
deactivationdate: 2018-01-10
date_to_delete: 2018-03-11
date_to_release: 2018-03-18

Går det att köpa den midnatt till 18e mars?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback