Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 17:42
  #1
Medlem
Jag fick en varning för ganska längesen som jag först nu reflekterat över.

(FB) Grejen mellan oxynorm och oxykodon?

Personen som skrev den här tråden hade innan det lagt upp en identisk tråd som raderades av moderator. Jag kände igen den papperskorgade tråden och skrev följande inlägg:

Citat:
Är du för efterbliven för att förstå moderatormeddelanden, eller vad är problemet? Du startade en exakt likadan tråd där moderator hänvisade dig till den stora tråden om drogen och sen slängde din tråd.

Detta blev raderat för Moderatorsåtgärder, och sen ändrades den efter ifrågasättande till Off topic. Jag anser att eftersom tråden tillhör papperskorgen så är det fel att varna mig för off topic i det här fallet.

Ofta ser man trolltrådar som uppenbart tillhör Papperskorgen där svaren består av "Håll käft, troll" osv. Dessa borde ju rimligtvis inte bli borttagna för off topic, vilket de heller inte gör vad jag har sett. Detta borde vara samma situation.

Jag har kontaktat moderatorn som jag antar ignorerat min invändning eftersom han har mycket aktivitet efter att jag skickat det.
Citera
2018-02-09, 17:44
  #2
Medlem
ChristianXs avatar
Det är ju tveklöst ett offtopicinlägg, så varningen är ju tämligen korrekt. Att begå regelbrott bara för att man tror att tråden kommer kastas är givetvis inte ok.
Citera
2018-02-09, 17:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är ju tveklöst ett offtopicinlägg, så varningen är ju tämligen korrekt. Att begå regelbrott bara för att man tror att tråden kommer kastas är givetvis inte ok.
Tråden var redan papperskorgad, han hade bara kopierat och lagt upp den igen. Om den inte ens ska existera från början så borde inte ett inlägg kunna generera en off-topicvarning. Off-topicvarningar finns ju för att hålla diskussionerna i schack, men detta är en tråd som redan blivit slängd i princip.

Tycker du att "Håll käft, troll" ska generera en varning för off-topic i de ökända trådarna om bajshålsorgasmer?
__________________
Senast redigerad av Gotwin 2018-02-09 kl. 17:48.
Citera
2018-02-09, 17:49
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Tråden var redan papperskorgad, han hade bara kopierat och lagt upp den igen. Om den inte ens ska existera från början så borde inte ett inlägg kunna generera en off-topicvarning. Off-topicvarningar existerar ju för att hålla diskussionerna i schack, men detta är en tråd som redan blivit slängd i princip.

Tycker du att "Håll käft, troll" ska generera en varning för off-topic i de ökända trådarna om bajshålsorgasmer?
Definitivt. Jag ser trams i sådana trådar som ett större problem än i andra trådar eftersom det dels uppmuntrar trollande och dels förvärrar problemen eftersom trådarna blir synligare och drar till sig ännu fler idioter. Ge fan i att skriva skitinlägg i någon tråd så uppstår inte problemet. Problem löst.
Citera
2018-02-09, 17:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Definitivt. Jag ser trams i sådana trådar som ett större problem än i andra trådar eftersom det dels uppmuntrar trollande och dels förvärrar problemen eftersom trådarna blir synligare och drar till sig ännu fler idioter. Ge fan i att skriva skitinlägg i någon tråd så uppstår inte problemet. Problem löst.
Jag håller inte med om detta eftersom det inte är detta som regeln är till för. Visst kan man tolka det rent autistiskt, men regeln är till för att hålla faktiska diskussioner on-topic, och därför borde inte inlägg i slängda trådar generera en sån varning.
Citera
2018-02-09, 17:52
  #6
Medlem
Strychnos avatar
Det var jag som utdelade varningen, och jag svarade på ditt PM angående detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: Grejen mellan oxynorm och oxykodon?
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Är du för efterbliven för att förstå moderatormeddelanden, eller vad är problemet? Du startade en exakt likadan tråd där moderator hänvisade dig till den stora tråden om drogen och sen slängde din tråd.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Hm, är du helt säker på att varningen är korrekt? Min uppfattning av regeln är att man inte får kommentera själva moderatorbeslutet. Jag kommenterade ju inte moderatorbeslutet, utan trådskaparens regelbrott. Mitt inlägg kan skrivas som "Du korspostar en tråd trots att den andra har blivit slängd, är du trög?" Detta kan väl inte vara brott mot 0.06?

Nej, tyvärr blev det fel, varningen skulle ha varit för 0.03, då inlägget är OT. Inlägget kan inte tolkas som 0.06.
Jag har nu rättat till felet och ändrat till varning för 0.03.

/Strychno
Moderator
Ok då förstår jag

Jag står fast vid att 0.03 varningen är befogad.
__________________
Senast redigerad av Strychno 2018-02-09 kl. 17:55.
Citera
2018-02-09, 17:53
  #7
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag håller inte med om detta eftersom det inte är detta som regeln är till för.
Jo, det är det den är till för. Hålla skit borta. Du har inget frikort för att tramsa eller skriva offtopicinlägg bara för att du gissar att tråden kommer att kastas. Tvärtom så bidrar du istället till själva problemet, vilket är exakt det som reglerna är till för att stävja.
Citera
2018-02-09, 17:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jo, det är det den är till för. Hålla skit borta. Du har inget frikort för att tramsa eller skriva offtopicinlägg bara för att du gissar att tråden kommer att kastas. Tvärtom så bidrar du istället till själva problemet, vilket är exakt det som reglerna är till för att stävja.
Hålla skit borta från vad, slängda trådar? Nej, det är till för att hålla skit borta från *diskussioner*. I mitt specifika fall så bidrar jag inte till något negativt eftersom han inte trollade, han ignorerade bara en papperskorgning. Jag störde inte diskussionen eftersom tråden inte hörde hemma på forumet alls, det fanns ingen diskussion att störa. Den var mot Flashbacks regler och skulle slängas. Vad exakt finns det att störa i en sån tråd?
__________________
Senast redigerad av Gotwin 2018-02-09 kl. 17:59.
Citera
2018-02-09, 17:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det var jag som utdelade varningen, och jag svarade på ditt PM angående detta:



Jag står fast vid att 0.03 varningen är befogad.
Jag skrev tillbaka nyligen och fick ej svar.
Citera
2018-02-09, 18:06
  #10
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag skrev tillbaka nyligen och fick ej svar.

Ja, Igår, 22:21. Jag har inte hunnit svara ännu.
Men nu har du fått svar här i tråden av ChristianX, och jag håller med honom.
Citera
2018-02-09, 18:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Ja, Igår, 22:21. Jag har inte hunnit svara ännu.
Men nu har du fått svar här i tråden av ChristianX, och jag håller med honom.
Att du håller med varningen utgick jag ifrån eftersom du delade ut den.
Citera
2018-02-09, 18:57
  #12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Hålla skit borta från vad, slängda trådar? Nej, det är till för att hålla skit borta från *diskussioner*. I mitt specifika fall så bidrar jag inte till något negativt eftersom han inte trollade, han ignorerade bara en papperskorgning. Jag störde inte diskussionen eftersom tråden inte hörde hemma på forumet alls, det fanns ingen diskussion att störa. Den var mot Flashbacks regler och skulle slängas. Vad exakt finns det att störa i en sån tråd?
Det är inte alls ovanligt att det postas dynga i trådar där "alla" fattar att tråden ändå kommer att slängas. Inlägg efter inlägg efter inlägg med dynga.

Och alla dessa inlägg bör kollas igenom så att de inte innehåller allvarliga regelbrott som exempelvis 1.06.

Detta tar onödig tid. Därför är det ingen bra idé alls att överhuvudtaget posta i en tråd man anar kommer att kastas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback