Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 17:09
  #1
Medlem
Bob32s avatar
Hallå.

Tänkte registrera på keita för att slippa spela MM med arga ryssar och trolls. Sen märkte jag att det krävdes För och efternamn samt personnummer... Så är sidan "legit" alltså seriös så man slipper att något snor ens identitet eller något.

Någon som spelat där länge? Skumma admins kanske?
Citera
2018-02-09, 17:41
  #2
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob32
Hallå.

Tänkte registrera på keita för att slippa spela MM med arga ryssar och trolls. Sen märkte jag att det krävdes För och efternamn samt personnummer... Så är sidan "legit" alltså seriös så man slipper att något snor ens identitet eller något.

Någon som spelat där länge? Skumma admins kanske?
Det är legit.
Citera
2018-02-09, 18:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob32
Hallå.

Tänkte registrera på keita för att slippa spela MM med arga ryssar och trolls. Sen märkte jag att det krävdes För och efternamn samt personnummer... Så är sidan "legit" alltså seriös så man slipper att något snor ens identitet eller något.

Någon som spelat där länge? Skumma admins kanske?

Inte mycket dom kan göra med den informationen ändå. Personnumret är ju en offentlig handling i Sverige, så oavsett om du fyller i det där eller inte så kan dom ta reda på det.

Sen kanske man inte ska fylla i namn och personnummer och klicka i "jag godkänner villkoren" hej vilt på främmande sidor, har du otur kan du ju ingå ett avtal som är jobbigt att ta sig ur. Så kolla alltid villkoren så inget konstigt är inskrivet där innan du reggar dig med dylika uppgifter.
Citera
2018-02-09, 18:32
  #4
Medlem
wastaahs avatar
Vet att hela namnet syns på google om man registrerar sitt gamingnick med verkligt namn på keita. Något att tänka på
Citera
2018-02-09, 20:14
  #5
Medlem
Bob32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vet att hela namnet syns på google om man registrerar sitt gamingnick med verkligt namn på keita. Något att tänka på

Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Inte mycket dom kan göra med den informationen ändå. Personnumret är ju en offentlig handling i Sverige, så oavsett om du fyller i det där eller inte så kan dom ta reda på det.

Sen kanske man inte ska fylla i namn och personnummer och klicka i "jag godkänner villkoren" hej vilt på främmande sidor, har du otur kan du ju ingå ett avtal som är jobbigt att ta sig ur. Så kolla alltid villkoren så inget konstigt är inskrivet där innan du reggar dig med dylika uppgifter.

Ok, tackar. Ska nog strunta i det. Dessutom lär jag få en ett par DDos attacker och ett par pizzor ifall "fel" personer får reda på vem jag är.

Hittade inget särskillt skumt i villkoren däremot.
Citera
2018-02-09, 23:24
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2018-06-07, 11:05
  #7
Medlem
Har spelat Keita både när dem startade för länge sedan och fåtal gånger detta år, dem har utvecklats framåt i mitt tycke, i turneringssammanhang så tycker jag Keita är kanon, det stämmer att ens namn syns men tror om man skriver till dem så kan man få det dolt kanske, övrig information kommer ingen annan åt, jag har väl spelat runt 10 turneringar och har aldrig stött på någon form av ddos eller grövre trakasserier förutom lite ingame trash-talk som är vanligt i dem flesta turneringar jag spelat, går alltid att kontakta en administratör om man skulle känna att det räcker.

Personlig reflektion kring priser så tror jag deras system är bättre nu än innan då det verkar som man får priserna direkt till steam, vill minnas att jag fick vänta ett tag på steam-koder samt att en kod inte funkade, men fick en ny som funkade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback