Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 00:26
  #1
Medlem
Såg ett inslag på TV 4 Nyheterna 2018-02-09 som jag reagerade starkt på, nämligen att elever vandaliserar skolsalar och kastar sönder stolar, möbler och annat som kommer i deras väg och lägger ut det på snapchat.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ny...assrum-3955907

Har man inte större respekt för skolor och dess inventarier idag? Ren vandalismen och kriminalitet och vad gör ledningen? ingenting tydligen, och inga vuxna som stoppar galenskaperna.

Ingen har tydligen reagerat än, så jag lämnar detta till diskussion och hur vi ska lösa problemet. Har ni förslag på hur man kan stoppa dessa galenskaper.
Citera
2018-02-09, 00:27
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Bötfäll dessa jävla ungar.
Citera
2018-02-09, 00:29
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Såg ett inslag på TV 4 Nyheterna 2018-02-09 som jag reagerade starkt på, nämligen att elever vandaliserar skolsalar och kastar sönder stolar, möbler och annat som kommer i deras väg och lägger ut det på snapchat.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ny...assrum-3955907

Har man inte större respekt för skolor och dess inventarier idag? Ren vandalismen och kriminalitet och vad gör ledningen? ingenting tydligen, och inga vuxna som stoppar galenskaperna.

Ingen har tydligen reagerat än, så jag lämnar detta till diskussion och hur vi ska lösa problemet. Har ni förslag på hur man kan stoppa dessa galenskaper.

Så skulle man gjort när jag var ung och gick i skolan också om det inte fanns vuxna som sa ifrån. Idag så är det nya metoder som gäller. Ungarna skall bestämma vilken tid som skall börja och kurserna måste godkännas av barnen innan skolan får ge dom. Läxor skall förbjudas och lärare som ryter ifrån blir hotade med uppsägning.

Idag är det barnen som bestämmer så va fan tror man skall hända? Klart att barnen härjar eftersom det är dom som bestämmer.
Citera
2018-02-09, 00:30
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Såg ett inslag på TV 4 Nyheterna 2018-02-09 som jag reagerade starkt på, nämligen att elever vandaliserar skolsalar och kastar sönder stolar, möbler och annat som kommer i deras väg och lägger ut det på snapchat.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ny...assrum-3955907

Har man inte större respekt för skolor och dess inventarier idag? Ren vandalismen och kriminalitet och vad gör ledningen? ingenting tydligen, och inga vuxna som stoppar galenskaperna.

Ingen har tydligen reagerat än, så jag lämnar detta till diskussion och hur vi ska lösa problemet. Har ni förslag på hur man kan stoppa dessa galenskaper.

Skriker de "Drama!"?

Hörde det någon annanstans.
Citera
2018-02-09, 00:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Skriker de "Drama!"?

Hörde det någon annanstans.


Jag tror jag hörde det i inslaget, men drama är lika med kriminalitet och låt föräldrarna betala.
Citera
2018-02-09, 00:46
  #6
Medlem
Verkar onekligen väldigt kul. Dock måste det ju få rediga konsekvenser för idioterna som gör det.
Citera
2018-02-09, 00:56
  #7
Medlem
MADs avatar
Att ungar slår sönder klassrum är knappast någon ny företeelse. På åttiotalet slog min klass sönder både en buss och ett klassrum. Då var det dock ingen som filmade. Med detta inget sagt att det är ett ok beteende, bara att det inte är en ny företeelse.
Citera
2018-02-09, 00:59
  #8
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Bötfäll dessa jävla ungar.

Bötfälla föräldrarna.
Citera
2018-02-09, 01:00
  #9
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Bötfäll dessa jävla ungar.

Bötfäll dessa jävla föräldrar ist men rulla dom i tjära och fjädrar först!

Skämt åsido tror jag inte ens de (föräldrarna) förstod vad jag skrev nu
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-09 kl. 01:03.
Citera
2018-02-09, 01:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Att ungar slår sönder klassrum är knappast någon ny företeelse. På åttiotalet slog min klass sönder både en buss och ett klassrum. Då var det dock ingen som filmade. Med detta inget sagt att det är ett ok beteende, bara att det inte är en ny företeelse.

Så för att du känner till ett fall på åttiotalet är det ingen ny företeelse? Anekdoter är inte intressanta här, utan mönster.
Citera
2018-02-09, 01:07
  #11
Medlem
MADs avatar
Det är ingen ny företeelse. Men vissa verkar tro att allt var frid och fröjd innan man själv var med.
Citera
2018-02-09, 01:09
  #12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Bötfälla föräldrarna.

Föräldrarna kommer i slutändan stå för kostnaden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback